וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים שמוגים

בוריס בולטיאנסקי

10.10.2007 / 17:22

החודש בלוגרים רבים מתגייסים למיזמים חברתיים של העלאת מודעות לסרטן השד ודיון במצב איכות הסביבה

מבצע איסוף תרומות למען המלחמה בסרטן - "[[הקש בדלת]]", יתקיים בתחילת השבוע הבא. להבדיל מן האירוע השנתי הנ"ל של האגודה למלחמה בסרטן, שמתקיים כבר שנים רבות – הפרוייקט Pink For October (P4O) צובע את האינטרנט בורוד זה השנה השנייה בלבד. הרעיון, שנועד לקדם את המודעות לסרטן השד, קורא לבעלי אתרים לשנות את העיצוב של אתריהם לגווני הורוד למשך חודש אוקטובר. מאתיו אוליפנט, האיש שהגה את הקמפיין בספטמבר 2006, מקווה שחודש זה יגרום לאנשים לקחת חלק במאבק, ללמוד יותר על סרטן השד ולהפיץ את הידע הזה גם לאנשים אחרים.

P4O אינו הקמפיין האינטרנטי היחיד אשר מתרחש במהלך החודש. רק לפני פחות משבוע, ב-4 לאוקטובר, התקיים היום הבינלאומי של הבלוגרים למען [[בורמה]] – יום במהלכו קרוב ל-15 אלף גולשים דרשו את שחרור המדינה האסיאתית הזו מן הדיקטטורה של השלטון הצבאי. ביום שני הקרוב, 15 באוקטובר, יתקיים ה-Blog Action Day - יום בו בלוגרים ברחבי האינטרנט יתבקשו לדיון בנושא איכות ושמירה על הסביבה. כמו פרויקטים קבוצתיים רבים, גם כאן המטרה היא להביא להעלאת המודעות לסוגיה. פחות משבוע נותר ליום הקמפיין המדובר וכבר קרוב ל-9000 בלוגרים הודיעו כי יקחו בו חלק פעיל. בין המשתתפים המיועדים ניתן למצוא גם שמות כמו [[GigaOM]], [[problogger.net]], [[LifeHacker]] ועוד הרבה בלוגים פופולאריים נוספים.

האשליה המבוקשת ביותר בתל-אביב

אפשר לשפוך על הדף אינספור מילים אודות תל-אביב, אפשר אפילו לפתוח בלוג שלם שיוקדש לעיר הזו – תשאלו את [[יואב לרמן]]. כל-כך הרבה דברים נאמרו על ת"א והדבר שחוזר על עצמו מידי שיחה הוא היעדר הסיכוי למצוא חניה בעיר הזו.. לאחרונה הופיע בלוג חדש בפלטפורמת בלוגלי, [[Parkme]] - בלוג החניות שנצפו בתל-אביב (כן כן, בתל-אביב, כפי שמצהיר הסלוגן של הבלוג לקוראים המופתעים). ככל הנראה אין מדובר בבלוג שנועד לקחת את עצמו יותר מידי ברצינות.

הבלוג הוקם ע"י קבוצת חברים אשר מבלה את ימיה בתל-אביב. אין לדעת לאורך כמה זמן הבלוג יישאר במצב פעיל, כי הרי מרבית מחפשי החנייה אינם נמצאים מול המחשב במשך החיפוש המייגע שלהם ומערכת בלוגלי עדיין אינה מותאמת לצפייה בכל מכשיר סלולרי (מה גם שזה לא חוקי להשתמש בו בזמן הנהיגה). יש לציין שגם מפעילי הבלוג אינם מתייחסים אל הבלוג כאל כלי שימושי למציאת חנייה בת"א (נוכח זמן מחצית החיים הקצר שלה) אלא יותר כאל כלי לחקר התופעה הנדירה.

אם כבר הזכרנו את מערכת בלוגלי, אשר מבוססת על- Wordpress MUומשמשת בית עבור מרבית משתמשי הוורדפרס בישראל שאין ברצונם או ביכולתם להתקין בלוג עצמאי, חוותה בימים האחרונים מתקפת ספאם מאסיבית. נראה שמערכת סינון הספאם המקורית של האתר הצליחה לחסום תגובות אך לא טראקבקים מבלוגים אחרים. לדברי [[אלעד זלומונס]] – ממקימי בלוגלי, הבעיה תוקנה, ונכון לעכשיו עלה בידם להשתלט על זרם הספאם (אין צורך להבהיר כי הדרך היחיד למנוע ב-100% את הספאם בתגובות היא פשוט לחסום אותן באופן גורף ומוחלט).

עניין של פופולאריות

כמות הבלוגים בישראל כיום, עצומה היא. אם וותיקי הבלוגרים החוגגים בשבועות האחרונים 5 ואפילו 6 שנים לקיום הבלוג שלהם יכולים עוד לזכור את הימים בהם אפשר היה לקרוא את כל הבלוגים בארץ (דובר על כמה עשרות, שמרביתם רוכזו בישרא-בלוג והופיעו באינדקס הבלוגים הישראלי) – כיום הדבר לא אפשרי במיוחד. הצורך באגרגטורים אוטומטיים עולה נוכח הכמות והם מתחילים לצוץ כפטריות אחר הגשם הראשון.

"פופולארי" הוא אתר חדש שמנסה לרכז את הבלוגים המרכזיים בישראל ולדרג אותם לפי הפופולאריות שלהם. זה נעשה באמצעות אלגוריתם סודי, אשר ככל הנראה מתייחס בשלב הזה בעיקר לבלוגיות של תפוז וישרא-בלוג. יוזמות אלה ברוכות לשירות הקהילה המתהווה והמתפתחת, ועם זאת ניתן גם למצוא ביקורת כלפי המיזם. אביעד, הבעלים של אתר [[גרייפס]], לא מתלהב במיוחד מ"פופולארי" והפוסט שלו מניב דיון מעניין על אלגוריתם הדירוג והרלוונטיות שלו.

בקצרה

אתר חדשות הגולשים "סקופ" עתר לבג"ץ בדרישה לתת תעודות עיתונאי לכותבי האתר. לעתירה יש השלכות חשובות על תרבות הכתיבה באינטרנט והיא עלולה לסלול את הדרך של הבלוגרים להכרה בתור עיתונאים לכל דבר.

[[אורלי יקואל]], המסקרת בבלוג האנגלי שלה חברות מתחום הוובשתייםאפס, פתחה לאחרונה גרסה עברית של הבלוג

הבלוג הרשמי של עורכי העמוד הראשי בנענע 10 נסגר. המטרה של הבלוג הייתה לאסוף המלצות של ישרא-בלוגרים לתכנים אשר ראויים להופיע בעמוד הראשי של נענע 10. לפי פוסט הפרידה ניתן להבין כי בקרוב תופעל בישרא-בלוג מערכת אשר תעשה את העבודה הזו תוך כדי התבססות על המלצות הקוראים מתוך הבלוגים עצמם וללא צורך בבלוג מיוחד למטרה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully