וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט תשקיע בפייסבוק?

סוכנויות הידיעות

24.9.2007 / 21:23

"וול סטריט ג'ורנל": מיקרוסופט במגעים להשקעה באתר הרשתות החברתיות פייסבוק לפי שווי של 10 מיליארד דולר

, חברת התוכנה הגדולה בעולם, מנהלת שיחות להשקעה באתר הרשתות החברתיות פייסבוק (Facebook) לפי שווי של לפחות 10 מיליארד דולר, לדברי מקורבים, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". המגעים עשויים לבשר על מאבק ענקים בין מיקרוסופט ל, אשר אף היא הביעה עניין בהשקעה אפשרית בפייסבוק, אמרו המקורות.

מיקרוסופט ניהלה בשבועות האחרונים מגעים לגבי השקעה בפייסבוק, בניסיון לחזק את מעמדה בתחרות מול גוגל. במקרה שהמגעים יבשילו לכדי עסקה, עשויה מיקרוסופט לרכוש נתח של עד 5% בפייסבוק, לפי שווי של 500-300 מיליון דולר. פייסבוק עשויה לדרוש הערכת שווי גבוהה יותר מזו שמוכנה מיקרוסופט לשלם - עד 15 מיליארד דולר, אמרו המקורות. עם זאת, המגעים עודם בשלבים מוקדמים, וייתכן כי פייסבוק תחליט לבסוף שלא להכניס כמשקיעות את מיקרוסופט או את גוגל, הוסיפו המקורות.

יותר מ-40 מיליון גולשים משתמשים בפייסבוק כדי לבנות לעצמם עמודי רשת אישיים באתר. עם זאת, למרות הזינוק החד במספר המשתמשים ותשומת הלב התקשורתית שהורעפה עליו בשנה האחרונה, אתר הרשתות החברתיות עדיין משתרך מאחורי מתחרהו הגדול, מייספייס, השייך לחברת ניוז קורפ של רופרט מרדוק.

כשרכש מרדוק את מייספייס תמורת כ-580 מיליון דולר ב-2006, גדל מספר המשתמשים באתר בשיעור חד, שעורר את קנאתם של האתרים המתחרים. אולם, בשנה האחרונה לכד פייסבוק את תשומת ליבם של עיתוני האינטרנט והטכנולוגיה, על רקע הזינוק התלת ספרתי במספר המשתמשים של האתר החדש יחסית וההערכות מנגד כי נתח השוק של מייספייס הגיע לשיאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully