וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

15.10.2007 / 17:41

כמרים נוצריים בארצות הברית מודאגים מנטישת צעירים. הנשק החדש שלהם - היילו 3 ומאסטר צ’יף

לפני שמונה שנים, יצא לאקרנים סרט של הבמאי קווין סמית'. לסרט קראו דוגמה, ואחד הנושאים בו עסק היה הכנסייה – במיוחד הכנסייה הקתולית – והשפעתה על הדור החדש, שכבר לא מסתפק בישוע שתלוי על צלב ככפרה על חטאי המין האנושי. בסרט הפתרון היה דמות חברותית וידידותית יותר של ישוע ושל האמונה, אבל זו הייתה סאטירה.

אך כפי שאומרים, בכל בדיחה יש גרעין של אמת. זה משפט מטומטם מאוד בהרבה מקרים, אבל הפעם הוא דווקא נכון – הכנסייה כיום כן מנסה לפנות לצעירים בעזרת דברים שהם מכירים. ערוץ אוונגליסטי שמשדר תוכניות זה שלב אחד, ואילו הנשק החדש של כמרים הוא דווקא 'היילו 3'.

המשחק הכה-פופולרי בארצות הברית הפך לנשק החדש של כמה מאנשי הכנסיות בנסיון למשוך צעירים. המשחק, שהחלק הגדול בקסם שלו טמון במצבים מקוונים המאפשרים ליצור קהילה, משמש עכשיו לצרכי דת בכמה כנסיות אמריקאיות.

הכמרים, שרוצים למשוך צעירים לכנסיה ולהעביר להם מסרים דתיים, עושים זאת בעזרת ערבי היילו. כולם יושבים, משחקים, נהנים ובדרך גם שומעים על המגניבות של המושיע.

הבעיה אותה זה מעורר אצל אנשים שלא משתתפים בחגיגה, היא לא בדיוק עם הצורך למשוך צעירים, אלא עם הדרך בה זה נעשה. 'היילו 3' הוא משחק אלים לכל הדיעות, ולמרות שהאלימות במשחק היא למטרות מוצדקות, זה עדיין לא כל כך נחמד. אז מה, בקרוב אצלנו?

אלקטרוניק ארטס זה טוב ליהודים?

אם השם Electronic Arts מעורר אצלכם תגובה רגשית כלשהי, זו כנראה תגובה שלילית. ככה זה, כשאת אחת מהחברות הגדולות בעולם הגיימינג – ההתנהלות העסקית לא תמיד מסתדרת עם תפיסה של מוצרים איכותיים. אם כי, גם עם ההנחה הזאת ההתנהגות של EA הייתה רחוקה מאופטימלית. הבעיה הגדולה של החברה, מצד יחסי הציבור, תמיד הייתה הזיכיונות הפופולריים – משחקי ספורט ומשחקי סרטים. ניכר היה שאלקטרוניק ארטס לא תמיד משקיעים במוצרים שנמכרים בזכות שמם, ולעיתים סתם מדביקים אלמנטים של משחקיות גרועה ביחד רק בשביל למכור משחק זיכיון.

בשנה האחרונה חל שיפור משמעותי בגישה הזאת – המשחק האחרון בסדרת 'הארי פוטר' לא היה גרוע, ופיפ"א 08 לא נראה כמו סתם כותר שהודבק במהירות בשביל להוציאו בזמן (הביקורת המלאה בקרוב). ובכל זאת, כש-EA רכשה בסוף השבוע שעבר את Pandemic ואת Bioware – שני אולפני פיתוח גדולים ומוערכים עם מספר סדרות מצליחות בכיסם, הגיימרים דאגו. מי שעוד דאג, הייתה חברת מיקרוסופט, ועל כך בהרחבה.

הדאגות של מיקרוסופט

המשחק עליו עובדת חברת Bioware בשנים האחרונות הוא Mass Effect – כותר תפקידים לאקס-בוקס 360. התקווה הגדולה במיקרוסופט הייתה כי הכותר יצליח, ויהפוך לאחד הזיכיונות החזקים של הקונסולה, מה שיאפשר לפתח משחקי המשך בלעדיים. משחקים כאלה מניבים רווח לא רק בעזרת המכירות שלהם, אלא גם בזכות מכירות של קונסולות משחק. יש הרבה אנשים שבשבילם קניית קונסולה כזאת או אחרת מושפעת ממשחקים, ובמיוחד מהכותרים שהינם בלעדיים.

עכשיו, כש-Bioware, ואיתה גם הזכויות ל-Mass Effect, נמצאות בידי אלקטרוניק ארטס, זה עלול להיגמר לא ממש טוב בשביל מיקרוסופט. אמנם המשחק עצמו נשאר בלעדי לאקס-בוקס, אך המשכיו – ואולי אף גרסאות מחודשות שלו (דוגמת Ninja Gaiden Sigma), עלולים להגר לקונסולות אחרות.

הסיבה לכך היא האהבה הרבה של EA לפיתוח מקביל בשביל קונסולות שונות. זה רציונל עסקי בריא – משחק מוכר הרבה יותר עותקים כשהוא מפותח לכמה קונסולות במקביל. אז מה אם זה אומר, לעיתים קרובות, שכמה מהגרסאות המשניות נחותות לאלה הראשיות, הכסף עדיין זורם בזכות הפופולריות של המותג עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully