וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתפת, שילמת

סוכנויות הידיעות

5.10.2007 / 13:11

תעשיית המוזיקה חוגגת: בית משפט בארה"ב הרשיע בפעם הראשונה אישה בגין הורדת שירים ושיתוף קבצים בלתי חוקי

לאחר ארבע שנים של תביעות חוזרות ונשנות בגין שיתוף קבצים, תעשיית המוזיקה רשמה את הניצחון המשפטי הראשון שלה בארה"ב.

בית המשפט המחוזי בדולות', מינסוטה, מצא את ג'יימי תומאס (32) אשמה בהפרה מכוונת של זכויות יוצרים. חבר המושבעים קבע כי על תומאס לשלם פיצויים בסך 220 אלף דולר, או 9,250 דולר עבור כל שיר. ההחלטה בוודאי תגרום לתעשיית המוזיקה להגביר את היקף תביעותיה כנגד משתפי קבצים - למרות שמנהג שיתוף הקבצים רק הולך ומתגבר.

ג'יימי תומאס נאבקה באישומים כי הורידה באופן בלתי חוקי שירים, מ-"Basket Case" של גרין דיי ועד "Don't Stop Believin'" של ג'רני. ארבע חברות התקליטים הגדולות שהגישו את התביעה אמרו כי היא האישה שאפשרה נגישות של כ-2,000 שירים לשיתוף. תומאס כפרה באשמה.



"החוק במקרה זה ברור וכך גם תוצאות הפרת החוק", הכריז איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי (RIAA).

מבין מעל ל-26 אלף תביעות שהגישו חברות התקליטים נגד הורדות בלתי חוקיות מאז 2003, תומאס היא הראשונה שנשפטה בבית משפט. מרבית הנאשמים מתעלמים מהתביעה או מגיעים להסדר הכולל תשלום של כ-5,000 דולר לחברות התקליטים.

חברות התקליטים - קפיטול רקורדס של EMI; אריסטה רקורדס והחברה האם סוני BMG אינטרטיינמנט; UMG רקורדינג שבבעלות ויוונדי ואיטרסקופ רקורדס; ו-וורנר ברדרס רקורדס - קיבלו כעת הצדקה לתביעות שהן מגישות בגין שיתוף קבצים בלתיחוקי. אך אם הן תפסדנה בערעור, "השטיח יישמט מתחתן", אמר ריי בקרמן, עורך דין בוונדנברג אנד פליו, המייצגת אנשים שבחרו להילחם בתעשיית המוזיקה. הפסד שכזה, לדברי בקרמן, יעודד אנשים רבים יותר להילחם בתעשייה.

הפיכה של שיר לנגיש להורדה אינה מהווה עילה לתביעה על הפרת זכויות יוצרים, אמר בקרמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully