וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מקום למתחרים?

ערן גבאי

21.10.2007 / 12:01

מייסד סלקום, ומנכ"לה הראשון, יעקב פרי, ל-TheMarker: "יש מקום לבדוק כניסת מתחרים לשוק הסלולר"

מייסד ומנכ"לה הראשון, יעקב פרי, אינו פוסל על הסף את האפשרות להכנסת מתחרים חדשים לשוק הסלולר הישראלי, שיפעלו על גבי תשתיות חברות הסלולר הקיימות (MVNO).

פרי אומר הבוקר ל-TheMarker כי "לא הייתי פוסל על הסף אפשרות להקמת MVNO בישראל, אבל הייתי בודק זאת בזהירות רבה. בעיקרון, בשוק רווי ותחרותי עם השקעות גדולות בשיווק כמו בשוק הישראלי, הרבה יותר קשה להצליח במודל של MVNO - אך בהחלט יש מקום לבדוק זאת".

פרי, שניהל את סלקום במשך 8.5 שנים והוביל את החברה לעמדת מובילות בשוק התקשורת הישראלי, מציין עוד כי "יש לבדוק בקפידה את העבודות הכלכליות שנעשו בעניין ה-MVNO. נדמה כי מודל של הפעלת מתחרים בסלולר שפועלים על גבי התשתית הקיימת של החברות יכולה להיות טובה לכל הצדדים".

"המפעיל החדש יכול ליהנות מכניסה לענף וממרווחי רווח. חברות הסלולר ייהנו, מכיוון שכך יכולים שירותי הסלולר להגיע גם לקהלי יעד נוספים, שהיום קשה להגיע אליהם ולעודד צריכה סלולרית", אמר פרי.

הדברים של פרי עשויים להיות צורמים באוזני אנשי סלקום דהיום. חברות הסלולר כולן, להוציא את מירס, מתנגדות להכנסת מתחרים חדשים שיפעלו על גבי התשתיות שלהן. החברות מכנות צעד זה כ"הלאמה של התשתית".

ספקיות מתנגדות

לדעת החברות, רמת התחרות בשוק הסלולר, כמו גם השירות, היא מהגבוהות בעולם ועל כן לא נדרשת שום התערבות במבנה השוק. את המתחרים החדשים שמבקשים לפעול על גבי התשתיות שלהן, הן כינו לא פעם "טפילים".

שר התקשורת, אריאל אטיאס, בוחן אפשרות להכנסת מתחרים חדשים לשוק הסלולר. באחרונה קיבל לידיו עבודה של חברת מחקר זרה, NERA, שקבעה כי יש מקום להכנסת מתחרים לשוק הסלולר, אך מידת ההשפעה של מהלך שכזה צפויה להיות קטנה.

השר אטיאס טרם קבע אם להכניס מתחרים חדשים. הוא טען כי הוא מעדיף לבחון תחילה את השפעת תוכנית ניידות המספרים על אופי התחרות בענף, קודם שיבחן פעם נוספת את רפורמת המתחרים החדשים.

חברת סלקום חגגה היום את ההגעה ל-3 מיליון מנויים, ובמסגרת זו אירחה את פרי. יו"ר סלקום, עמי אראל, אמר מילים חמות על פרי ושלח עקיצה קלה אל עבר מנכ"ל פרטנר לשעבר ומייסדה, עמיקם כהן, כשאמר כי "פרי הצעיד את סלקום להישגים ועשה את כל זה בלי לכתוב ספר".

אראל ציין עוד כי "לפני כשנתיים, באוקטובר 2005, רכשה דסק"ש את סלקום וזו היתה הזדמנות עסקית ענקית, אך גם מערכת התחייבויות ענקית. היום אני אומר שעשינו עסקה טובה. סלקום היא נכס עיקרי ב ובאי.די.בי. יש לנו מחויבות לשמר ולטפח את החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully