וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטורולה משקיעה בסימביאן

16.10.2007 / 15:06

החברה רכשה 50 אחוז מפלטפורמת UIQ, ומצטרפת לסוני אריקסון כשותפה במערכת ההפעלה הסלולרית

מוטורולה וסוני אריקסון הודיעו אתמול על שותפות חדשה בתחום מערכות ההפעלה הסלולריות. מוטורולה רכשה מסוני אריקסון 50 אחוז מחברת UI Holdings BV, החברה שמפתחת את פלטפורמת UIQ המשמשת כיום במערכת הפעלה לטלפונים של שתי החברות.

UIQ, כמו Series 60 של חברת נוקיה, היא וריאציה של סימביאן - מערכת ההפעלה הנפוצה ביותר למכשירים סלולריים מתקדמים. סימביאן, בשני עצי הפיתוח שלה, היא מערכת הפעלה פתוחה שמאפשרת למפתחים ולמשתמשים כאחד חופש רב בשימוש בה. יישומים שמפותחים לאחת הפלטפורמות ניתנים להתאמה בקלות יחסית לפלטפורמה השנייה. סוני אריקסון ומוטורולה התחייבו שמערכת ההפעלה תמשיך להיות פתוחה ולהיות זמינה גם ליצרנים אחרים, ללא העדפה לשתי בעלות החברה.

לשתי החברות מכשירים הבנויים על מערכת ההפעלה. שני מכשירי UIQ הבולטים ביותר של השנה האחרונה (P1i של סוני אריקסון ו-Z8 של מוטורולה) לא צפויים להגיע לשוק הישראלי, אבל מכשירים עתידיים כן צפויים לנחות אצלנו.

מחזק את הסימביאן

המהלך חשוב מאד מכיוון שהוא מחזק את סימביאן, מערכת הפעלה שלפני זמן לא רב היו רבים שחזו את מותה הקרוב ואת החלפתה על ידי לינוקס או Windows Mobile כמערכת ההפעלה הדומיננטית למכשירים ניידים.

UIQ, בניגוד לסדרה 60, היא מערכת הפעלה שתומכת זה זמן רב במסכי מגע - המגמה החמה ביותר בעולם הסלולרי בעקבות הצלחת iPhone של אפל. נוקיה אמנם מפתחת גם היא מכשירי מסך מגע, אבל מוטורולה וסוני אריקסון (וכל חברה שתרכוש מהן זיכיון לשימוש) מחזיקות כבר עכשיו במערכת הפעלה שהתמיכה במסך מגע היא חלק בסיסי בפונקציונליות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully