וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Zune: הדור הבא

מיקרוסופט הציגו את הדור השני של נגני ה-Zune. קטנים יותר, שימושיים יותר ועם נז"ק מופחת

לפני שנה וחצי, קיוו בחברת מיקרוסופט כי נגן המולטימדיה הנייד החדש והסודי שלהם – Zune, יוכל להוריד את האייפוד מכס המלוכה של הנגנים, או לפחות לנסר לכס הנ"ל כמה רגליים. כשהנגן הושק סוף סוף בנובמבר 2006, התאכזבו במיקרוסופט כשגילו שאנשים לא ממש רצים לקנות אותו. הזון אמנם היה טוב יותר מאייפוד בכל הקשור לחומרה, אבל הגבלות התוכנה, מערכת הנז"ק (ניהול זכויות קניין) והחזות הלא-הכי-מושכת מנעו ממנו את התהילה.


מהנדסי מיקרוסופט החליטו לא לנעול את עצמם בחדר חשוך ולבכות לאחר המכירות המאכזבות, ואם כן עשו זאת, אז לא במשך הרבה זמן. במקום זה הם חזרו לעמדות העבודה והחלו לעבוד על גרסה משופרת של הנגן. היום היא הופכת לרשמית.

משפחה צבעונית

בנובמבר הקרוב יגיעו למדפי החנויות בארצות הברית 3 דגמים חדשים של נגן ה-Zune – אחד עם כונן קשיח של 80 גיגהבייט, והשניים האחרים עם זכרון פלאש בגודל של 4 ו-8 גיגה. מבחינת עיצוב המוצר, השינוי הגדול ביותר הוא בכפתור הניווט הגדול. בדגם הקודם היה זה ג'ויסטיק 4-כיווני גדול ושטוח, ואילו עכשיו המשטח של הג'ויסטיק רגיש למגע, מה שמאפשר גלילה מהירה בין תפריטים.

מעבר לכך, שודרג המסך של הזון הגדול מ-3 אינץ' ל-3.2 אינץ' ואילו הגודל של המכשיר קטן בכשליש. הוא יגיע רק בצבע שחור ויעלה 250$ - אם כי במיקרוסופט מבטיחים שבמחיר הזה ייכללו גם אוזניות טובות.

שני נגני ה-Zune החדשים, שבאים להתחרות באייפוד נאנו, יכללו מסך בגודל 1.8 אינץ' ורדיו, יגיעו במספר צבעים (שחור, אדום, ירוק וורוד) ויימכרו ב-150$ לגרסה של 4 גיגה ו-200$ לגרסה של 8 גיגה – מחיר זהה לזה של הנאנו.

עדכונים לכולם

אך החידושים הגדולים ביותר בוצעו לא בחומרת הזון אלא בתוכנה. וכאן יש לנו בשורה טובה לכל מי שרכש את Zune הראשון – כל אותם העדכונים עליהם נדווח כאן, יהיו זמינים גם לנגנים הישנים בדמות עדכון קושחה.

העדכון החדש לא רק משדרג את הממשק של הנגן, אלא גם מוריד חלק מהמגבלות שגרמו לאי-הצלחתו בגרסה הראשונית. קודם כל, ה-Wifi שיש בנגן הרבה יותר שמיש עכשיו, בזכות יכולת סנכרון עם מחשבים דרך הרשת האלחוטית. שנית, מיקרוסופט הוסיפו גם תמיכה בהעברת קבצי וידאו ממדיה סנטר ובניגון סרטי h.264 ו-mpeg-4. מעבר לכך, יש כאן גם תמיכה בפודקאסטים (והיכולת להעביר אותם ממכשיר למכשיר), והמפתחים מבטיחים גם תוכנת ניהול שירים חדשה ומשופרת.

לצערנו הרב, אחת הבעיות הגדולות של ה-Zune טופלה באופן חלקי בלבד. המכשיר המקורי תמך, אמנם, בהעברת מוזיקה בין נגן לנגן באופן אלחוטי, אך קידד כל שיר שהועבר במערכת נז"ק שאפשרה לשמוע אותו 3 פעמים או להחזיק אותו בנגן 3 ימים לפני שהושמד. בגרסה החדשה ההגבלה של 3 הימים הוסרה, אבל הזון עדיין מקודד כל שיר שמועבר ממנו בנז"ק, וזה לא דבר טוב. אולי בעדכון הבא.

הנגנים החדשים יגיעו לשוק הצפון-אמריקאי בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully