וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: שני נגני iRiver

דידי חנוך

25.9.2007 / 14:41

במשפחת נגני הוידאו הקטנים של אייריבר יש שני אחים. האחד קצת איטי ומשעמם, אבל נחמד. השני מבריק

יש משפחות כאלה, בהן אח אחד הוא טיפוס קצת משעמם. נחמד כזה, אתם יודעים, אבל לא מרשים במיוחד. האח השני, לעומת זאת, מבריק. טיפוס עם קסם אישי וכישרון וחזות מצודדת. כשמסתכלים על משפחות כאלה, לפעמים חשים מעט רחמים כלפי האח הבכור והמשעמם. אבל כששני האחים הם שני נגני וידאו קטנים של אותה החברה, אפשר לוותר על הרחמים ופשוט להמליץ על המבריק.

בסה"כ, היכולות של שני המכשירים שעומדים היום למבחן דומות. שניהם מנגנים וידאו ומוזיקה, מציגים תמונות ובשניהם כלול רדיו. עם זאת, בגודל מסך של 2.2 אינץ', אף אחד משני הנגנים לא משמש כנגן וידאו מוצלח במיוחד. אז איך מחליטים איזה מהם טוב יותר?

המשעמם והמבריק

iRiver X20 הוא מעין סמל לקשיים בהם נתקלה אייריבר מאז השקת האייפוד נאנו, שלקח לה את השוק הקוריאני הביתי וכמעט וחיסל אותה. מדובר במכשיר שקצת רוצה להיות נאנו וקצת רוצה להיות סנדיסק סאנסה, ולא ממש מצליח להיות אף אחד משניהם. הוא נחמד, וקשה לומר שסבלתי מהשימוש בו, אבל לרגע לא התלהבתי ממנו.

iRiver Clix2 הוא סמל להתאוששות היצירתית של אייריבר, שהחזירה לה את הרלוונטיות. הממשק והעיצוב שלו ייחודיים לאייריבר וחשוב מכך - נוחים להפליא. נהניתי מכל רגע של שימוש בו וממש אצטער כשאאלץ להשיב אותו ליבואנים לאחר פרסום הסקירה.

הנגנים סופקו לביקורת באדיבות רשת באג, יבואנית אייריבר

זה הכל עניין של ממשק

בראיון לפני מספר חודשים, אמר סטיב ג'ובס שהסיבה לכך שהאייפוד כבש את השוק בקלות כה רבה היא שהיצרנים האסייתיים לא השכילו לכתוב תוכנה אלגנטית לנגנים שלהם. קשה להתווכח עם הטענה הזאת כשמדובר בשוק של לפני 5 שנים. אבל מאז חלפו הרבה מים בנהר, והמתחרות של אפל למדו דבר או שניים גם בתחום הממשק.

עם זאת, X20 הוא דווקא דוגמה עדכנית לטענתו של ג'ובס. הממשק שלו מוגבל, ושואב את ההשראה באופן ברור מהאייפוד ומהסאנסה. גלגל הניווט שמופיע באיקס20 מדגיש את הנכונות בטענה שהמתחרות של אפל צריכות למצוא אמצעי ניווט שיתחרו עם הגלגל של האייפוד, ולא ייראו כמו חיקוי פחות מוצלח שלו.

הקליקס2 הוא הדוגמה ההפוכה. ממשק D-Click, שהושק בגרסה הקודמת של הקליקס, מייצג גישה שונה לחלוטין מזו של אפל בכל הנוגע לניווט ושימוש בנגן, וזאת גישה שמהווה מתחרה לגיטימית. אין לי ספק שרבים מהמשתמשים יעדיפו את הממשק של הקליקס, בו שולי המכשיר מהווים את הלחצנים, על זה של אפל. זה ממשק כיפי, נוח ומהנה לשימוש. אייריבר משתמשת בו ביותר ויותר נגנים חדשים שלה, ולאחר שהשתמשתי זמן מה בקליקס, זה משמח אותי מאד.

יכולות

לכל אחד משני הנגנים יתרונות משלו ברמת הפיצ'רים. X20 מתחבר למחשב ככונן חיצוני, בעוד הקליקס עובד בצורה מוצלחת רק עם התוכנה של אייריבר או עם ה-Windows Media Player.

X20 גם מאפשר הגדלת נפח אכסון באמצעות כרטיס מיקרוSD, ובא מצויד ברמקול חיצוני (לא מוצלח מאד). התכונות האלה הופכות אותו למכשיר מגוון יותר מהקליקס.

בקליקס, לעומת זאת, יש משחקי פלאש - לא מרשימים במיוחד, אבל עדיין. יש בו אפשרות נוחה מאד ליצירת רשימת השמעה מהירה במכשיר, אם כי חבל שאין אפשרות לשמור את הרשימה או להעתיק למכשיר רשימות מוכנות בפורמט m3u.

שני המכשירים מצוידים ביכולות הקלטה, וכפי שכבר אמרתי – מסוגלים גם לנגן סרטוני וידאו. עם זאת, יש להמיר את הוידאו לגודל אתו הם יכולים לעבוד, מה שמצריך זמן והשקעה. אבל בתכלס, לא מדובר כאן בנגני וידאו, כי אם בנגני מוזיקה שמסוגלים לנגן גם סרטים.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

תוספות

ל-X20 אין יותר מדי אפשרויות "מיוחדות". הוא עושה את העבודה שלו ועושה אותה כמו חייל ממושמע ומנומס. הקליקס, לעומת זאת, מגיע עם רקעים שמשתנים כל יום ומשחקי הפלאש שהוזכרו קודם. הרקעים חביבים במיוחד, ומאפשרים למשתמשים להתאים את המכשיר לטעמם באופן שמוכר יותר מתחום הסלולרים המתקדמים מאשר מתחום הנגנים.

שומעים 6:6

ומה באשר לאיכות השמיעה? ובכן, כתבנו זאת בעבר ואחזור על זה הפעם: הפערים באיכות השמע כיום אינם משמעותיים ברוב המקרים, אם קונים נגן מחברה מוכרת. עדיף שתשקיעו באוזניות טובות ותשחקו עם האיקוולייזר כדי להתאים את הסאונד לטעמכם. בבדיקה השוואתית שנערכה עם אותו זוג אוזניות, לא נמצא הבדל משמעותי באיכות השמע של שני הנגנים.

לסיכום

כרגע, היתרונות המשמעותיים באמת של x20 הם יתרונות של מחיר ונפח. כל עוד לא הגיע לארץ הקליקס בגרסת 8 הגיגה (מה שצפוי לקרות תוך כחודש), האיקס20 מספק נפח גדול יותר, ובגרסת 4 הגיגה, הוא אף זול יותר בכ-150 ש"ח. אבל אם אתם חושבים לקנות x20, עדיף לקנות סאנסה שמספק תמורה דומה מאד בעלות נמוכה יותר.

הקליקס, לעומת זאת, מציג ממשק שעולה על זה של הסאנסה ומספק חווית משתמש שהיא תענוג צרוף. מזמן לא נהניתי כל כך משימוש במוצר כפי שנהניתי בימים בהם השתמשתי בו. למי שמוכן להשקיע קצת יותר כסף ולא זקוק לנפח אחסון מסיבי או ליכולת הרחבה של האחסון, האח הקטן יותר בהחלט מומלץ.

טכניקה X20

זמן סוללה מוזיקה: 22 שעות
זמן סוללה וידאו: 6 שעות
קישוריות: USB 2.0
משקל: 71 גרם
גודל מסך: 2.2 אינץ'
פורמטי וידאו: MPEG1/2/4, WMV
פורמטי מוזיקה: MP3, WMA, OGG
פורמטים נוספים: JPEG
מחירים
2 גיגה: 699
4 גיגה: 849
8 גיגה: 1099

טכניקה קליקס

זמן סוללה מוזיקה: 24 שעות
זמן סוללה וידאו: 5 שעות
קישוריות: USB 2.0
משקל: 55 גרם
גודל מסך: 2.2 אינץ'
פורמטי וידאו: MPEG1/2/4, WMV
פורמטי מוזיקה: MP3, WMA, OGG
פורמטים נוספים: JPEG, TXT
מחירים
2 גיגה: 799
4 גיגה: 999

הנגנים סופקו לביקורת באדיבות באג, יבואנית אייריבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully