וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסנג'ר בכל טלפון

דידי חנוך

18.10.2007 / 14:08

ראש חטיבת השירותים הסלולריים של מיקרוסופט רוצה יישומים של החברה בכל טלפון סלולרי

בריאן ארבוגסט הוא האיש שאחראי על היישומים הניידים של חברת מיקרוסופט. כלומר, האיש שתפקידו לדאוג לכך שתהיה לחברה נוכחות משמעותית בסלולריים של כל החברות, כולל מכשירי סימביאן (מערכת ההפעלה של מכשירי נוקיה וחלק ממכשירי סוני אריקסון ומוטורולה) ומכשירי ג'אווה.

בשיחה בכנס של מרכז הפיתוח הישראלי של מיקרוסופט וחברת פיטנגו, דיבר ארבוגסט על התוכניות של החברה בתחום הניידות.

המסנג'ר הוא ה-SMS החדש

אחד התחומים החשובים ביותר למיקרוסופט בכל הקשור לניידות הוא יישום מוצלח של שירותי Live השונים - ובראשם מסנג'ר - במכשירים ניידים. ארבוגסט תיאר את הכנסת שירותי לייב למכשירי סימביאן של נוקיה כתהליך שבו פנו מיקרוסופט לחברת סלולר ואמרו לה "תראו כמה מוצלח השילוב של השירותים האלה במכשיריWindows Mobile 6. למה שלא תיישמו את זה גם אצלכם?"

מכיוון שלמסנג'ר יש בסיס משתמשים של מעל 280 מיליון (וגם עקב הפילוסופיה של נוקיה, התומכת בהכנסת כל שירות ויישום אפשרי לפלטפורמה שלה), שמחה החברה הפינית לשתף פעולה, והתוצאה היתה שיירות מוצלח שניתן להוריד לכל מכשיר סדרה 60 (N73, N95, E65 ועוד).

מיקרוסופט מעוניינת להכניס את מסנג'ר לכל סוגי הטלפון, והיא אף הכינה ערכה למפתחים בתקווה למשוך חברות נוספות להכניס את היישום למכשיריהן. החברה עובדת על כך גם מול יצרנים וגם מול מפעילים.

ארבוגסט מאמין גם ששירותי מסנג'ר ניידים הם הדור הבא של ה-SMS, ויהפכו ליישום פופולרי בשנים הקרובות, בין השאר בזכות השילוב בין סלולרי למחשב.

אחי, איפה אתה?

כפי שדיווחנו השבוע, מיקרוסופט השיקה לאחרונה סדרה חדשה של שירותי מיפוי ומיקום ניידים. ארבוגסט הביע אמונה רבה בעתיד שירותי המיקום כיישומים סלולריים. גם ביישומי הניווט המוכרים, וגם כאמצעי לפרסום ואמצעי למיקוד מידע על המיקומים. חיפוש מקומי מבוסס GPS הוא תחום נוסף בו מיקרוסופט רואה פוטנציאל עצום.

ארבוגסט סבור ששירותי מיקום יעמדו במוקד של גל חדשנות מצד קהילת מפתחי היישומים למכשירים ניידים, וצופה שנראה בשנים הקרובות מגוון שירותים חדשניים בתחום זה, שייחודיים לטלפונים סלולריים.

מוקד נוסף של חדשנות , לדעתו של ארבוגסט, הוא תחום הממשק הקולי עם הסלולרי. מיקרוסופט רכשה לאחרונה את חברת TellMe המתמחה בזיהוי קול, וארבוגסט הציג אופטימיות גדולה בנוגע לפוטנציאל של הטכנולוגיה הזאת לשנות את חוויית השימוש במכשירים ניידים.

להיות מפרסם

לאחר שהפסידה בקרב על הפרסום הרשת לגוגל, מקווה מיקרוסופט להצלחה רבה יותר בתחום הסלולרי . "בכוונתנו להיות פלטפורמת הפרסום הנבחרת בתחום הסלולר למפעילים ולבעלי תוכן. "אנחנו משחקים כדי לנצח", אמר.

ארבוגסט צופה בפעולותיה של נוקיה בתחום שיווק ישיר של שירותים לצרכנים ועקיפה של המפעילים. לדבריו, מיקרוסופט מעדיפה לעבוד דרך המפעילים מכיוון שהשילוב המוטמע ברשת מספק חוויית משתמש טובה יותר. עם זאת, בשווקים בהם לא ימצאו שיתוף פעולה מצד המפעילים, הבהיר ארבוגסט שמיקרוסופט לא תהסס לפנות ישירות אל המשתמשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

חברה חברתית

ארבוגסט צופה עתיד מעניין מאד לתחום החברתי בסלולר. חברות רבות, כולל מיקרוסופט, בודקות אפשרויות שונות לשילוב של רשתות חברתיות בתחום הסלולרי.

הצפי של מיקרוסופט, לדבריו של ארבוגסט, הוא שהיישומים המצליחים הראשונים בתחום יהיו שילובים עם רשתות מחשבים קיימות. עם זאת, הוא רואה עתיד מעניין מאד לתחום הסלולרי בלבד ורואה הזדמנות לעשות דברים חדשניים בתחום זה. לדבריו, אין עדיין שירות כזה שמספק חוויה מושכת באמת.

תחום אחד שארבוגסט ציין כסכנה פוטנציאלית שיש להימנע ממנה הוא נושא הפרטיות. למי מגיע המידע אודות מיקום המשתמשים? ארבוגסט סבור שהשליטה בנוגע למידע זה חייבת להיות בידי המשתמשים כדי לספק חוויה טובה ובטוחה.

במספר תחומים העדיף ארבוגסט לשמור על עמימות. לא קיבלנו אישור לטלפון Zune, ולא תשובה לשאלה האם הרחבה עתידית של פעילות מיקרוסופט במשחקים לניידים תתמקד במותג איקסבוקס או בחלונות.

אבל למרות העמימות בתחומים אלה, העביר ארבוגסט מסר ברור מאד בשיחה: מיקרוסופט מחויבת לתחום הניידים, ומחויבת בעיקר להעברת שירותי הרשת הקיימים שלה למספר רב ככל האפשר של טלפונים סלולריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully