וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייטיונס של אמזון

מיכל רמתי

25.9.2007 / 19:39

אמזון תנסה לפתות צרכנים באמצעות מחירים נמוכים והיעדר הגנת DRM המגבילה את המשתמשים

ענקית הקמעונות המקוונת השיקה היום את חנות המוסיקה המקוונת שלה, שצפויה להתחרות ב-iTunes של . החנות, אמזון MP3, משווקת שירים במחירים זולים יותר לעומת iTunes, ועם הרבה פחות מגבלות.

בין היתר, ניתן להשמיע את השירים הנרכשים באמזון בכל נגן, ולא רק ב-iPod. בנוסף, נמכרים השירים באמזון ללא הגנה מפני העתקה (DRM) - גם שירים של שתיים מחברות המוסיקה הגדולות - EMI, ויוניברסל מיוזיק.

2 מיליון השירים בחנות של אמזון נמכרים ב-89 או 99 סנט, ואלבומים שלמים נמכרים ב-9.99-5.99 דולרים לאחד. ב-iTunes לעומת זאת, נמכרים שירים בודדים ללא DRM (בינתיים רק שירים מבית היוצר של EMI) ב-1.29 דולר, ומרבית האלבומים ללא DRM נמכרים במחיר 11.99 דולר. שירים הכוללים הגנת DRM נמכרים ב-99 סנט.

אמזון בהחלט זקוקה לכל התחמושת האפשרית - iTunes היא חנות המוסיקה המקוונת הפופולרית בעולם, והצמדתה ל-iPod של אפל, נגן המוסיקה הפופולרי בעולם, ול-iPhone, שמסתמן כהצלחה גדולה בחודשיו הראשונים, בהחלט מקשה על המתחרות.

התחרות של אפל

iTunes היא אמנם השליטה הברורה של שוק המוסיקה המקוון, עם 70% מהשוק לפי נתוני חברת המחקר NPD, אך היא לא פועלת בחלל ריק, ואמזון צפויה להיתקל גם במתחרות אחרות.

החנות השנייה בגודלה, eMusic, שולטת בכ-10% מהשוק, ומציעה גם היא שלל שירים שאינם מוגנים מפני העתקה - אך היא אינה מציעה שירים של 4 הגדולות: EMI, יוניברסל מיוזיק, וורנר מיוזיק, וסוני BMG. עם זאת, כיום היא מציעה כמעט 3 מיליון שירים של כ-20 אלף לייבלים עצמאים.

יתר החנויות המקוונות קטנות בהרבה - נאפסטר, ראפסודי וחנות המוסיקה המקוונת של ענקית הקמעונות וול-מארט - מחזיקות כולן בנתחים של 5% או פחות, לפי נתוני NPD.

לאמזון מספר יתרונות. כקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם, יש לה מאגר לקוחות נאמנים גדול למדי שייחשף מדי יום לשירות החדש באמצעות פרסום פנימי של האתר.

בנוסף, יש לה מצבור נתונים רב על משתמשיה, ואלגוריתם ההמלצות שלה נחשב לאחד המתקדמים בעולם. לחברה נתונים על חיפושים שערכו משתמשים באתר וקניות קודמות - נתונים שכבר הוזנו למערכת הורדות השירים, ואמורים לסייע בהגדלת מספר הרכישות שמבצעים גולשיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully