וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

מחלקת יחסי הציבור של סוני מזלזלת באינטליגנציה של לקוחות החברה, והמפתחת של Halo נפרדת ממיקרוסופט

יש לי זכרון טוב מאוד. אני לא בא להשוויץ, אבל חשוב שתדעו – יש לי אחלה זכרון. אני עדיין זוכר את מספר הטלפון של הדירה בה גרתי לפני 13 שנה, וגם כמה מהטוקבקים אותם קיבלתי לכתבות הראשונות שלי. כאמור, המטרה כאן היא לא לגרום לי להיראות מגניב בעיניכם, אלא לחדד את הנקודה עליה אדבר בפסקאות הבאות: אני לא מצליח לעקוב אחרי שינויי תמחור וחומרה בגרסאות השונות של הפלייסטיישן 3 – ואנחנו מדברים כאן על קונסולה שהושקה לפני פחות משנה.

נכון לעכשיו, יש 4 גרסאות שונות של ה-PS3, כשהדרך הקלה ביותר להבדיל ביניהן היא על פי הכונן הקשיח: 20 גיגהבייט שכמעט ולא נמכרת; 80 גיגה שנמכרת בארה"ב ואסיה; 60 גיגה שנמכרת כמעט בכל מקום והגרסה החדשה – 40 גיגהבייט שנכנסת עכשיו לשוק. זה אמנם לא כל כך רלוונטי לקונה שבא לחנות הקרובה לביתו, אבל אם אתם שוקלים לקנות קונסולה בחו"ל הסיפור כולו הוא כאב ראש אחד גדול. וזה, כאמור, פחות משנה אחרי ההשקה.

אבל זו רק ההקדמה לסיפור המרכזי שלנו השבוע, והוא התדהמה שלי מהיכולת של סוני ליצור לעצמה יחסי ציבור ממש גרועים בעזרת החלטות שפוגעות, ואף מעליבות את קהל המעריצים של החברה. במשך השנתיים האחרונות שמענו הרבה הצהרות של בכירי החברה אשר גרמו להרמת גבה, במקרה הטוב. רבות מההצהרות האלה היו, בעצם, תירוצים להחלטות עסקיות של החברה, אבל התייחסו אל קוראי ההודעות כאל ילדים קטנים שלא מבינים כלום.

החלק החדש בסיפור הזה מגיע בעקבות ההחלטה של החברה להוציא גרסה חדשה לפלייסטיישן 3. הגרסה, שתגיע עם כונן קשיח בגודל 40 גיגהבייט ותעלה כ-400$ בארצות הברית (וכ-3,000 ¤ בארץ, כשתגיע בסוף החודש) לא תכלול מספר דברים שיש בגרסאות הנוכחיות של המכשיר. בין החלקים שהוסרו יש שתים מתוך ארבע יציאות ה-USB, קורא כרטיסי זכרון ו... תמיכה במשחקי פלייסטיישן 2. לפחות המחיר נמוך הרבה יותר, וגם הגרסה שכוללת כונן של 60 גיגה ונמכרת יחד עם שני משחקים צפויה לאבד בארץ 10-15 אחוז ממחירה. אבל בואו ונחזור לסיפור עם התמיכה הנעלמת.

התמיכה שהלכה

בגרסאות הראשונות של ה-PS3 התמיכה בכותרי PS2 נעזרה בשבב פיזי שעלה לסוני כסף, ולאחר מכן הם עברו לתמיכת תוכנה בשביל להוריד את מחיר הייצור – צעד הגיוני, כי אחרי הכל, סוני מפסידים כסף על כל יחידה של הקונסולה, בתקווה להרוויח ממכירות המשחקים. אז למה עכשיו גם התוכנה נעלמה? התשובה הרשמית היא שבסוני לא רוצים להשקיע ביצירת תמיכה למשחקים ישנים כי זה לא ממש חשוב לצרכנים, וכי יש להם גם ככה אחלה קטלוג של משחקים חדשים ל-PS3.

התשובה הזאת, לדעתי, היא מהמזלזלות שהוציאה החברה בזמן האחרון. הגיימרים לא טיפשים, הם מבינים שאנשי סוני לא באמת מחשיבים את התמיכה במשחקי PS2 למשהו מינורי ולא חשוב. אחרי הכל, מדובר בקונסולה הפופולרית בעולם שעדיין נתמכת על ידי כל המפתחים והמפיצים הגדולים. הגיוני שסוני ירצו שאנשים יקנו משחקי PS3 ולא ירצו להשקיע בפיתוח של תאימות, אבל למה לתרץ את זה על ידי ביקוש נמוך כשהזה לגמרי לא המצב. ובסוני חייבים לדעת שזה לא המצב, כיוון שכשהחליפו את תמיכת החומרה בתמיכת תוכנה הפחות טובה – התקשורת געשה והטוקבקיסטים ייבבו.

באנג'י בערבות מוגבלת

חברת Bungie היא אחת ממפתחות המשחקים המצליחות בעולם, לפחות כיום. החברה אמנם קיימת כ-16 שנים, אך מאז שנרכשה בשנת 2000 על ידי מיקרוסופט היא התעסקה בפרוייקט אחד עיקרי – Halo. עכשיו, אחרי שלושה משחקי היילו ו-7 שנים כסטודיו פיתוח של מיקרוסופט, יוצאת באנג'י לדרך כמעט-חדשה בתור חברה עצמאית בערבות מוגבלת.

איך זה ישפיע על העולם של היילו? זה לא ישפיע כמעט בכלל. הזכויות למותג אמנם נשארו בידי מיקרוסופט, אבל לבאנג'י יש הסכם ארוך טווח לפיתוח משחקי Halo. בנוסף, יתמקדו בחברה במשחקים בשביל פלטפורמות של מיקרוסופט – אקס-בוקס 360 וחלונות, אם כי יש עכשיו מצב לראות גם משחקי Bungie על קונסולות אחרות. בסך הכל, זה כנראה יעשה רק טוב לחברה החדשה וגם למעריצים.

  • עוד באותו נושא:
  • סוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully