וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: מחשב HP a6140

ההיסטוריה העגומה של הצרכן הישראלי עם מחשבי מותג גורמת לנו לסלוד מהמחשבים האלה. אך האם הסלידה מוצדקת?

יש משהו מוזר בצרכן הישראלי - אתם, זאת אומרת, וגם אני – כשזה נוגע למותגי מחשבים. בכל תחום אחר אנחנו אוהבים אותם – את המותגים שלנו, אלא אם מדובר בנון-קונפורמיסטים אמיתיים שסולדים משמות מוכרים. אבל כשזה מגיע למחשבי דסקטופ, ניתן למצוא מחשבי מותג כמעט אך ורק בשוק הארגוני והעסקי. הצרכן הביתי לא מוכן להשקיע כסף בשביל לקנות מחשב מחברה ידועה, ומעדיף להסתמך על חנות שתרכיב את המחשב שלו.

הסיבה לכל העניין הזה היא כנראה ההיסטוריה העגומה שהייתה לנו עם חברות המותג באמצע שנות ה-90. לא מעט חברות כאלה פעלו אז, כשהן מנסות לשכנע אותנו לקנות את מרכולתן על ידי הבטחה של שירות נהדר ומחשבים חזקים וטובים. הזכורה ביותר לשמצה היא כנראה Packard Bell, שרצתה כי נרכוש מחשבים יקרים מאוד, ולא סיפקה תמורה הולמת.

אבל מאז הרבה מאוד השתנה. קודם כל, הספקנו קצת לשכוח מבעיות העבר. דבר שני, שמאוד עוזר עכשיו לחברות מותג בתחום המחשבים הביתיים, הם דווקא הלפטופים. רוב המחשבים הניידים בארץ הם מחשבי מותג, כיוון שאנשים לא נוטים לסמוך על חברות קטנות ואלמוניות כשזה נוגע לרכישה של מוצר יקר היכול להתקלקל בכל רגע.

צ'אנס נוסף

ואמנם, מחשבים ביתיים שונים מלפטופים בדיוק בקטע הזה – הם מורכבים מהמון חלקים שרובם ניתנים להחלפה מהירה, כך שהסיכון בקניה של משהו לא מוכר הרבה יותר נמוך. אז למה שמישהו יקנה מחשב מותג – הם הרי עולים יותר מלהרכיב את המחשב מחלקים? שאלה, מעניינת, עליה ננסה לענות כאן באמצעות המחשב הביתי a6140 Pavilion TV של HP.

המחשב הזה – בעל אחד המפרטים החזקים ביותר אותו מציעה חברת HP נכון לרגע זה, ממותג כיותר מסתם מחשב. ה-TV בשם, למשל, מתייחס לכרטיס הטלוויזיה המובנה, שמשתלב עם המדיה-סנטר של מיקרוסופט ועובד עם השלט שמגיע בערכת המחשב. אך מעבר לכך, המעבד החזק שמצוות לכרטיס מסך לא רע, כונן קשיח גדול והרבה זיכרון הופכים את המחשב הזה למכונת גיימינג. את המפרט המלא שלו תוכלו למצוא בתחתית הדף, אבל נזכיר גם שיש לו כרטיס רשת אלחוטית מובנה, קורא כרטיסים ותמיכה בכוננים חיצוניים של HP.

כותרת

היופי במחשב הזה, מבחינתי לפחות, לא נובע מכך שיש בו משהו אותו אני לא יכול לקבל אם ארכיב מחשב בעצמי – באמת שאין שם משהו עד כדי כך מיוחד וייחודי. מה שבאמת גרם לי להתלהב הוא כמה מהר אפשר לקבל מחשב פועל מזמן הוצאתו מהאריזה. מעולם לא השתמשתי בשירותי טכנאי בשביל להרכיב לי את המחשב לצורה עובדת, כך שמבחינתי מחשב חדש זה שעה-שעתיים של פירוק, הברגה, דחיפת כרטיסים ושלל דברים לא נעימים.

במקרה הזה – כמו בכל לפטופ מצוי – כל מה שצריך זה להוציא את המחשב מהקופסה, לחבר אותו לאביזרים הנלווים ולהכניס סוללות לסט (המצויין) של המקלדת והעכבר האלחוטיים. כל מה שנשאר לכם לעשות אחרי זה הוא להסיר את התוכנות המעצבנות ש-HP התקינה על המחשב סתם בשביל הכיף, ולהתקין את ההתקנים של הציוד שלכם – תהליך שלוקח פחות מחצי שעה.

כפי שכבר אמרנו, המפרט של המחשב הזה לא חלש. הוא מרגיש מהיר למדי, לא נוטה להיתקע וכמעט לא ראינו איתו משהו בעייתי. השלט שמגיע איתו קצת גדול מדי, וכרטיס המסך לא באמת חזק מספיק בשביל להריץ את המשחקים החדשים ברזולוציות הכי גבוהות, אבל אלה הן תלונות שטויות. הבעיה – אם נסתכל על זה ככה – האמיתית עם ה-a6140, היא המחיר שלו. אם תעשו סקר שוק, תוכלו לראות שיש אפשרות להרכיב מחשב דומה מאוד, עם חלקים דומים מאוד, במחיר שנמוך בכמה מאות שקלים מזה של ה-6140. וזה רק אם אתם צריכים את כל הרכיבים שמגיעים במחשב. כל זה הופך את שאלת כדאיות הרכישה של המחשב לשאלה של ערך מוסף אותם אתם מקבלים כשאתם קונים מחשב מותג של HP.

ראשית כל, הזכרתי כבר את העניין של ההרכבה – המחשב הזה מגיע אליכם הביתה במצב "רק לחבר ולהשתמש". אם תלכו על מחשב לא ממותג ותרצו את אותו הדבר - זה יעלה לכם לא מעט כסף.

שנית, יש לו תווית של HP וחלקים שאושרו על ידי החברה – סממן איכות כלשהו. אבל החלק החשוב ביותר הוא גם הבעייתי ביותר – אחריות.

כשאתם קונים מחשב מותג, אחת הסיבות לכך שתשלמו עליו יותר כסף מאשר על מחשב שהרכבתם לבד היא הידע כי מאחורי המחשב הזה עומדת חברה גדולה, שלא עומדת להיעלם בקרוב ושלא תנסה לשים חלקים פגומים רק בשביל לחסוך עלויות. הבעייתיות במקרה הזה היא של-HP אין מוניטין טוב כל כך בכל הקשור לשירות לקוחות.

מצד שני, המוניטין הזה נמצא עכשיו בעליה. ב-HP משדרים תדמית של הכרה בטעויות העבר, וניסיון אמיתי לתקן אותן ולהגיע לרמת שירות גבוהה. אם הם יתמידו, וייתנו שירות ותמיכה טובים לבעלי המחשבים השולחניים שלהם, זה יכול להצדיק את הפרשי המחירים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בקצרה

* למי זה מתאים: אנשים שלא מבינים במחשבים, אלא רוצים קופסה איתה אפשר לעבוד בלי בעיות.

* למי זה לא מתאים: אלה שלא מפחדים לפתוח את המארז, וגם מבינים מה הם רואים בפנים.

מחיר:
4600 ש"ח

מפרט:
מעבד Intel Core 2 Duo E4400
זכרון 2GB DDR2-SDRAM
כונן קשיח 320GB SATA (7200rpm)
כרטיס מסך Nvidia Geforce 8500GT TurboCache 512mb
כרטיס טלוויזיה
צורב DL 8x/16x התומך ב-Lightscribe
כרטיס רשת אלחוטית 802.11 b/g
כרטיס רשת 10/100
מקלדת ועכבר אלחוטיים של HP
שלט רחוק לשליטה במדיה סנטר של ויסטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully