וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפת האוצר של נוקיה

חברת נוקיה נמצאת במגעים לרכישת Navteq - אחת מיצרניות הגדולות בעולם של מפות דיגיטליות

נוקיה היא היצרנית המובילה בעולם של מכשירי סלולר, ואחד מהמותגים המוכרים ביותר על פני כדור הארץ. אבל החברה הפינית לא מסתפקת בזה, ונמצאת עכשיו במגעים לרכישת חברת Navteq, לה ערך שוק של לא פחות מ-7.6 מיליארד דולרים. הרכישה, אם תתקיים, תהייה אחת הגדולות בהיסטוריה של נוקיה.

מה נוקיה רוצה מנאבטק? מפות. NAVTEQ היא אחת החברות המובילות בתחום מיפוי דיגיטלי של שטח. המפות שלה משמשות אתרים כמו Google Maps ו-Yahoo! Maos, נמצאות במכשירי GPS ייעודיים ואפילו בנויות אל תוך משחק ה-Flight Simulator של מיקרוסופט. בשנות קיומה, יצרה החברה מפות מפורטות של לא פחות מ-69 ממדינות העולם.

מה שהופך את העסקה לכדאית מבחינת נוקיה, זו ההתרחבות התמידית של שוק הניווט העולמי. מספר הנהגים עולה כל הזמן, מחירם של מכשירי הניווט השונים יורד, וכך יותר ויותר מכוניות שנמצאות היום על הכביש מנווטות לא רק בעזרת מפות מיושנות אלא גם בעזרת מקלטי GPS.

עם זאת, מדובר ברכישה מאוד גדולה, גם מבחינתן של חברות ענק, והדבר עלול לפגוע – בטווח הקרוב – במניות של נוקיה. אך אם נאבטק תמשיך להצליח גם תחת ניהול חדש, המשקיעים יהססו פחות, והשמחה בפינלנד תהייה רבה.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה
  • navteq

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully