וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

1.10.2007 / 21:15

נינטנדו לא מצליחה להתמודד עם הביקוש ל-Wii. אולי החקיינים הסיניים יוכלו למכור להם כמה יחידות של Vii

הו, סוכות, סוכות. כשכבר מתרגלים לשקט בבקרים, הוא מופר לאורך כל השבוע על ידי צעקות השמחה של ילדים שלא הולכים לבית הספר. אז שמים את האוזניות, סוגרים את החלונות ומנסים להתמקד במשחקי מחשב או קונסולה, ולא במהומה שמתרחשת מחוץ לקירות הבניין. אם רק כל הילדים האלה גם היו משחקים כל היום במשחקי מחשב... זה כנראה לא היה בריא במיוחד, ולא כדאי לחשוב אפילו בכיוון הזה.

נינטנדו מזיקה לבריאות?

תבינו, אני לא חושב שמשחקי המחשב מזיקים, ככלל, לבריאותם הפיזית או הנפשית של השחקנים, אבל לפעמים זה בדיוק מה שקורה. כך, למשל, אנשים שרוצים לקנות את ה-Wii של נינטנדו גילו בכמעט-שנה שחלפה מאז שהושק כי לא מדובר במשימה קלה, וכל העסק יכול להיות מאוד מלחיץ. כך זה בחו"ל, לפחות – בארץ ניתן לקנות את הקונסולה בהרבה מאוד מקומות, אם כי המחיר גבוה הרבה יותר מזה האמריקאי.

לפני מספר שבועות הודיעו בסניף האמריקאי של נינטנדו כי אין צורך להילחץ לפני תקופת החגים – יהיה מלאי שיענה על הביקוש הגבוה. אנשים עוד לא הספיקו לנשום לרווחה, וכבר מתברר שהמלאי לא גדול כמו שחשבנו. הלחץ עולה, השיער הופך אפור, הסבלנות יורדת – נזק בריאותי כבר אמרנו?

מנהל נינטנדו אמריקה – רג'י פילס-איים אמר אתמול בראיון כי אם הביקוש יהיה גבוה כמו שחושבים בנינטנדו, הם כנראה לא יוכלו להתמודד עמו אחרי הכל. הבעיה, כך אמר, לא בכך שיש משהו פגום בתהליך הייצור, אלא בכך שהרבה מאוד אנשים רוצים את הקונסולה. המחיר הנמוך-יחסית שלה – כ-250 דולרים בלבד, הופך אותה למתנה מבוקשת מאוד בתקופת החגים המתקרבת אלינו.

אם תרצו, אין זול אגדה

מי שיכול, אולי,"לעזור" לרג'י, היא דווקא חברת סוני. בשבועות האחרונים אנו שומעים לא מעט שמועות, חלקן מבוססות מאוד, על גרסה חדשה לקונסולת הפלייסטיישן 3 של החברה. הגרסה, כך על פי השמועות, תעלה כ-400 דולרים, תכלול דיסק קשיח של 40 גיגהבייט ותגיע, אולי, ללא חלק מיכולות ה-PS3 הרגיל, מה שיאפשר לתמחר אותה ב-399$.

כשסוני החלה למכור את הפלייסטיישן 3, היא הפסידה די הרבה כסף על כל קונסולה (בתקווה להרוויח ממכירות המשחקים וסרטי הבלו-ריי). אך מאז הוזל תהליך הייצור – לפחות ב-150 דולרים אם להאמין לאנליסטים – מה שמאפשר לחברה לנשום יותר לרווחה ואולי אפילו להוריד מחירים.

עבודה סינית

ואם סוני לא יעזורו, אולי ה-Vii יוכל. לא מדובר רק בספרה רומית, אלא גם בחיקוי חדש של קונסולת הווי מבית נינטנדו. החיקוי, שמגיע מסין, הוא לא סתם מוצר דמה מוזר שקונים ב-100 שקלים בשוק, אלא חיקוי "איכותי" שאף זכה לקמפיין פרסום במגזין סיני.

הסיבה לכך שהחיקוי הזה קיים היא ממשלת סין, שלא ממש נלחמת בהפרות של זכויות יוצרים, כל עוד אלה לא הזכויות שלה. אני מניח שנינטנדו תנסה להלחם ב-Vii, אבל אין לה הרבה סיכוי בלי תמיכה של הממשלה. ככה זה, כשמדינה כמו סין היא בירת הייצור של העולם. השאלה, עכשיו, היא אם הזייפנים יצליחו גם להעתיק את המשחקים של נינטנדו ושל שאר החברות המייצרות ל-Wii. אחרי הכל, מה שעושה את הקונסולה, זה בעיקר הכותרים שמושקים בשבילה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

סיבת הפיטורים: טיפשות

לסיפור האחרון שלנו יש מוסר השכל מאוד עמוק, והוא "אל תעשו דברים טיפשיים". הדוגמה שלנו לטיפשות היא ג'סיקה זנר, עובדת בת 23 של נינטנדו אמריקה. זנר עבדה בתפקיד מגייסת טכנית, ובשעות הפנאי שלה כתבה בלוג. בבלוג ההוא היא כתבה לא רק על חייה, אלא גם על עבודתה. הדברים אותם כתבה היו – איך לומר – לא מאוד נחמדים, ממש לא. בסגנון של לקרוא לבוסית שלה אישה מרושלת והורמונאלית עם שיער פנים, שנותנת לה סיבות ללכת ולשתות הרבה אלכוהול.

זנר אמנם לא הזכירה את מקום עבודתה או את שמה האמיתי, אבל האחראיים עליה גילו את הבלוג - אני מניח שהיא סיפרה למישהו שסיפר למישהו, מה שהופך את העניין ליותר טיפשי. כתוצאה מהבלוג הזה, היא פוטרה מהחברה. טיפשי, כבר אמרנו?

  • עוד באותו נושא:
  • ווי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully