וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Telit U1

המודם הסלולרי של טליט מספק פתרון קל ונוח לאנשים שרוצים אינטרנט בכל מקום, אך האם הוא מצדיק את מחירו?

אנשים מתרגלים מהר מאוד לדברים טובים. קחו, למשל, את רשת האינטרנט – הופיעה בבתים שלנו לפני קצת יותר מ-10 שנים, וכבר קשה לדמיין את חיינו בלעדיה. וזה לא שאנחנו מסתפקים באינטרנט חוטי הנמצא בבית ובעבודה, אנחנו חמדנים. האינטרנט האלחוטי – לא המצאה חדשה מדי, אך כזאת שתופסת תאוצה בשנים האחרונות, מאפשר לנו להישאר מחוברים לעולם גם כשאנחנו לא נמצאים ליד חיבור קווי.

פגשתי אינטרנט ברחוב

יש כיום שני סוגים עיקריים של אינטרנט אלחוטי – Wifi וסלולרי. הראשון מאפשר למכשירים בעלי מקלטמשדר וויפי גישה מהירה ולעיתים קרובות אף חינמית דרך נקודות גישה אלחוטיות. הבעיה היא שמעטים הם המקומות בהם יש נקודות גישה כאלה, במיוחד אם אתם לא נמצאים בעיר מרכזית.

הסוג השני הוא האינטרנט הסלולרי, שיכול לאפשר לטלפונים תומכים להתחבר לאינטנרט כדי לגשת לדפים באמצעות דפדפן בסיסי שמובנה בטלפון, ולפעמים אפילו לשמש כמודם אלחוטי בשביל המחשב. היחידה שלנו היא בדיוק הדבר הזה, רק בלי הטלפון – מודם סלולרי ייעודי שמתחבר למחשב דרך חיבור USB ומאפשר לו גישה לרשת.

קל ונוח

המודם המדובר – Telit U1, הגיע אלי מרשת פלאפון כשאליו מצורפת חוברת הוראות קטנה ודיסק. חוברת ההוראות הייתה מיותרת – ההפעלה של המודם פשוטה הרבה יותר מהכנסת איש קשר לטלפון סלולרי. כל מה שצריך בשביל לגרום ל-U1 לעבוד זה להתקין את התוכנה שבאה עם הדיסק, לחבר את המודם ליציאת USB, להדליק את התוכנה וללחוץ על כפתור החיבור.

זאת התיאוריה, לפחות. באופן מעשי, התחברות המודם לרשת מאוד תלויה באיכות הקליטה. אם אתם נמצאים במקום עם קליטה טובה, מסוגל המודם הזה להשתמש ברשת דור 3 של פלאפון ולהגיע לקצבים של עד 2.4 מגהביט לשניה (אליהם הוא אף פעם לא הגיע אצלנו. המקסימום היה 1.2 מגהביט). אם הקליטה גרועה, לעומת זאת, המודם לא תמיד יתחבר, וגם כשכן – המהירות תהיה נמוכה למדי.

אבל חייבים לזכור שבמודם סלולרי בישראל, המהירות היא לא האלמנט המכריע. אין בפלאפון חבילת גלישה בלתי מוגבלת, והחבילות המוגבלות עולות לא מעט כסף. השימוש העיקרי במודם הזה, איפוא, יהיה עסקי, ולא יכלול שעשועים כמו צפייה בסרטוני יוטיוב מצחיקים.

סעיף נפרד בביקורת על מודם סלולרי צריך, ללא ספק, לכלול חוויה משימוש ברכבת ישראל. וכך עשינו – נסענו עם לפטופ ומודם בקו תל-אביב – חיפה בשביל לראות איך אפשר להשתמש בו בקו העמוס הזה. לאורך מרבית המסלול הייתה למודם קליטה, אך מעטים הם המקומות בהם הוא הצליח להתחבר לרשת דור 3. היכולת לכוון קצת את הזווית של בסיס המודם (בו מובנית גם האנטנה) התבררה כיעילה למדי, ושיפרה את איכות האות.

למי זה טוב?

בסופו של דבר, מטרת הביקורת היא להביע את דעתנו על טיב המוצר, ולהגיד מי צריך אותו. במקרה של Telit U1, אי אפשר להתעלם מכך שיש אלטרנטיבות רבות למוצר – רבים מהטלפונים הסלולריים הנמצאים היום בשוק מסוגלים לתפקד כמודם בשביל מחשב נייד. הבעיה היא שהשימוש בהם הרבה יותר מסובך, ומצריך הגדרות שונות וכבל חיבור. בנוסף, כל שיחה שתגיע אליכם לטלפון, תפריע לאינטרנט.

מה שזה אומר, הוא שב-U1 אתם משלמים על הפשטות והנוחות של ההתקנה, ההפעלה והעבודה עם המודם. מי שמוכן לשלם את הסכום הנדרש – יאהב את המודם הזה. מי שלא, יצטרך להסתפק בפתרונות האחרים.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

נתונים


להשיג ברשת פלאפון
מחירים:
מחיר מחירון של המכשיר הוא 2050 ש"ח
חבילות גלישה:
150 מגהבייט בחודש – 91 ש"ח
500 מגהבייט בחודש – 114 ש"ח
2.2 גיגהבייט בחודש – 195 ש"ח
15 גיגהבייט בחודש – 283 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully