וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הקו לתל אביב

ערן גבאי

17.10.2007 / 14:35

נשיא נוקיה-סימנס הגיע בבהילות לישראל פעם שנייה בתוך שבועיים כדי לנסות לזכות במכרז פלאפון ב-100 מ' ד'

נשיא נוקיה-סימנס, סיימון ברספורד וויילי, הגיע לישראל פעם שנייה בתוך שבועיים כדי להיפגש עם מנכ"ל פלאפון, גיל שרון. זאת, לקראת ההכרעה על זהות הספק שיקים את רשת הדור השלישי החדשה של פלאפון, בהיקף מוערך של כ-100 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker.

השניים נפגשים בשעה זו. ההערכה היא שהגעתו הבהולה של ברספורד וויילי לישראל, מעידה כי סיכויי אריקסון לזכות במכרז גבוהים בהרבה.

פלאפון מנהלת משא ומתן עיקש עם שתי המתמודדות - נוקיה-סימנס ואריקסון - ושרון מנסה למשוך זמן כדי להקטין את העלויות מבחינתו. המשא ומתן נמצא בשלב מתקדם מאוד, וההערכה היא שדירקטוריון בזק יתכנס כבר במהלך השבועיים הקרובים להחליט על אישור המהלך, ומיד אחר כך תצא ההודעה הרשמית על זהות הזוכה.

פלאפון מקימה למעשה רשת דור 3.5 נוספת על זו שכבר קיימת, בתקציב כולל מוערך של כ-200 מיליון דולר להקמת הרשת, ציוד הקצה וההשקעה במערכות המידע. פלאפון מתכוונת להקים רשת דור 3 נוספת בטכנולוגיה זהה לזו של מתחרותיה הגדולות, סלקום ופרטנר. המדובר בטכנולוגיית ה-UMTS/HSPA, שהיא רשת דור 3.5 בשיטת ה-GSM.

בפלאפון מאמינים ששינוי הטכנולוגיה הוא ההזדמנות לבצע מהפך כולל בשוק הסלולר ולשפר דרמטית את תוצאות חברת פלאפון. כיום סובלת פלאפון מנחיתות היסטורית מול מתחרותיה, בשל העובדה שהיא פועלת בתוואי טכנולוגיית CDMA, בעוד שסלקום ופרטנר פועלות בטכנולוגיית ה-GSM (ה-UMTS), הנפוצה בהרבה.

ההערכות מדברות על פער שעשוי להגיע עד כדי 230 מיליון שקל בשנה בשורת הרווח של החברה כתוצאה מהמהלך. התחשיב מתבסס על פער של יותר מ-250 מיליון שקל בשנה כיום בהכנסות של פלאפון משירותי נדידה (רומינג), מול מתחרותיה.

על פי תחשיב של 50% תרומה שולית לרווח, מדובר בתוספת אפשרית של יותר מ-130 מיליון שקל לשורת הרווח של פלאפון.

כמו כן, פלאפון נפגעת כיום מרכישת ציודי קצה בעלויות גבוהות מאלה של מתחרותיה, בפערים שמגיעים לעתים עד 50 דולר למכשיר, וכן ממערך עלויות הגבוה מזה שמפעילות המתחרות. שני הפרמטרים האלה מוערכים בשוק בפוטנציאל רווח נוסף, של כ-100-90 מיליון שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully