וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייספייס כפלטפורמה פתוחה

רויטרס

18.10.2007 / 10:18

פייסבוק גוררת גם את מייספייס לפתוח את פלטפורמת התכנות שלה בפני מתכנתים חיצוניים

אתר הרשתות החברתיות מייספייס של ענקית המדיה הודיע ביום רביעי כי יתיר למפתחי תוכנה חיצוניים גישה מורחבת לשירותיו על מנת לנסות ולהתחרות בצמיחה של יריבו הקטן יותר, פייסבוק.

יו"ר ניוז קורפ, רופרט מרדוק, ומנכ"ל מייספייס, כריס דה-וולף, הודיעו על ההחלטה בכנס ווב 2.0 בסן פרנסיסקו. "בחודשיים הקרובים נפתח את הפלטפורמה שלנו", אמר דה-וולף. הוא אישר הערכות כי מייספייס תלך בדרכה של פייסבוק, שהתגלתה כמתחרה רצינית לאחר שהתירה למפתחי תוכנה ליצור יישומים עצמאיים בתוך פייסבוק.

בד בבד אותת מרדוק על הורדת תחזית ההכנסות של מייספייס עבור שנת הכספים שתסתיים ביוני, ורמז כי לא תעמוד בתחזית הקודמת של 800 מיליון דולר בהכנסות. "הייתי אומר 750 מיליון דולר, אך זה לפחות פי 30 מגובה ההכנסות שהיו לאתר, כשרכשנו אותו לפני שנתיים", אמר מרדוק. "אם נצליח לשמור על עקומה כזו, נהיה מאוד מרוצים"

רכישת מייספייס ב-580 מיליון דולר ב-2005 זיכתה את מרדוק בתואר האיש החכם בעולם המדיה באותה עת. הדבר נבע כשיריביו הבינו את הפוטנציאל הרב הטמון באתר שמשתמשיו הולכים ומתרבים עבור תחום הפרסום והשיווק.

מספר שתיים מלחיץ

אך מאז פתח את הפלטפורמה שלו בפני משתמשים שאינם סטודנטים, זינק פייסבוק למקום שני מכובד בעולם הרשתות החברתיות - מעמד שהתחזק כאשר איפשר למפתחי תוכנה עצמאיים ליצור יישומים עבור המשתמשים ולהרוויח מכך.

"יש כל כך הרבה התרגשות, אנרגיה וצמיחה בפייסבוק", אומרת אנליסטית פורסטר שארלין לי. "יש הרבה לחץ על מייספייס להראות אנרגיה כזו", הוסיפה.

אף כי מייספייס ממשיכה להוביל את השוק, עם כמעט 110 מיליון משתמשים. הצמיחה המהירה של פייסבוק ליותר מ-47 מיליון משתמשים, הפכה אותה ליקירת המדיה.

דיווחים מסוימים במדיה העריכו כי ערכה עבור משקיעים עשוי להגיע ל-15 מיליארד דולר. משנשאל לדעתו על הערכה זו, אמר מרדוק "מה שזה באמת מראה זה עד כמה ניוז קורפ מוערכת בחסר".

בקרוב, שירותים מורכבים יותר

במשך ארבע שנים התירה מייספייס למשתמשים לשבץ מאפיינים מאתרים אחרים באמצעות הדבקת פיסות תוכנה בעמודיהם באתר. אך הקריאה של פייסבוק למפתחים כבר משכה 6,000 פניות עצמאיות לאתר.

"יו טיוב ייצרה למעשה את מרבית התעבורה שלהם בתחילה במייספייס", אמר דה-וולף על נטייתה של החברה לאפשר לחברות אחרות לבנות את עסקיהן על מייספייס. יו טיוב היא חטיבת הוידיאו המקוונת של .

עם זאת, אמר דה-וולף כי הוא מעוניין ליצור סביבה הרבה יותר מפתה עבור מפתחים חיצוניים ממה שקיים כיום בפייסבוק, שם אפשרויות הפרסום מוגבלות. מפתחי התוכנה יוכלו לשלוט במאפיינים מרכזיים כמו תצוגת תמונות או אימות שם משתמש, וליצור שירותים מורכבים יותר ממה שאיפשרה מייספייס עד כה.

בנוסף, תעניק החברה למפתחים שליטה בפרסום בעמודי האינטרנט שהם יוצרים, ובכך להעניק להם מקור הכנסה נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully