וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד HP

סוכנויות הידיעות

9.10.2007 / 19:44

לטענת התביעה, חברת קומפק, כיום חלק מ-HP, מכרה מחשבים פגומים וסירבה לתקנם או להחליפם

בית המשפט העליון הפדרלי בארה"ב אישר את התקדמותה של תביעה ייצוגית נגד ענקית המחשבים HP. לטענת התביעה, חברת קומפק (Compaq), כיום חלק מ-HP, מכרה מחשבים פגומים.

המקרה המדובר נסוב על תביעה של שני תושבי אוקלהומה, סטיבן ובוורלי גרידר, שלטענתם קופק קומפיוטר מכרה להם מחשב פגום ולא הסכימה לתקנו או להחליפו למרות תעודת האחריות המצורפת.

בני הזוג גרידר תבעו את החברה ביוני 2003 ועורכי דינם ביקשו מבית המשפט המחוזי לאשר תביעה ייצוגית של 1.7 מיליון אנשים שקנו מחשבים דומים. דרישתם אושרה על ידי בית המשפט העליון של אוקלהומה ב-2005.

תביעות ייצוגיות מאפשרות למספר רב של תובעים עם מקרים דומים להתקדם בתביעה באמצעות משפט בודד. חברות בדרך כלל מתנגדות לתביעות מסוג זה על רקע הנזק העצום הכספי שיכול להיגרם לחברה בסוף המשפט.

קומפק טענה במסמכיה כי תביעה זהה לכל עניין ודבר הוגשה בבית משפט בטקסס ב-2000. במקרה ההוא, בית המשפט העליון של טקסס סרב לאשר תביעה ייצוגית וקבע כי החוק הטקסני לא חל על המשתתפים בתביעה שאינם תושבי המדינה.

למרות זאת, בית המשפט העליון של אוקלהומה לא רק אישר את התביעה הייצוגית, הוא גם אמר כי החוק במדינת טקסס כן חל על המקרה מאחר ובין שאר הדברים, מטה קומפק עצמה נמצא בטקסס.

קומפק נרכשה על ידי HP ב-2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully