וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

בסוני סוף סוף מציגים בקר רוטט (ראו בתמונה) ל-PS3, אחרי אינסוף תירוצים להיעדרותו בהשקה. בנוסף, לכו ללמוד

אני מניח שבטור הבא שלי אתייחס להשקה העולמית של 'היילו 3', ולמה שבא אחריה. אבל עכשיו אנחנו נמצאים בתקופת השקט שלפני הסערה הגדולה – יש כבר ביקורות על הכותר באתרי הגיימינג הגדולים בעולם, אבל מרביתם של המעריצים לא זכו עדיין לשחק בו, ולהביע את דעותיהם. בינתיים, נשאר לנו רק לחכות למה שיעסיק, בוודאי, את עולם הגיימינג בשבוע הקרוב, ולדווח על מה שקרה בשבוע שעבר.

הבקר הרוטט עושה מווו

סוני פישלו, ופישלו בגדול, כשזה נוגע לבקר ה-Sixaxis של הפלייסטיישן 3. הבקר, שהוסיף זיהוי הטיה אבל הוריד את תכונת הרטט הפופולרית, לא התקבל בזרועות פתוחות אצל רבים מבעלי הקונסולה החדשה. אבל זאת לא פשלה – בזמן תכנון ה-PS3 הייתה סוני במאבק משפטי מול חברת Immersion, אשר טענה להפרות פטנטים וזכויות יוצרים שנגעו לטכנולוגיית הרטט. עם המאבק הזה, לא באמת היה סיכוי לקבל רטט בבקר הראשון שיצא עם הקונסולה החדשה.

מה הפשלה, אם כך? השקרים, הם הפשלה. במהלך השנתיים האחרונות ניסו בכירי סוני העולמית לשכנע את הגיימרים בכך שההחלטה לא לכלול את הרטט ב-sixaxis נבעה משיקולים עיצוביים. "הגיימרים לא צריכים אותו" אמרו בחברה, ואמרו שהיכולת של הבקר לזהות הטיה היא העתיד.

ובכן, עכשיו, כשהמאבק המשפטי נגמר, אין כבר צורך לשקר, ואין צורך להטעות את הציבור – בסוני ממש רוצים להחזיר את הבקר הרוטט. ולא רק רוצים, אלא גם מחזירים. בתערוכת TGS, שהתקיימה בטוקיו בימים האחרונים, הכריזו אנשי סוני כי ה-Dual Shock 3 – מושא שמועות רבות בחודשים האחרונים – אכן אמיתי.

הבקר החדש, שנראה בדיוק כמו Sixaxis (אך כנראה ישקול יותר), יגיע עם מנועי רטט כבר בנובמבר ליפן, ובאביב הבא יהגר גם לארצות הברית ושטחים אחרים. אך אליה וקוץ בה - גם אם תקנו פלייסטיישן 3 יפני בדצמבר, תקבלו איתו את הסיקסאקסיס הפשוט, כיוון שהדואל-שוק 3 יגיע רק כאביזר אופציונלי עליו צריכים לשלם. כמה לשלם? אנחנו עוד לא יודעים, אבל תסמכו על סוני בעניין הזה – המחיר לא יהיה נמוך. אחרי הכל, מדובר באנשים שעמדתם לגבי מחירה הגבוה של ה-PS3 הייתה "לכו לעבוד יותר ולהרוויח עוד כסף".

עם זאת, לא רק המשחקים החדשים יתמכו ב-Dual Shock 3. סוני פרסמו רשימה של כותרים אשר יהנו מתמיכה בבקר החדש בעקבות עדכון תוכנה. לשמחתם של רבים, הרשימה הזאת כוללת גם את להיטי ההשקה של הקונסולה, כמו Resistance ו-MotorStorm, וגם משחקים חדשים דוגמת Heavenly Sword ו-Ghost Recon: Advanced Warfighter 2.

לכו ללמוד!

ועכשיו לידיעה מרעישה. אני באמת לא יודע אם תוכלו להתמודד איתה בלי עזרה מקצועית, אז בבקשה, אם אתם מרגישים שמה שאני הולך לספר מכביד עליכם או גורם להתקפי אי-הבנה ובכי בלתי נשלט, אולי כדאי שתדברו על זה עם איש מקצוע.

אז הנה, היכונו לתדהמה גדולה: הסוכנות הארצית למחקר כלכלי – ארגון אמריקאי מכובד למדי, פרסם דו"ח חדש שאומר, ואתם לא תאמינו לזה, את הדבר הבא: אם אנשים מבלים פחות זמן בלימודים, ויותר זמן מול משחקי מחשב, הציונים שלהם יורדים.

כן, אני יודע, זה מזעזע לגמרי ובלתי מתקבל על הדעת, אבל הם ערכו מחקר. עם נחקרים, והכל. אנשים עם משחקי וידאו בחדר עסקו בלימודים כ-40 דקות ביום פחות מאנשים בלי משחקים בחדר. והעדויות שלהם הצביעו על כך שהזמן אותו הם בזבזו בלא-ללמוד, בוזבז על המשחקים.

אז מה שהם אומרים, בעצם, זה שכדי לקבל ציונים טובים יותר, צריך ללמוד יותר! אני בשוק, אני בהלם, אני המום. וזה לא שיש קשר למשחקי המחשב – הם פשוט צריכים לא לבוא על חשבון הלימודים. גאוני, פשוט גאוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully