וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחב פס כפול בויימקס: רק לשחקן חדש

ערן גבאי

25.9.2007 / 14:57

החגיגות של מירס היו מוקדמות: משרד התקשורת החליט שלא יקצה לחברה רוחב פס כפול אלא רק לשחקן חדש

חגיגות השמחה של חברת הסלולר מירס, לאור קבלת העדיפות העליונה במכרזי הקמת רשת ה-WiMax על פני חברות הסלולר האחרות, כנראה היו מוקדמות מדי. משרד התקשורת אינו מתכוון לאפשר למירס לקבל רצועת תדרים הגדולה מ-15 מגה הרץ, מה שאומר שיכולת פריסת הרשת שלה תהיה מוגבלת יחסית - כך נודע ל-TheMarker.

גורם בכיר במשרד התקשורת מבהיר היום כי כל רצועת התדרים שתוקצה לטובת תחרות בשוק הסלולר באמצעות תדרי ה-WiMax, תהיה בתחום 2.5 ג'יגה הרץ וברוחב פס של 60 מגה הרץ, ותחולק ל-4 רצועות של 15 מגה הרץ כל אחת.

לדברי אותו בכיר, רק שחקן חדש יוכל לקבל את הרצועה הגדולה, של 30 מגה הרץ, שכן בכוונת המשרד למכור את התדרים לשלושה שחקנים לכל הפחות - מה שיותיר אפשרות למכירה של רצועת תדרים אחת של 30 מגה הרץ.

עוד 90 מגה הרץ צפויים להתפנות החל ב-2011 לתקשורת קרקעית ניידת, וייתכן שהמשרד יקיים מכרז נוסף, על פי הכללים שיקבעו כבר כעת.

ברור שהביקוש לתדרים הוא שיקבע כמה מתחרים יפעלו בשוק ה-WiMax כמתחרים לחברות הסלולר, ואיזה רוחב פס יחזיקו ברשותם.

מירס הודיעה אתמול כי היא "המועמדת הטובה ביותר על מנת לממש את חזון הגברת התחרות בשוק הסלולר. למירס יש את המשאבים, הפריסה, הניסיון והטכנולוגיה לממש השירות בזמן הקצר ביותר, לטובת כלל הצרכנים".

"הרעיון להכנסת מפעיל חדש בתחום ה-WiMax, ללא שילוב עם רשת טלפון נייד מקובלת (CDMA, GSM, IDEN) אינו בר משמעות עבור התחרות בסלולר. אנו נמשיך לפעול מול משרד התקשורת, על מנת שזה יאפשר לנו לקבל את רישיון ה-WiMax בהקדם", ציינו במירס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully