וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות XP עדיין בחיים

רפאל פוגל

30.9.2007 / 13:48

מיקרוסופט תאריך את תקופת המכירה של חלונות XP בחמישה חודשים נוספים, כנראה בגלל לחץ צרכנים

רק לפני כשבוע ימים הודיע דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, כי עד סוף שנת 2007 תפסיק החברה למכור את חלונות XP ותמכור את מערכת ההפעלה החדשה ויסטה "ל-100% מרוכשי המחשבים החדשים בישראל". אלא שבינתיים נראה כי הדברים השתנו: מיקרוסופט העולמית, שכנראה נכנעה סופית ללחץ העולמי שלא להרוג את חלונות XP, הודיעה כי תמשיך למכור את מערכת ההפעלה הוותיקה למשך חמישה חודשים נוספים - עד חודש יוני 2008.

במקביל, מיקרוסופט גם מאריכה את תוחלת החיים של Windows XP Starter Edition, גרסת XP המיועדת לשווקים מתעוררים. התוכנה תהיה זמינה עד ה-30 ליוני 2010, זאת על מנת שמשתמשים באותם שווקים יוכלו לעשות שימוש במחשבים אישיים זולים ופשוטים שאינם מסוגלים לעמוד בדרישות המערכת המוגברות של חלונות ויסטה.

השינוי הדרסטי בתהליך "חילופי המשמרות" של חלונות, אחד משני המוצרים אשר מניבים עבור מיקרוסופט את מרבית הכנסותיה, מגיע בניגוד מוחלט למדיניותה המוצהרת של מיקרוסופט משנת 2002, שקובעת שמערכות הפעלה מסדרת חלונות יימכרו עד 4 שנים בלבד מרגע שחרורן הפומבי. חלונות XP שוחררה ב-25 לאוקטובר 2001, ורק חמש שנים לאחר מכן, לאחר עיכובים רבים בתהליך הפיתוח וגריעתן של רבות מהתכונות המובטחות עבור ויסטה, שחררה מיקרוסופט את מערכת ההפעלה החדשה. עכשיו אנו מתבשרים כי גם שנה וחצי לאחר שחרור ויסטה, ושש וחצי שנים לאחר שחרור XP. תמשיך מיקרוסופט למכור את מערכת ההפעלה הישנה שלה ללקוחות אשר אינם סומכים על מערכת ההפעלה החדשה או שהתוכנות אשר איתן הם עובדים לא "רצות" על חלונות ויסטה.

יש לזכור, כי למיקרוסופט היו ציפיות גבוהות לגבי אימוצה של ויסטה על ידי לקוחותיה, והיא אפילו טענה שהשקתה של מערכתה ההפעלה תהיה אחת המוצלחות בהיסטוריה של חלונות. אלא שלמרות שמיקרוסופט הפעילה מערכת של לחצים על יצרניות המחשבים, על מנת שהללו ימכרו את דגמי המחשבים החדשים שלהן רק עם ויסטה ולא עם חלונות XP, לא התממשו עדיין תחזיותיה של החברה, ובחודש יולי היא נאלצה אפילו להנמיך את תחזיותיה לגבי מהירות חדירתה של ויסטה.

למרות פניות TheMarker IT למיקרוסופט ישראל, עד רגע פרסום הידיעה לא הבהיר הסניף המקומי באם תמשיך מיקרוסופט למכור בישראל את חלונות XP גם בשנת 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully