וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות בתוכנית הניידות

ערן גבאי

8.10.2007 / 12:08

פחות מחודשיים לפני השקת ניידות המספרים: כישלון חרוץ בניסוי כשכ-50% מהשיחות בין המפעילים לא מגיעות לייעדן

אחוז הכישלונות בבדיקות התאימות בין מפעילי התקשורת, במסגרת ההערכות להשקת פרויקט ניידות המספרים מדאיגה מאוד. מסתבר כי 50% מהשיחות לא הגיעו לייעדן, פחות מחודשיים לפני השקת השירות.

סבב בדיקות נוסף יתבצע השבוע, ובקרב חברות התקשורת מקווים להקטין משמעותית את אחוז הכישלונות. עוד נודע, כי עד סוף החודש יימשכו הבדיקות בין כל המפעילים על גבי מערכות הבדיקה, והחל ב-1 בנובמבר יחלו הבדיקות על גבי המערכות החיות של כל המפעילים - השלב הקריטי לפני ההשקה.

כל מפעילי התקשורת סובלים עדיין מעשרות אחוזים רבים של כישלונות בהעברת שיחה מרשת של מפעיל אחד לרשת של מפעיל שני. הכבלים אמורים להיות, על פי הערכות, המרוויחים הגדולים מיישום ניידות המספרים, בשל מבנה התחרות מול המונופול בזק השולט על יותר מ-90% מהשוק.

בקרב מפעילי התקשורת קיימת דריכות מלאה לקראת השקת השירות ב-1 בדצמבר השנה, והעבודה מתקיימת סביב השעון כדי להקטין ככל הניתן את אחוזי הכישלונות ולתקן את הטעון תיקון.

תוכנית ניידות המספרים, שתאפשר לכל מנוי לעבור בין מפעילים שונים תוך שמירה על מספר הטלפון האישי שלו ובתוך שלוש שעות בלבד, היא אחת הרפורמות החשובות ביותר בהחלטות שקיבל השר אריאל אטיאס.

לא שוקלים דחייה

במשרד התקשורת מודאגים מאחוז הכישלונות הגבוה, אך איש לא מוכן לשקול שם דחייה נוספת בהשקת השירות, לאחר שהוא אמור היה במקור לפעול כבר בספטמבר 2006. למעשה, כל מפעילי התקשורת בישראל לא עמדו בלוחות הזמנים המקוריים ונהפכו למפרי חוק.

בכיר במשרד התקשורת אומר כי "החברות עובדות על השם שלהן והן חייבות לעמוד בדרישות ובלוחות הזמנים שנקבעו. כדאי להזכיר שכל הפרה או סטייה מלוח הזמנים שנקבע תגרור מיידית קנס יומי של 300 אלף שקל לכל מפעיל".

מנגד, אם אחוזי הכישלונות בהקמת שיחות והעברתן בין המפעילים יישאר גבוה, הרי שמשרד התקשורת יעמוד יימצא בדילמה האם להמשיך ולהתמיד בלוח הזמנים שנקבע ולקחת בחשבון אפשרות של שיבושים במעבר של מפעילים מרשת לרשת. זאת בנוסף לסכנה שהתוכנית כולה תיכשל ולא תשיג את יעדה העיקרי - הגדלת התחרות בשוק התקשורת.

נזכיר עוד כי בכירים במשרד התקשורת אמרו לאחרונה ל-TheMarker כי המשרד מחזיק בידיו את הקלף לפתיחת שוק הסלולר למתחרים חדשים (MVNO), רק אם ניידות המספרים תיכשל. "חברות הסלולר יודעות זאת, ולכן תהיה להן סיבה לא להכשיל את ניידות המספרים, שמדאיגה אותן הרבה פחות מאשר החלטה על פתיחת הענף בפני מתחרים חדשים", אומרים במשרד.

במשרד התקשורת מקווים שלא ייאלצו להתעמת עם החברות פעם נוספת, שכן כעת עומדות לרשות השר סנקציות חזקות בהרבה, אותן הוא יוכל להפעיל נגד החברות, בדמות קנסות כספיים גבוהים שיכולים להגיע עד כדי כ-12 מיליון שקל.

במשרד התקשורת מאמינים כי המספר הוא החסם המרכזי שבגינו לקוחות אינם עוברים בקלות מחברה לחברה. במשרד מקווים על כן כי ניידות המספרים תרחיב את התחרות בענף הטלפוניה הסלולרית והנייחת ותוזיל את המחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully