וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: נוקיה 5700

דידי חנוך

1.10.2007 / 17:28

הסלולרי המוזיקלי המסתובב של נוקיה חמוד מאד. אבל האם הוא נוח לשימוש? ומה עם המחיר?

כשראיתי את נוקיה 5700 בפעם הראשונה, בתערוכה שהתקיימה לפני חודשים רבים, התלהבתי ממנו מאד. בעיקר, יש להודות, כי הוא היה חמוד. לקח למכשיר הרבה זמן לנחות אצלנו, ובינתיים נוקיה כבר השיקה את הדור הבא של סדרת XpressMusic שלה. אבל זה לא מפריע ל-5700 להישאר חמוד גם כיום.

הגימיק

אין ספק שמדובר במכשיר שייחודו הוא בגדר גימיק: החלק התחתון שלו מסתובב, והסיבוב משנה את הפונקציונליות. חצי סיבוב לכיוון אחד, ויש לכם מצלמה (היישום נפתח אוטומטית). סיבוב שלם לכיוון השני, ויש לכם נגן מוזיקה (וגם כאן, היישום נפתח אוטומטית).

זה גימיק נחמד, אבל האם הוא מעשי בשימוש? בבדיקה שלנו, כמו גם אצל מספר אנשים להם נתנו לשחק עם המכשיר, התשובה חיובית. היישומים נפתחים במהירות סבירה, והלחצנים הייעודיים עושים את העבודה. עדיין לא מדובר בנגן שנוחות השימוש בו יכולה להתחרות באייפוד או באייריבר קליקס שסקרנו לאחרונה, אבל הוא בהחלט עושה את העבודה והשימוש בו נעים.

נוחות השימוש במצלמה היא יתרון משמעותי של המכשיר. תוכלו לצלם בעזרתה אחרים או את עצמכם, כשכל מה שצריך בשביל אוריינטציה הפוכה זה סיבוב של החלק התחתון. כשתתרגלו לא לכסות בטעות את הפלאש או העדשה עם האצבע האוחזת בחלק התחתון של המכשיר, תוכלו לצלם במהירות ובנוחות. חבל שהמצלמה היא מצלמת 2 מגהפיקסל בלבד, שלא תשמש תחליף אמיתי למצלמה הדיגיטלית עבור מרבית המשתמשים.

יחסית לכך שמדובר במכשיר שחלקו התחתון מסתובב ב-180 מעלות, מדובר במכשיר שמרגיש סולידי ויציב ביד. זה לא צעצוע מתפרק, כפי שקרה, לדוגמה, עם דגם ה-6280 של נוקיה. החלק האמצעי של המכשיר מצופה בצדדים בגומי, מה שנותן לו תחושה נעימה ונוחה ביד.

כל השאר

שאר יכולות המכשיר מוכרות לכל מי שהשתמש באחד מהמכשירים הסימביאניים (בעלי מערכת הפעלה Symbian) של נוקיה. מכל בחינה מדובר במחשב כף יד נטול מקלדת עם דפדפן מצוין של נוקיה, אפשרות להתאים את המכשיר לצרכים שלכם ויכולת להריץ מספר רב של יישומים.

מכיוון שהטלפון משווק כמכשיר צילום ומוזיקה, לא נכללו בו היישומים המשרדיים אותם ניתן למצוא במכשירים סימביאניים אחרים. זה לא אומר שלא תוכלו להתקין תוכנות כמו Quickoffice ו-Reader שיאפשרו לכם לצפות בקבצי אופיס ו-PDF ישירות במכשיר – פשוט תצטרכו להתקין אותן.

סקרנו כבר את מגוון הפיצ'רים שיש במכשירים הסימביאניים של נוקיה מהדור הנוכחי (6120, N95), ומדובר לטעמי במגוון הפיצ'רים והיכולות החזק ביותר שיש כיום בשוק הסלולר הישראלי. המכשירים האלה, כאמור, הם לא באמת טלפונים. בכירי נוקיה מתעקשים על כך שמבחינת, מכשירי סדרת N (והיכולות של 5700 מקבילות לאלו של כמה מהם) אינם טלפונים, כי אם "מכשירי מולטימדיה", ויש להודות שזה נכון.

עם זאת, 5700 עובד היטב גם בתור טלפון סלולרי. המקשים נוחים לשימוש ואיכות השמע עונה על הסטנדרטים המקובלים על החברה. הוא מגיב באופן איטי יותר ממכשירי נוקיה שאינם בעלי מערכת הפעלה מתקדמת, אבל מגוון היכולות והאפשרות של המשתמש להתאים את המכשיר לצרכיו מפצה על כך, לטעמי.

הקוץ באליה

נוקיה 5700 הוא מכשיר כיפי ונחמד. הוא מכשיר שלדעתי יכול היה להצליח מאד בישראל, ארץ בה המותג של נוקיה חזק יותר מאשר ברוב העולם. אבל הטלפון הזה פשוט יקר מדי. הוא עולה יותר מפי 2 מ-6120 של נוקיה, שאמנם אין בו חלקים מסתובבים אבל יכולותיו עולות על אלו של 5700 והוא מכשיר חדש יותר בשוק העולמי. בתמורה ל-79 ש"ח לחודש (2844 בסה"כ), קשה לומר שמדובר בקנייה כדאית. במחיר הזה ניתן לרכוש נגן טוב מאד פלוס טלפון סביר בהחלט. גם למדברים במעל 200 ש"ח, מחיר של 29 שקלים לחודש (1044 בסה"כ) אינו אטרקטיבי במיוחד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מדברים במספרים

קישוריות: GSM 850/900/1800/1900. דור 3. בלוטות' 2.0 כולל תמיכה באוזניות סטריאו (A2DP)
אחסון וזכרון: 35 מגה אחסון פנימי. זכרון 64MB RAM, 128MB ROM. חריץ הרחבה מיקרוSD
מערכת הפעלה: סימביאן 9.2. סדרה 60 3.1
מסך: 2.2 אינץ'
משקל: 115 גרם
דפדפן: מינימאפ

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully