וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים שמוגים

בוריס בולטיאנסקי

3.10.2007 / 22:17

הבלוגוספירה בארץ סוערת בגלל אתר פדופיליה, ומה אומרים בלשכת השר לאיכות הסביבה על הצעות של בלוגרים

תקופת החגים אשר השתלטה עלינו לטובה בשבועות האחרונים נותנת את אותותיה בכמות הפרסומים המוגברת בבלוגים. לדעתי, אחת הסיבות העיקריות לכמות הבלוגים הכה גדולה שניתן למצוא בעברית נעוצה בגרפומניות הטבעית שמאפיינת אזרחים כה רבים במדינה הזו. הצירוף של היכולת המולדת הזו ביחד עם הזמן הפנוי הם-אלה שמביאים לכמות מדהימה של פוסטים בקוראי ה-RSS השונים.

כל-כך הרבה דברים מעניינים נכתבו, וכל-כך הרבה דברים מתרחשים מעל גלי האתר ש-800 המילים של הטור הזה קצרים מלציין את כולם. אשתדל אפוא השבוע לכסות מספר רב ככל האפשר של נושאים, גם אם הדבר יבוא על חשבון תשומת הלב שתוקדש לכל נושא ונושא במסגרת הטור.

פדופיליה באינטרנט העברי

רשת האינטרנט הישראלית גועשת בימים האחרונים בעקבות כתבת השער של ידיעות אחרונות בנושא הפדופיליה לכאורה באינטרנט העברי. דבורית שרגל סיכמה ותמצתה את הלך הדברים והפרסומים בבלוגים ואתם מוזמנים לקרוא את ההשתלשלות בפוסט שלה. מספר רב של בלוגרים התייחסו לפרשה ושרגל טרחה לקשר לעיקריות מבין ההתייחסויות הללו. עם זאת גם התייחסויות נוספות ראויות לציון. כך למשל [[מרק קפלון]] מעלה את השאלה איך שני אנשים אשר נתנו ביטוי רב לפרשה בתוך ידיעות אחרונות ([[יובל דרור]] בעיתון המודפס ו[[גל מור]] שעורך את מדור המחשבים של Ynet) נופלים לתוך הספין של צנזור האינטרנט למען ההגנה על הילדים בזמן ששניהם כפי כל הנראה מתנגדים ל[[הצעת החוק מספר 892]] העוסקת בצנזורה של האינטרנט.

נבכי התגובה הרשמית

בטור שהוקדש ליום הבלוג 2007 המלצתי על EcoWasabi – בלוג ששם למטרה לפעול למען יישום יוזמות אקולוגיות לשיפור החיים שלנו במדינת ישראל. אחד הדברים שכותבי הבלוג מתחייבים לעשות הוא ניהול תכתובת עקבית אל מול משרדי הממשלה והרשויות המקומיות בנוגע ליישום היוזמות והעלאתן למודעות הגורמים הרשמיים. את רשימת המכתבים אשר נשלחו בידי מנהלי הבלוג ניתן לראות בקישורים למטה.

לפני יומיים בסופו של דבר התקבל מכתב תגובה ראשון מלשכת השר לאיכות הסביבה – תוכן המכתב מובא במלואו בבלוג בצירוף דעתם של מפעילי הבלוג על התשובה. מן הפוסט שהוקדש למכתב ניתן להתרשם כי התשובה אינה מרצה את מפעילי הבלוג ולדבריהם מדובר בלא יותר מאשר מריחה בירוקרטית. הבלוג מבטיח להמשיך ולנהל את התכתובת במטרה לקבל תשובה אמיתית וכן להביא לביצוע הרעיונות וההצעות המועלות בו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

שירותי דואר אלקטרוני בישראל

חנן כהן שמנהל את אתר שתיל (שירות תמיכה וייעוץ לארגונים לשינוי חברתי) מעלה בימים הקרובים את הגרסה החדשה של האתר, בו קיים בין השאר לוח מודעות. הלוח נסגר בימים האחרונים להוספת הודעות חדשות (עד המעבר לאתר החדש). עם המעבר החליט כהן לעשות סטטיסטיקה של כתובות הדוא"ל של מפרסמי המודעות. כהן יוצא מנקודת הנחה כי מפרסמי המודעות מהווים חתך מייצג של משתמשי האינטרנט בישראל. במקום הראשון עומדת ג'ימייל עם קצת פחות מרבע מסך הכתובות ואילו במקום השני והשלישי נמצאת מערכת הדואר של וואלה (בגרסתה העברית והאנגלית).

מורה נבוכים לתגיות

הגרסה העברית של וורדפרס 2.3 עתידה לצאת כבר בימים הקרובים באדיבות [[רן יניב-הרטשטיין]] שעומל כעת על תרגומה והתאמתה. אם בכל זאת אינכם יכולים להמתין עוד ורוצים לנסות את המערכת החדשה בטרם התרגום שלה יושלם לגמרי, עכשיו ניתן לעשות זאת. גרסה פעילה שאינה מתורגמת לחלוטין כבר שוחררה לקבוצת הדיון של וורדפרס בעברית וניתן להוריד אותה בקישור למטה.

כפי שכבר הוזכר בשבוע שעבר, אחד החידושים העיקריים בגרסה 2.3 הוא מנגנון תגיות מובנה שבא למעשה להחליף את תוספי התגיות הרבים (אשר בתורם נוצרו על-מנת לפצות על היעדר המנגנון המדובר בגרסאות הישנות). [[אח"י דקר]] מציעה לקוראי הבלוג שלה (וניתן להניח שהרבה משתמשי וורדפרס ישראל נמנים עליהם) מדריך מפורט לשימוש במנגנון החדש ובשחזור האופציות שהיו לבלוגרים בגרסאות הקודמות.

פנייה לארכיון הקוראים

ויקטור שנדרוביץ' מגיש תוכנית בשם "גבינה מותכת" בערוץ RTVi המשדר בשפה הרוסית. בעבר הוא עסק בכתיבת תסריטים למערכונים שונים. מעבר לזה הוא פעיל פוליטי כנגד ההנהגה השולטת כעת ברוסיה ומה שמעניין אותנו עוד יותר (ואולי לפני הכל) זאת העובדה שהוא מחזיק בלוג אישי באתר LiveJournal. באתר האישי של שנדרוביץ' ניתן למצוא ארכיון של מרבית כתביו ושל חלק נרחב מן התוכניות שהגיש ו/או כתב אליהן תסריטים. כפי כל הנראה, ואף על פי ששודרו בטלויזיה, מהווים קבצים אלה קניינו הרוחני ולכן הוא מתיר הורדה חופשית שלהם מן האתר.

שלשום פורסם שנדרוביץ' בבלוג שלו פוסט שבו הוא פונה לקהל הקוראים בתקווה שלמישהו יש הקלטות משתי תוכניות שאת התסריטים שלהן כתב, או לכל הפחות בבקשה להשתתף בצערו על האובדן המדובר. תוך זמן קצר המגיבים בבלוג שלו מצאו עבורו קישורים להורדת התוכניות הללו או לחילופין הציעו לשלוח לו קלטת VHS עם ההקלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully