וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: GRAW 2

תוך שהוא נלחם במורדים מקסיקנים, גילה כתבנוי את אחד המשחקים הטובים ביותר לפלייסטיישן 3 כיום

Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 זה שם ממש, ממש טיפשי למשחק מחשב. מי לעזאזל נותן למשחק מחשב שם שמורכב מ-6 מילים וספרה? נכון, האזכור שמו של טום קלנסי מוסיף ערך בעיני כמה מהקונים הפוטנציאליים, ו-Ghost Recon זה שם של סדרה מוכרת, אבל מי צריך את ה-Advanced Warfighter הזה? טיפשי, מאוד טיפשי, כמעט כמו עלילת המשחק.

סליחה על שאני מתחיל את הביקורת בצורה כל כך מרושעת, אבל צריך טיפת מלח בים הסוכר שעומד להגיע החל מהפסקה הזאת. ואם המטאפורה הזאת לא הייתה מובנת – GRAW 2 הוא אחד המשחקים הטובים ביותר בהם שיחקתי על קונסולת הפלייסטיישן 3, או על כל קונסולה אי פעם.

משחק שאינו מכיר את עברו...

בשביל להבין את ההווה, צריך ללכת קצת אחורה בזמן. לא הרבה, שנה. ב-2006 הושק GRAW 1. אם כי, לא כל כך כדאי להשתמש בגוף יחיד בשביל לתאר את מה שקרה לו. הסיבה לכך היא שהיו 3 גרסאות שונות של הכותר – האחת לאקס-בוקס ו-PS2, השניה לאקס-בוקס 360 והשלישית למחשב האישי.

ההבדלים בין הגרסאות לא היו קוסמטיים. כך, למשל, בגרסת המחשב היה זה כותר פעולה מגוף ראשון עם היכולת לתת פקודות נפרדות לכל אחד מחברי הצוות שלכם, ואילו באקס-בוקס 360 הייתה מצלמת גוף שלישי וניתן היה לתת פקודות רק לצוות בשלמותו. GRAW 2 לפלייסטיישן 3 הוא ההמשך של גרסת ה-360, וככזה הוא מתעלם כליל מהמשחקיות של גרסת המחשב.

זה עובד רק לטובת הכותר הזה. עם כל חיבתי למשחקים טקטיים מסובכים, קונסולת משחק היא לא הפלטפורמה המועדפת לתכנון דקדקני מול מפה, וממשק קרב מסובך. מספר הכפתורים על שלט ה-Sixaxis נמוך יחסית, והשליטה בקרב על קונסולה צריכה להיות פשוטה ואינטואיטיבית. מושא ביקורתנו מוצלח מאוד בתחום הזה, עם מנגנון שליטה מאוד, מאוד נוח.

מלחמה מקסיקנית

כל זה כנראה לא מנחם יותר מדי את ראש העיר של חוארז – עיר מקסיקנית בה חיים יותר מ-1.3 מיליון תושבים. כשהקטור מורגויה לארדיזבאל שמע ש-GRAW 2 מתרחש בעיר שלו, הוא ממש התעצבן וטען שיצרנית המשחק עושה לו את זה בכוונה.

ההאשמות האלה קצת טיפשיות, אבל המשחק באמת מתרחש בחוארז, כיממה לאחר אירוע הכותר הראשון שמוקם במקסיקו-סיטי. גם אם לא שיחקתם ב-GRAW 1, לא תהיה לכם בעיה להבין מי נגד מי, ומי הרעים, פשוט כי יש מעוין אדום סביבם. מבחינת העלילה עצמה, יש מורדים וכוחות צבא, יש התערבות לא רשמית של יחידות מיוחדות מארה"ב, יש פצצות אטום ושכירי חרב. כל אלה מעורבבים בסלט אחד טעים אבל טיפשי להחריד, כפי שכבר הזכרתי בתחילת הביקורת. ואתם יודעים מה, זה לא באמת מפריע ליהנות.

אויבים עם בגרות

בכל הקשור להנאה, GRAW 2 הוא אחת החוויות המהוקצעות שנראו על ה-PS3. זה מתחיל מהגרפיקה הבאמת-מרהיבה, הן בקרבות המתרחשים בשטח בנוי, הן כשטסים מעל לעיר האלימה והן כשיוצאים לטייל בשטח כפרי. זה לרגע לא נראה פוטו-ריאליסטי, אבל זו לא המטרה כאן. אין מדובר בסימולטור של מלחמה, אלא בכותר עם אלימות מצועצעת למדי.

זה לא אומר שהאינטליגנציה המלאכותית של האויבים גרועה במיוחד – היא לא. הם אמנם לא גאונים, אבל כן מסוגלים לעבוד ביחד, לאגף אתכם ולברוח כשיורים עליהם. בשביל להתמודד עמם יש לכם קירות, חביות, גדרות וכל דבר אחר שתיאורטית יכול להגן עליכם מפני אש. אם תתקרבו לאחד מהם, גיבור המשחק יסתתר מאחוריה, מה שיאפשר לכם להציץ מעבר לפינה או לצאת למספר שניות בשביל לראות ולירות, כשלאחר מכן תחזרו למחסה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אני והחבר'ה

המשימות במשחק כוללות ריצה בין מקומות תוך ירי כמעט בלתי פוסק, פיצוץ מתקנים, חיפוי על כוחות ומעל לכך הישרדות. בכל אלה תהיה לכם עזרה. בחלק מהמשימות יהיה זה מזל"ט בו תוכלו לשלוט בשביל לגלות מה יש לפניכם, בחלק אחר יהיה זה נגמ"ש שיאפשר להחליף כלי נשק ולקבל עזרה ראשונה. לעיתים רחוקות תפגשו גם מסוקים, מטוסים, ארטילריה ויחידות אחרות שתבואנה לעזרתכם.

העזרה המעניינת ביותר, עם זאת, היא זו אותה תקבלו מחבריכם לצוות, שישתתפו בחלק מן המשימות. למרות שהם נשלטים על ידי אינטליגנציה מלאכותית, לא מדובר בחברי צוות מזיקים שרק מפריעים לכם. מעבר לכך שהם יודעים לקבל פקודות ולמצוא מחסה, הם גם ממש טובים בלהגיד לכם איפה האויבים, ואולי אפילו לפגוע בהם. הבעיה היחידה שיש לי עם הצוות היא הנטייה של חבריו לרוץ לעזור לי כשאני שם חומר נפץ במקום כלשהו, ואז לשכוח ולחזור איתי כשאני בורח לשטח הבטוח.

כל העזרה אותה אתם מקבלים, יחד עם מערכת ששומרת את ההתקדמות שלכם לעיתים קרובות למדי, הופכים את GRAW 2 למשחק שרמת הקושי שלו לא גבוהה במיוחד. אבל זה לא גורע מאיכותו בעיניי, הוא כיפי ומהודק בכל 6 השעות של המערכה לשחקן יחיד.

לא סתם טוב

מה שמפצה על המערכה הקצרה בה תשחקו לבד, הוא ריבוי המצבים המקוונים שיש למשחק הזה, ואיכותם. לא מדובר רק ב-Deathmatch פשוט בו כולם יורים על כולם, אלא גם במשימות Co-Op בהן אתם וחבריכם נלחמים באויבים ממוחשבים במשימות שנבנו במיוחד בשביל זה. אבל כן, יש כאן גם Deathmatch, גם משימות קבוצתיות של הגנה והתקפה, מקצועות שחקנים ושיפורים גרפיים משמעותיים.

כל אלה הופכים את Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 לאחד המשחקים הטובים שיש כיום לפלייסטיישן 3. יותר מזה, מדובר כאן בכותר שכנראה באמת שווה את הכסף אותו מבקשים עליו בחנויות בזכות הערך העצום שיש למצבים המקוונים שלו, וההנאה הרבה שמופקת מהמערכה לשחקן יחיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully