וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכפתור של ג'אג'ה

ערן גבאי

1.10.2007 / 14:23

פיתוח של ג'אג'ה מאפשר תקשורת קולית בחינם מאימייל, אתרים, בלוגים וקהילות מקוונות בלחיצת כפתור

חברת ג'אג'ה, סטארט אפ ה-VoIP הישראלי-אוסטרי שהוקם ב-2005, פיתחה כפתור (Jajah Buttons) המאפשר תקשורת קולית בקהילות מקוונות בחינם, באמצעות לחיצה אחת מתוך מייל, אתר ברשת, בלוג או קהילה. למעשה, הפיתוח מאשפר למשתמשים ליצור כפתור מעוצב לטעמם ולמקם אותו באתרי האינטרנט, בחתימת הדוא"ל, בבלוג, או בפרופילים שלהם בקהילות ברשת וליצור שיחה דרך כפתור זה בעזרת הקלדת מספר הטלפון ולחיצה עליו, כל זאת ללא עלות למתקשר.

רומן שרף, אחד ממייסדי Jajah, אומר כי "אנחנו מוסיפים כעת קול לכל מקום בו אנשים משתפים מחשבות, תמונות ווידיאו". בחברה טוענים כי גם מנקודת מבט עסקית, הכפתור החדש הוא הדרך הזולה והמהירה ביותר למספר התקשרות חינם. "כל עסק קטן ובינוני יכול עכשיו להרשות לעצמו לאפשר ללקוחות להתקשר אליו מכל העולם. בעלי עסקים משלמים את החשבון לפי התעריפים של Jajah. בהשוואה למספרי התקשרות חינם מסחריים, זה חוסך 95% מהעלויות", אומרים בחברה.

עוד לא מונפקים

בשנה האחרונה רווחו הערכות שג'אג'ה תצא להנפקה אך בקרן ההון סיכון סקויה הכחישו זאת. בסקויה אמרו כי לא סביר שחברה בת שעדיין אינה בשלה מבחינת היקף המכירות ורמת הרווחיות תצא להנפקה בשנה הקרובה.

לג'אג'ה תוכנה לניהול שיחות על גבי רשת האינטרנט בה עושים שימוש יותר ממיליון משתמשים שנרשמו לשירות באתר החברה. החברה הכלילה את ישראל ברשימת המדינות שניתן לבצע בהן שיחות באמצעות אתר ג'אג'ה בחינם, אם השיחה מתבצעת בין שני משתמשים רשומים לשירות. בפיתוח השירות הושקעו עד כה כ-8.5 מיליון דולר על ידי קרנות סקויה, גלובספן ומשקיעים פרטיים, ביניהם יאיר גולדפינגר, ממייסדי ICQ.

לג'אג'ה, שנוסדה על ידי רומן שרף ודניאל מאטס, כ-60 עובדים, מחציתם בישראל. בג'אג'ה יצרו שותפות עם סמרט לינק הישראלית על מנת לספק שיחות VoIP חינמיות או זולות מאוד באמצעות קווי טלפון רגילים. באמצעות השותפות עם סמרט לינק, המייצרת חומרה ושבבים בתחום ה-VoIP, פיתחה ג'אג'ה אב טיפוס לשירות המאפשר ביצוע שיחות בטלפונים קוויים ללא שימוש באתר האינטרנט או ביישום נייד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully