וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינת ניו יורק נגד פייסבוק

סוכנויות הידיעות

1.10.2007 / 12:30

התובע הכללי של ניו יורק מזהיר את פייסבוק: תואשם בהונאת צרכנים אם לא תפעל נגד עברייני מין הנרשמים לאתר

התובע הכללי של מדינת ניו יורק הזהיר היום את אתר הרשתות החברתיות הפופולרי פייסבוק, כי החברה עשויה להיות מואשמת בהונאת צרכנים. זאת לאחר שלטענתו, לא עמדה החברה בהבטחותיה להגן על בני נוער וילדים מפני עברייני מין הנרשמים לאתר ומחפשים באמצעותו קורבנות.

התובע הכללי, אנדרו קומו, אמר כי שלח לפייסבוק מכתב בו נאמר כי לחברה מוקצים שבועיים כדי להגיב על הטענות, לפיהן היא אינה פועלת במהירות נגד עברייני מין מורשעים הנרשמים לאתר.

בפרסומות לפייסבוק נטען כי האתר בטוח יותר מאתרי רשתות חברתיות אחרים, כמו מייספייס, העומד גם הוא בפני מספר אישומים אזרחיים לפיהם, לא מנע מעברייני מין להשתמש בשירותיו.

קומו הודיע בשבוע שעבר כי החליט לזמן את בכירי פייסבוק לחקירה, לאחר שהחברה לא הגיבה לדבריו, לתלונות רבות ששלחו חוקרים ממשרדו, שהתחזו לנערים ונערות בגילאי 14-12. התלונות עסקו במשתמשים שניסו לשדל את החוקרים להיפגש לצורך קיום יחסי מין.

בכירים במשרדו של קומו אף ביקרו בסוף השבוע במשרדי פייסבוק, לאחר שלטענתם לא השיבו לשיחות או להודעות דואר אלקטרוני שנשלחו אליהם.

"אמרנו להם שעליהם להציג את האתר כפי שהוא במדויק, ולהפסיק לשווק את האתר כנקי מתוקפים מיניים. הורים מקבלים רושם מוטעה אודות האתר ואי אפשר פשוט להונות אנשים", אמר אחד מחוקרי המשרד, שביקש להישאר בעילום שם.

בפייסבוק מודאגים

החוקר הוסיף כי פייסבוק אכן היה בטוח יותר מאתרי הרשתות החברתיות המתחרים לפני הזינוק האדיר בפופולריות שלו בשנה האחרונה, אך כיום האתר פרוץ בפני עברייני מין ואינו מגיב במהירות מספקת לתלונות.

בהודעה שפירסמה פייסבוק בתגובה לטענותיו של קומו מסרה החברה כי הוא מודאגת מהטענות לפיהן עברייני מין מנצלים את האתר כדי לפגוש ילדים ופועלת כדי לשפר את בטיחות האתר, בד בבד עם שמירה על פרטיות המשתמשים.

ריצ'רד בלומנתל, התובע הכללי של קונטיקט, הזהיר גם הוא ביולי האחרון כי מחלקת החקירה במדינה בודקת שלושה מקרים או יותר שבהם נרשמו עברייני מין מורשעים לפייסבוק.

כמו כן, החקירות מצאו תמונות ותוכן בעייתיים באתר, שהואשם בכך שהוא אינו עושה מספיק כדי למנוע מעברייני מין להירשם. "פייסבוק נתקלת באותן בעיות בהן נתקלה מייספייס", אמר בלומנתל, "ואין ספק שיש לראות בהם אחראים לכך".

מייספייס, המתחרה הוותיקה, היתה מעורבת גם היא בעשרות מקרים ברחבי המדינה בהם השתמשו עברייני מין בשירות כדי ליצור קשר עם קטינים ולקבוע עמם פגישות. כמה מהמפגשים הללו הובילו לאישומים פליליים נגד העבריינים, ולאישומים אזרחיים נגד מייספייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully