וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין קליטה

ערן גבאי

14.10.2007 / 14:16

העיריות נגד חברות הסלולר וועדת השרים: ארבע ערים גדולות לא מאפשרות עוד הקמת אנטנות קטנות ללא היתרי בנייה

חברות הסלולר מסתבכות עוד יותר ביכולתן להרחיב את הרשתות שלהן. רק באחרונה הכשילה ועדת שרים לענייני חקיקה את הצעת החוק לביטול הפטור של חברות הסלולר מהיתרי בנייה בהקמת אנטנות קטנות, (המכונות מתקני גישה אלחוטיים) אשר מוקמות ללא יידוע הציבור.

כעת החליטו ארבע ערים גדולות - ירושלים, רעננה, הרצליה ואשדוד - שלא להתיר עוד הקמת אנטנות קטנות בשטחן. ההתנגדות של הערים נובעת מכך שעל פי החוק יכולות חברות הסלולר להקים את האנטנות האמורות - מתקני גישה אלחוטיים בגודל של 30/50/80 ס"מ - ללא יידוע הציבור ולא היתרי בנייה.

העיריות דורשות כעת שהחברות יבקשו היתרי בנייה באופן מסודר בהקמת האנטנות. ההערכה היא כי גם עיריות נוספות עשויות להצטרף למאבק של ארבע העיריות הנוכחיות, בדרישה לשנות את נוהל הקמת האנטנות הקטנות.

הפטור שניתן לחברות הסלולר בהקמת האנטנות הקטנות הוא בהתאם לחוק הבזק, העוקף את הצורך בהיתרי בנייה. בשנים האחרונות גדלה התופעה של הקמת האנטנות הקטנות על ידי חברות הסלולר, זאת מאחר שנמנע מהחברות להקים אנטנות גדולות.

התופעה של הקמת האנטנות הקטנות גדלה במאות אחוזים ומספרן, על פי הערכות, נאמד בכ-800, שהן כ-10% מסך האנטנות בישראל.

ראש אגף רעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה, ד"ר סטיליאן גלברג, החליט ליישר קו עם החלטת העיריות. מנגד, לא מתכוון פורום החברות הסלולריות, בראשות ליאור ורונה, להשלים עם המצב החדש שמגביל מאוד את יכולת הרחבת הרשת של חברות הסלולר. בדעתו של ורונה לבחון נקיטת צעדים משפטיים נגד ההחלטה.

הפורום מתכוון להסתמך על כחמש החלטות שהתקבלו באחרונה בבתי המשפט ושקבעו כי הקמת מתקני הגישה היא חוקית.

פגיעה באיכות השירות?

בפורום חברות הסלולר טוענים כי עשויה להיות להחלטה השפעה מכרעת על טיב איכות השירות והקליטה של שידורים סלולרים בערים אלו. המאבק החדש מגיע על רקע פרסום התקנות לחוק הקרינה הבלתי מייננת, ובאיחור של תשעה חודשים. התקנות כוללות התיחסות כוללת להסדרת עניין פריסת האנטנות הסלולריות בישראל.

חוק הקרינה הבלתי מייננת בישראל שונה בכנסת בסוף 2005, ובינואר 2007 הוא נכנס לתוקף. למרות הגירסה החסרה והבעייתית שלו, לא תיקן עד כה המשרד להגנת הסביבה את התקנות והעדיף לגלגל את האשמה על משרדי הממשלה האחרים.

חברות הסלולר, מצדן, מקימות כיום יותר ויותר אנטנות קטנות ובכך הן עוקפות את היתרי הבנייה ואינן חייבות ביידוע הציבור. מנכ"ל של אחת מחברות הסלולר אומר כי "אין לנו אינטרס להקים אנטנות קטנות, אלא רק אנטנות גדולות. האנטנות הקטנות זו פשרה עבורנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully