וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאפסטר מתחדשת

רויטרס

16.10.2007 / 9:46

נאפסטר משיקה שירות מוסיקה חדש מבוסס רשת. השירות החדש יאפשר גישה לשירים ללא תוכנה מיוחדת

נאפסטר, חברת שירותי המוסיקה הדיגיטלית, הודיעה היום (ג') על תוכניתה למשוך לקוחות רבים יותר על ידי השקת פלטפורמה מבוססת רשת, שתאפשר למשתמשים לשמוע מוסיקה מכל מחשב מבלי להוריד תוכנה נוספת.

מטרת צעד זה היא לפתוח את השירות בפני משתמשים חדשים ולמשוך מנויים רבים יותר על ידי הפיכת השירות לגמיש יותר, ולהתאים אותו לכל אמצעי הגישה לאינטרנט.

עד כה יכלו רוב מנויי נפסטר להאזין למוסיקה רק לאחר שהורידו והתקינו את תוכנת נאפסטר על המחשב האישי שלהם. המודל החדש דומה לזה של iTunes, שירות המוזיקה המקוון של אפל, שמובילה את השוק עם נתח שוק של יותר מ-70% ממכירות המוסיקה הדיגיטלית.

"אפשר לשלב את הפלטפורמה החדשה של נפסטר בקלות עם מכשירים אלקטרוניים ואתרי אינטרנט כדוגמת הרשתות החברתיות", אמר כריסטופר אלן, סמנכ"ל תפעול בנאפסטר.

מחיר המנוי בנאפסטר עומד על 15-10 דולר לחודש, והמשתמשים יכולים להוריד או לשמוע באופן מיידי שירים מתוך 5 מיליון השירים שבספריית נאפסטר. אך נאפסטר וחברות אחרות לשירותי מוסיקה מקוונים מפגרות בהרבה מאחורי iTunes, שמשתמשת במודל המסורתי יותר לפיו המשתמשים משלמים עבור כל שיר שהם מורידים. המחיר לשיר ב-iTunes הוא 99 סנט.

אלן אמר כי נאפסטר נערכת לקראת נקודת מפנה בתעשיית המוסיקה ב-2008, שבה חברות התקליטים הגדולות יציעו שירים רבים יותר באינטרנט ללא תוכנות דיגיטליות להגנה על זכויות היוצרים (DRM). הוא צופה שעד סוף השנה יהפוך פורמט ה-MP3 לפורמט סטנדרטי בקרב חברות המוסיקה והמפיצות. עד כה, רק יוניברסל מיוזיק גרופ ו-EMI מכרו מוסיקה ללא DRM.

"כשהלקוח לוקח את השירים שרכש בנאפסטר ומנגן אותם ב-iPod או בטלפון הסלולרי שלו, הדבר מגביר את החשיפה לנאפסטר ואת ערך המנוי ופותח שווקים חדשים", אמר אלן.

מנאפסטר נמסר כי יש לה 770 אלף מנויים בתשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully