וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-iPhone זול מדי?

סוכנויות הידיעות

2.10.2007 / 16:16

ארה"ב: לקוחה זועמת מניו יורק היא הלקוחה הראשונה שהגישה תביעה נגד אפל בעקבות הורדת מחיר ה-iPhone

תושבת ניו יורק, שרכשה את ה-iPhone זמן קצר לאחר השקתו במחיר של 499 דולר והופתעה כמו רבים אחרים לגלות שהמכשיר הוזל ב-200 דולר חודשיים בלבד לאחר הגעתו למדפי החנויות, הפכה ללקוח הראשון שהגיש תביעה נגד אפל בגין הוזלתו המפתיעה של מכשיר הטלפון הסלולרי שלה בחודש שעבר.

דונג-מיי לי, תושבת קווינס שרכשה iPhone בעל 4 ג'יגה בייט תמורת 499 דולר, מחיר המכשיר עם הגיעו למדפים, תובעת פיצויי נזיקין בסך מיליון דולר מענקית האלקטרוניקה האמריקאית בטענה כי אפל הפרה את החוקים להגנת הצרכן בארה"ב כשהודיעה ב-5 בספטמבר על הוזלתו של ה-iPhone ב-200 דולר, חודשיים לאחר השקתו.

בתביעה, המציינת כנתבעת גם את מפעילת הסלולר האמריקאית AT&T, בעלת הזכויות הבלעדיות להפעלת מכשירי ה-iPhone בארה"ב, טוענת לי כי החברות אשמות בהתנהלות מסחרית לא הוגנת משום שסיפקו לרוכשי המכשירים בעלי זיכרון של 4 ג'יגה בייט תנאי שירות גרועים יותר מאלו של רוכשי המכשירים בעלי הנפח הגדול יותר. בין היתר, לטענתה, דרשו החברות מהלקוחות לחתום על חוזה שירות לשנתיים. כמו כן, טוענת לי כי הוזלת ה-iPhone פגעה בצרכנים רבים כמוה, שרכשו את ה-iPhone לאחר השקתו ואינם יכולים כעת למכור את המוצר תמורת רווח דומה לזה של מי שרכשו אותו לאחר הורדת המחיר.

ב-5 בספטמבר, במסיבת עיתונאים חגיגית, הכריז מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, על הוזלת ה-iPhone ב-200 דולר. מחירו של המודל היקר ביותר של הטלפון המדובר, בעל נפח של 8 ג'יגה בייט, הוזל מ-599 דולר ל-399 דולר. הוזלת ה-iPhone המפתיעה עוררה את זעמם של אלפי לקוחות שמיהרו לרכוש את המכשיר לאחר השקתו, והובילה את ג'ובס להתנצל יממה לאחר מכן ולהציע ללקוחות הזועמים זיכוי של 100 דולר בחנויות אפל, או החזר של 200 דולר ללקוחות שרכשו את המכשיר בשבועיים שלפני ההוזלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully