וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים לא מוזמנים

רותם ברוכין

11.10.2007 / 18:43

אסימון דומה לפורטלים ישראליים אחרים, אבל לא ממש. ייחודו בכך שנכתב, רובו ככולו, על ידי נשים ובשביל נשים

האתר "אסימון" יוצא מנקודת הנחה פשוטה כל כך וטבעית כל כך, עד שהעובדה כי לא היה בבוקמארקס שלנו, כנשים, עד היום נראית כמעט שערורייתית. אתר לנשים. ההגדרה הזו נשמעת יומרנית, רדודה ומשדרת אסוציאציה של עוד אתר אסתטיקה, בריאות וניתוחים פלסטיים, שמנסה להיות התשובה האינטרנטית לעיתוני הנשים בהם אנו מעלעלות אצל רופא השיניים, ולא מבינות מי מוציאה על זה כסף בדיוק. אותם אתרים "נשיים" בטוחים, מן הסתם, שהם מה שמעניין יותר מחצי מאוכלוסיית העולם, ללא הבדלי דת, גזע וצבע לק.

אלא שמקימות אתר "אסימון" אינן מאותן בנות אשר קוראות ללא בושה את השטויות ב'לאשה'. למעשה, ההיפך הוא הנכון. האתר הנשי כל כך שהקימו הוא פשוט פורטל נוסף, אשר מנסה להתמודד עם האתגר הרגיל של פורטלים - לספק לנו בעמוד אחד את כל מה שאנחנו צריכים או רוצים מהאינטרנט: כתבות, שירותים, בלוגים, מדורים, קניות, טורים אישיים, אסטרולוגיה, קולנוע וטלויזיה, עסקים, מזג אוויר, פורומים. כפורטל, ובמיוחד ככזה ללא כל יחצ"נות, עושה "אסימון" עבודה לא רעה, בעיקר בתחום התוכן – לוקח כמה שעות רק לסרוק את האתר סריקה ראשונית מרוב עומס המילה הכתובה. מעניין יותר לציין שכל אותן פונקציות – כולן מגיעות ונכתבות מכיוון נשי, חם יותר, עטוף בצבעים פסטליים, לעיתים פמיניסטי, ועם טאץ' ניו אייג'י שלא מתבייש בעצמו.

כמעט כמו כולם

הפורומים של "אסימון" אינם בעלי צורה מיוחדת או מתקדמת, והקהילות אינן שונות מקהילות אחרות ברחבי הרשת. ובכל זאת, מעטים הפורטלים אשר הפורומים הפופולריים ביותר הם "לצאת מהקופסה" (וידויים אישיים) או "בנות 50+ לאן?" (רמז – החיים לא נגמרים כשיש נכדים). הקהילה של "אסימון", שכהגדרה 99.9% מתוכה הן נשים בלבד, היא חופשייה ומשוחררת יותר לדבר על דברים שבפורומים אחרים באינטרנט, למרות האנונימיות, כבר מזמן אי אפשר לדבר.
וגם בלוגים יש, אלא שכאן הם נקראים "חדר משלך", כפרפראזה על וירג'יניה וולף שטענה שאישה זקוקה לחדר פרטי משלה כדי לכתוב, ואחרת היא לא מסוגלת. נכון, לא?

כתבות על כל נושא

מעניינות לא פחות הן הכתבות של בנות הקהילה והאורחות. כמרכז נשי, האתר משתדל לאסוף אליו כותבות מוכשרות רבות מכל התחומים – סופרות, תסריטאיות, פסיכולוגיות, היסטוריוניות, וסתם נשים חכמות שיש להן הרבה מה לומר וגם רוצות לשמוע אחרים. גם הכתבות הרגילות על סטיילינג, בריאות, אופנה ויופי לא נעדרות מכאן – אבל לצידן נמצאים סיפורים מקוריים, מאמרים על מעמד האישה, ביקורות על ספרים חדשים, ראיונות עם נשים מעולם הקולנוע.

שאלון מקיף

הפונקציה המיוחדת ביותר של האתר, שהוא בוודאי הפורטל הנשי הראשון שמתייחס לנשים קודם כל כאנשים מבחינת תחומי עניין, נובעת מההנחה שנשים רוצות לבלות בחברת נשים. "קשרים באסימון", הרשת החברתית של האתר, מאפשרת לנשים לחפש וליצור קשרים מתוך מטרה מסויימת: ידידות, שותפות עסקית, קבוצה משותפת של אמהות לילדים, פיתוח בתחומי המחקר והמדעים, התנדבות, או סתם מישהי ללכת איתה בפארק בימי רביעי בבוקר.

מלבד הפרטים הרגילים כמו מצב משפחתי, גיל ועיסוק, תמונה ואיזור מגורים, הנרשמת לרשת החברתית של "אסימון" מתבקשת גם למלא שאלון ארוך ומקיף על אישיותה, הכולל תכונה חיובית, תכונה מעצבנת, משהו שהיא גאה בו, החלום שלה, הכיף שלה, סרטים או ספרים או מוזיקה או מאכל שהיא אוהבת. בנוסף לכל אלו, צריך להגדיר את עצמך לפחות ב-20 מילים (אפשר מתוך מאגר) ולכתוב קצת על עצמך. נשמע ארוך, מעיק ולא שפוי? בהשוואה להרשמה לג'ימייל, אין ספק שזה כך. אבל הגולשות מעידות שהרבה יותר כיף באסימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully