וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: אמזוןMP3

דידי חנוך

26.9.2007 / 11:02

חנות המוזיקה של אמזון מראה שהקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם לומדת משגיאות חנות הוידאו שלה

כשאמזון השיקה את שירות Unbox שלה, שמאפשר לצרכנים לרכוש או לשכור סרטים ופרקי טלויזיה, הציפיות היו גבוהות. לאמזון יש היסטוריה של שירות מצוין וחוויית משתמש נוחה ונעימה, שעזרו לה להפוך לחנות הגדולה ברשת ולשרוד שנים של חוסר רווחיות.

כגודל הציפיות, כך גודל האכזבה. Unbox היה שירות לא נוח, עתיר נז"ק (DRM), שהתקין תוכנה אותה לא ניתן להסיר מבלי להיות מחובר לחשבון שלך באמזון. השירות לא היה הצלחה גדולה, וזה בלשון המעטה.

אבל אמזון לא הגיעה לאן שהגיעה מבלי ללמוד מטעויות, והעובדה הזאת ניכרת בבדיקה ראשונית של AmazonMP3, שירות הורדת המוזיקה החדש של החברה.

בלי נז"ק

כפי שאמזון הבטיחה, כל השירים בשירות נמכרים ללא הגנות נז"ק. כרגע, נמכרים השירים בפורמט MP3 הפתוח, אותו ניתן לנגן בכל נגן נייד שנמצא בשוק ובכל מערכת הפעלה. השירים מקודדים בביטרייט סביר בהחלט שמאפשר איכות שמיעה טובה ומהווה פשרה סבירה בהחלט בין גודל קובץ לבין איכות שמע. יהיה נחמד לקבל בעתיד אפשרות הורדה בפורמט Lossless המאפשר איכות שמע מיטבית. אבל בעבור רוב הצרכנים, הפורמט המוצע כעת מספק תמורה טובה.

התוכנה אופציונלית

Unbox דרש הורדת תוכנה טורדנית שהיתה קשה להסרה ונדרשה על מנת לנגן את הקבצים. שירות המוזיקה נוקט בגישה הפוכה. ניתן להוריד תוכנה, והיא דרושה על מנת לרכוש אלבומים שלמים, אבל מרגע ששיר ירד למחשב, התוכנה רק מכניסה אותו לספרייה של iTunes או Windows Media Player ולא ממשיכה להציק. והתוכנה אינה חובה לרכישת שירים אינדיווידואליים.

התוכנה נוחה לשימוש, ומורידה שירים במהירות. ניתן לקבוע לאן תוריד את השירים ולרשימת ההשמעה של איזו תוכנה - אם בכלל - הם יתווספו.

המחיר סביר

השירות של אמזון ראוי לציון במיוחד בתחום התמחיר. כל השירים עולים בין 89 ל-99 סנט, כשב-iTunes שירים נטולי נז"ק עולים 20 עד 30 סנט יותר.

אבל ניתן לרכוש מוזיקה גם כאלבומים, ואלה עולים בין 6 ל-10 דולרים. המחיר הנפוץ ביותר לאלבום הוא 9.99 דולרים, כשמאה האלבומים הנמכרים עולים 8.99 דולרים. בכל מקרה בו בדקנו, עלו אלבומים מלאים פחות ממחירו של עותק לא דיגיטלי, וזאת בלי לכלול את עלות המשלוח הלא קיימת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

גם בישראל?

רשמית, שירות המוזיקה לא עובד מחוץ לארצות הברית ברוב המקרים. הסכם המשתמש מציין מפורשות שאסור לכם לרכוש את רוב השירים מחוץ לגבולות ארה"ב. מעשית, המגבלה הזאת היא די פיקציה. כל מה שאתם זקוקים לו הוא כתובת תקפה בארצות הברית (אם אתם לא מכירים אף אחד בארה"ב, תירשמו בחינם לשירות מסטופ ותקבלו כתובת למשלוחים), שכן אמזון לא בודקת כרגע האם כרטיס האשראי שלכם אמריקאי. זאת בניגוד חריף ל-iTunes שדורשת כרטיס אשראי שהונפק במדינה בה יש חנות אייטיונז.

בבדיקה שלנו, הצלחנו לרכוש שירים גם בהורדה ישירה מהאתר וגם להורדה בתוכנה של אמזון.

לא ברור כמה זמן המצב הזה יימשך, והאם מדובר באסטרטגיה מכוונת של אמזון או בטעות זמנית. אבל כרגע השירות פתוח גם בעבורנו, ומאפשר ללקוח הישראלי לרכוש מוזיקה מתוך מאגר מיליון השירים (הגדל כל העת) של האתר. וואלה! מחשבים לא מעודדים אתכם, כמובן, להפר את הסכם המשתמש, כי אם מציינים את המצב הנוכחי.

מתחרה ל-iTunes?

המטרה של אמזון, כמובן, היא להתחרות באייטיונז של אפל, החולשת על 70 אחוז משוק הורדות המוזיקה החוקיות. המסר נמצא בתמונה שבראש העמוד הראשי של אתר ההורדות: שורה ארוכה של נגנים ומכשירים אחרים המסוגלים לנגן שירים בפורמט Mp3. הראשון הוא אמנם אייפוד, אבל אחריו תמצאו בתמונה מכשירים של מיקרוסופט, סנדיסק, אייריבר, סוני אריקסון, פאלם ורבים אחרים. האמירה ברורה, ומכוונת גם לבעלי אייפודים וגם לכל השאר. לבעלי אייפוד אומרת אמזון: "את השירים שתרכשו אצלנו - בניגוד לאלה שתרכשו מאפל - תוכלו לנגן גם אם תחליפו את האייפוד שלכם". לכל השאר אומרת החברה: "את השירים שלנו תוכלו לנגן גם אם תעברו לאייפוד - בניגוד לאלה שתרכשו בחנויות שעובדות עם הפורמטים השונים של מיקרוסופט".

הפתיחות היא הנשק של אמזון, והצלחתה לגייס 2 מתוך 4 חברות המוזיקה הגדולות (EMI ו-Universal) לשירות שלה אומרת שהיא יכולה להציע למכירה אמנים פופולריים ומוכרים בתנאים טובים באופן מובהק מאלה של אפל.

לטובת שוק המוזיקה ושוק הנגנים, ניתן לקוות שהאסטרטגיה של אמזון תצליח, ושהשירות שלה יהפוך לגורם משמעותי בשוק המוזיקה המקוונת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully