וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו-אופ

ארז בן-ארי

7.10.2007 / 14:13

הפוטושופ היא אולי תוכנת עיבוד הגרפיקה המפורסמת ביותר, אך גם אחת היקרות שבשוק. ארז בן ארי בודק אלטרנטיבות

המילה "גרפיקה ממוחשבת" מעלה אצל רוב האנשים אסוציאציה מיידית לתוכנת פוטושופ של חברת Adobe. אכן, כל גרפיקאי ומעצב ישמח לספר לכם על מעלותיה הרבות של התוכנה, אך רובם לא נאלצים להתמודד עם המגבלה העיקרית שלה - 650 הדולרים שצריך לשלם בשביל רשיון חוקי לשימוש בה. העניים מסתפקים בתוכנה קצת פחות משוכללת דוגמתPaint Shop Pro מבית חברת Corel, אך גם היא עולה כ-70 דולר, שהם בסביבות 70 דולר יותר ממה שרוב האנשים מעוניינים להוציא. למרבה המזל, יש לא מעט פתרונות זולים יותר. הנה כמה מהם.

צבעי רשת

התוכנה המוכרת ביותר בתחום החינמי היא Paint.Net, שמפותחת כתוכנת חינם כבר זמן רב ונמצאת כיום בגרסה 3.08. מדובר בתוכנה קטנה ורזה מאוד – רק 1.3 מגה להורדה, אך בעלת יכולות מרשימות. התוכנה דורשת שבמחשב תהיה מותקנת ערכת .Net Framework של מיקרוסופט. אם יש לכם ויסטה, הערכה משולבת במערכת ואין מה לדאוג, ואם יש לכם מערכת ותיקה יותר, תוכלו להוריד את הערכה בחינם מהקישור שלמטה. מכל בחינה מעשית, Paint.net עושה כל מה שעושות התוכנות המסחריות, כאשר עיקר ההבדל הוא שלפוטושופ יש כלים חזקים יותר לבחירה של אזורים, וכן פילטרים רבים ומשוכללים יותר.

נושא כלי-הבחירה הוא דבר חשוב מאוד לגרפיקאים מקצועיים, כיוון שעבודתם כרוכה בהרבה פעולות של שילוב אלמנטים גרפיים ממקומות שונים. שילובים אלה דורשים בחירה מדויקת מאוד של אזורים בתמונה, כמו למשל סימון ותיקון אזור השיער בצילום של דוגמנית. בשביל עבודה ביתית, אפשר בהחלט להסתפק בכלים שיש ב-Paint.net, וגם הפילטרים והאפקטים שלה מתקדמים למדי.

עם כל גרסה נוספים כלים חדשים (תוכלו, למשל, לנסות את הביתא של גרסה 3.10, הכוללת שני אפקטים חדשים ותמיכה בקבצים מסוג DDS). כמו כן, באתר התוכנה יש תוספות רבות להורדה. התוכנה ניתנת ללא תשלום, כאמור, אך המפתחים מבקשים ממשתמשים מרוצים להשיא תרומה (באמצעות PayPal) כדי להבטיח שהפיתוח יימשך.

הפלוס הגדול

תוכנה נוספת בעלת יכולות מרשימות היא PhotoPlus של חברת Serif. זוהי תוכנה ישנה במקצת, אך חזקה ובעלת תמיכה באפקטים סטנדרטיים, שכבות, מאסק וכלי עיבוד מצוינים. החברה מציעה את גרסה 11 של התוכנה במחיר של 80 דולר (וכן תוכנות רבות נוספות בתחום העיצוב והגרפיקה), אך כדי למשוך את הקהל, הם נותנים את גרסה 6 הישנה יותר בחינם לכל דורש. חשוב לציין שלאחר ההתקנה יש תהליך רישום, המחייב אתכם לספק כתובת אימייל פעילה, אך זה משתלם בסופו של דבר מכיוון שמדובר בתוכנה חזקה וטובה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

נכות מדומה

תוכנת GIMP, למרות שמה הבלתי מרשים (גימפ פירושו אדם צולע או נכה) נחשבת לאחת התוכנות הגרפיות הטובות בעולם. פירוש השם המוזר הוא GNU Image Manipulation Program, ומדובר בתוכנת GNU – קוד פתוח וחינמי לחלוטין. התוכנה החלה בתור פרויקט בקורס למדעי המחשב באוניברסיטת ברקלי, וכיום, 12 שנה לאחר מכן, היא נמצאת בשלב מתקדם מאוד ובגרסה 2.2.17. ממשק התוכנה נחשב למבלבל-משהו וקשה למתחילים, אך מבחינת תכונות ויכולות, היא נמצאת במקום שני או שלישי אחרי פוטושופ. יתרון נוסף שלה נעוץ בעובדה שהיא קיימת במגוון גרסאות למערכות הפעלה שונות: חלונות, מקינטוש, לינוקס – מה שבא לכם.

ויקמן

תוכנת הציור של ויקמן היא השחקן הרביעי בנבחרת, והוא החלש ביותר. מדובר בתוכנה בעלת ממשק יפה וצבעוני, אך הוא קצת חסר-בשר. אין לו תמיכה בשכבות, למשל, ולכן הוא אינו תחליף ראוי לאחרות. מה שכן, למתחילים, מדובר בכלי מצוין שיאפשר להכיר את היכולות הבסיסיות בתחום בלי להסתבך עם מיליון כפתורים ופונקציות.

מקצוענים, הקשיבו.

אי אפשר שלא לכבד את חברת אדובי על העבודה הקשה שהושקעה ביצירת פוטושופ – תוכנת מופת ללא ספק, אבל המציאות היא שגם גרפיקאי מקצועי לא תמיד יכול להרשות לעצמו להוציא אלפי שקלים על תוכנה בודדת. עבור מי שצריך פתרון מקצועי, אבל מתקשה בהשגת המזומנים הדרושים, אנו ממליצים ללכת על אחד משני פתרונות.

הפתרון הראשון הוא לרכוש את התוכנה באמצעות האינטרנט. באתר המכירות הפומביות eBay, למשל, אפשר למצוא את התוכנה בגרסה חוקית למהדרין במחיר שהנו כמחצית ממחיר המחירון. לרוב מדובר בחבילה שהיא גרסה ותיקה יותר של התוכנה בתוספת תקליטור שדרוג.

פתרון אחר הוא פשוט לקנות גרסה ישנה יותר ללא שדרוג. כיום, מוצעת התוכנה בגרסת CS3, אך גרסאות CS2 ואפילו ותיקות יותר עושות עבודה מצוינת גם הן. חברת אדובי אינה מוכרת את הגרסאות הישנות יותר, אך אפשר להשיג אותן באינטרנט בזיל-הזול, ואפשר גם לחפש סטודיו לעיצוב, בית דפוס או משרד פרסום שיהיה מוכן למכור עותקים ישנים ולהחזיר לעצמו חלק מההשקעה (כן! רישיון השימוש של פוטושופ בפירוש מתיר לאדם או חברה למכור את העותק שלו – בדקנו!).

ואם בכל זאת החלטתם ללכת עד הסוף ולקנות גרסה חדשה ומקורית, זכרו שגם אדובי מציעה מגוון חבילות-הנחה של כמה מוצרים או כמה רישיונות, וזה עשוי להיות כדאי. עוד דבר שעשוי לסייע הוא גרסה של פוטושופ לסטודנטים, שמחירה הוא כשליש ממחיר המוצר הרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully