וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל פותחת את האייפון

TheMarker

17.10.2007 / 19:28

אפל חזרה בה בעקבות לחץ מצד תוכניתנים עצמאיים: תאפשר פיתוח של יישומים עבור ה-iPhone

סטיב ג'ובס, מנכ"ל , חזר בו מהצהרתו בעקבות לחץ מצד תוכניתנים עצמאיים, ואמר כי החברה תאפשר לתוכניתנים לפתח יישומים עבור ה-iPhone.

שפורסם באתר החברה היוםבמכתב שפורסם באתר החברה היום, אמר ג'ובס כי החברה תספק בתחילת השנה הבאה ערכת פיתוח תוכנה (SDK), שתאפשר לתוכניתנים לפתח יישומים ל-iPhone. בעבר, מסרה אפל כי תאפשר לתוכניתנים עצמאיים לפתח רק יישומים הרצים על דפדפן האינטרנט של ה-iPhone, ולא על המכשיר עצמו.

תוכניתנים רבים ביקרו מדיניות זו, בטענה כי אפל שולטת בצורה הדוקה מדי על התוכנה של ה-iPhone. אפל טענה כי היא מגבילה את פיתוח היישומים על ידי תוכניתנים עצמאיים כדי למנוע חדירת וירוסים וצורות אחרות של קודים הפוגעים בתוכנה.

יעד למתקפות

מספר תוכניתנים מצאו בכל זאת דרכים מקוריות לפיתוח יישומים הרצים על מכשיר ה-iPhone עצמו. עם זאת, אפל מסרה באחרונה כי תוכנה לא מורשה המותקנת על המכשיר יכולה לגרום לבעיות בלתי הפיכות, לאחר שמתקינים עדכוני תוכנה מאפל.

ג'ובס אמר כי הערכה לתוכניתנים תסופק רק בפברואר, משום שהחברה מנסה לפתוח את התוכנה לתוכניתנים, אך בה בעת להגן על ה-iPhone מפני וירוסים, תוכנות רוגלה, ומתקפות אבטחה.

ג'ובס אמר כי אין זה נכון שטלפונים סלולרים אינם חשופים לסכנות הווירוסים, וכי משום שה-iPhone הוא "הטלפון הסלולרי החכם ביותר מעולם, הוא יהווה יעד עיקרי למתקפות".

מוקדם יותר השבוע מסרה אפל כי בחרה באורנג’, חטיבת הסלולר של פראנס טלקום, להיות המשווקת הבלעדית של מכשיר ה-iPhone בצרפת.

עם זאת, בניגוד למצב במדינות אחרות, אורנג' לא תהיה הרשת היחידה בצרפת באמצעותה ניתן יהיה להפעיל את המכשיר. על פי החוק בצרפת, כל מכשיר טלפון חייב לעבוד בכל רשתות הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully