וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיישרים את שדה הקרב הסלולרי

ערן גבאי

21.10.2007 / 15:00

לקראת הניידות: משרד התקשורת עורך שימוע נוסף לחברות הסלולר - למניעת סבסוד מחיר המכשיר בזמן אוויר

משרד התקשורת ממשיך לבצע מהלכים שתפקידם לחזק את הסיכוי שתוכנית ניידות המספרים תצליח. ל-TheMarker נודע כי המשרד צפוי לצאת כבר במהלך הימים הקרובים בשימוע נוסף לכל חברות הסלולר, בעניין מניעת סבסוד מחירי מכשיר הסלולר בזמן אוויר על ידי המפעילות הסלולריות. נודע כי הייעוץ המשפטי במשרד הורה לשר אריאל אטיאס לקיים שימוע נוסף בטרם יקבל את ההחלטה.

בדעת השר אטיאס למנוע מחברות הסלולר לסבסד את מחיר מכשיר הסלולר באמצעות הטבות במחיר זמן אוויר. סבסודי מחירי מכשירי הסלולר בתמורה לדקות זמן אוויר, יוצרת, לטענת המשרד, עיוות לא הוגן בשוק, וכתוצאה מהסבסוד המנויים כבולים בחוזים ארוכי טווח שעלולים לפגוע בהצלחת תוכנית ניידות המספרים.

משרד התקשורת קיים באחרונה גם שימוע בנושא נוהל שיווק ומכירת מכשירי הסלולר בישראל, ובדעתו לקבוע כי כל אזרח שירכוש מכשיר סלולר שלא באמצעות חברות הסלולר יהיה זכאי לקבל את אותן תוכניות התעריפים שהחברות משווקות למנוייהן, ללא הבדל.

היקף המכירות השנתי של מכשירי סלולר בישראל כיום הוא כ-1.8-1.7 מיליון מכשירים, שהם יותר מ-2 מיליארד שקל במונחי הכנסות. המשווקות הגדולות בשוק הן יורוקום (נוקיה), סאני (סמסונג) ומוטורולה.

משרד התקשורת החל להעניק אישורים למשווקים של מכשירי הסלולר שלא באמצעות מפעילות הסלולר, ברבעון השני של 2006. הייעוד העיקרי של הנוהל אמור היה לעודד הכנסת יבואנים חדשים לשוק, הגדלת היצע המכשירים והפחתת המחירים שלהם.

הרפורמה כשלה, ומפעילי הסלולר הם עדיין אלה שקובעים את היצע מכשירי הסלולר של הצרכן הישראלי (מחיר, טכנולוגיה, סוג יצרן) בהתאם לצרכיהן השיווקיים, הטכניים והעסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully