וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: נוקיה N76

דידי חנוך

22.10.2007 / 10:32

יש סלולריים טובים ויש גרועים. הפעם יש לנו עסק עם מכשיר שהוא שניהם. גאוני ומפגר כאחד

בדרך כלל ניתן למצוא אחידות מסוימת בעיצוב של טלפון סלולרי. אחרי הכל, הצוותים השונים שעובדים עליו עושים זאת בתיאום ויש אחראי פרוייקט וכל זה.

כך, בדרך כלל ניתן לומר על מכשיר שהוא מוצלח יותר או פחות כשמסתכלים על המכלול שלו, למרות שגם מכשירים מוצלחים מאד סובלים לעתים מליקויים מעצבנים.

נוקיה N76, לעומת זאת, נראה כאילו נבנה על ידי שני צוותים: האחד של גאונים והשני של אדיוטים. מה שטוב במכשיר, טוב מאד. מה שרע, ממש מביך.

הרע

נתחיל ברע, בעיקר מכיוון שהדברים הרעים בולטים מיד לעין. פיזית, המכשיר מעוצב באופן לא מוצלח. לא שהוא לא יפה. הוא דווקא די יפה. אבל קשה מאד לפתוח אותו ביד אחת, וכמעט בלתי אפשרי לפתוח אותו ביד אחת אם היד קצת מזיעה.

הקושי האמיתי מתחיל אחרי שפותחים אותו. מעטים המכשירים שהמקשים שלהם כל כך לא נוחים כמו אלה של המכשיר הזה. המקשים שטוחים לגמרי, ואין הפרדה ברורה בין מקש למקש. טעויות הקלדה קורות במכשיר הזה כל הזמן. ללא הפסקה.

המצב מחמיר כשרוצים להשתמש ביישומים המתקדמים של המכשיר (אחרי הכל, לא קניתם מכשיר מסדרת N רק כדי להתקשר) . כפתור הבחירה הראשי מוקף בארבעת לחצני הכיוון, שסובבים אותו בריבוע חיצוני, וקשה מאד להקליד עליו אלא אם אתם מחזיקים את המכשיר ביד אחת, מתבוננים בו בעין בוחנת, ולוחצים ביד השניה. בשימוש רגיל, יותר מחמישים אחוז מהנסיונות ללחוץ על מקש הבחירה הסתיימו בלחיצה לא מכוונת על אחד ממקשי הכיוון. כשמנסים להשתמש בדפדפן המצוין של נוקיה עם הממשק הפיזי הזה, התוצאה היא חוויה מתסכלת מאד.

נוצר כמעט רושם שהאנשים שאחראיים לממשק הפיזי של המכשיר אמרו "רציתם שנוקיה תעשה רייזר? הנה. עשינו. רואים? אמרנו לכם שלא נוח להשתמש בטלפון דק. עכשיו תעזבו אותנו באמשלכם".

הטוב

אבל היו אנשים שקיבלו את הפרוייקט הזה לידיהם שניכר שהתלהבו מהפוטנציאל של מבנה הצדפה הדקה. זה ניכר במיוחד במסך החיצוני. היסטורית, מסכים חיצוניים בטלפונים במבנה הזה (כלומר, בעיקר מכשירי רייזר וחיקויים מבית סמסונג) לא עושים מוצלח במיוחד במסך החיצוני. ממשק המולטימדיה שלו תמיד מוגבל מאד, ואין בו ממש שימוש נוח נוסף.

ב-N76, לעומת זאת, המסך החיצוני הוא הערך המוסף הגדול ביותר של המכשיר. יותר מכל, זה מתבטא ב-SMSים. אפשר לקרוא אותם בנוחות בלי לפתוח את המכשיר! ואם רוצים לענות, פתיחת המכשיר כש-SMS פתוח במסך החיצוני לא תביא אתכם למסך הפתיחה הרגיל כי אם לאותו מסך הודעות בגרסתו המלאה. זה כל כך נוח וכל כך פשוט שכמעט מביש שאף חברה אחרת לא עשתה את זה קודם.

גם יישומי המולטימדיה עובדים במסך החיצוני באופן מוצלח מאד. בין אם מדובר בנגן המוזיקה או ברדיו, נוח מאד להשתמש ביישומים מבלי לפתוח את המכשיר פיזית.

תחום אחד במכשיר ניתן לציין לחיוב ולשלילה כאחד. האוזניות שלו לא כוללות מתאם לחיבור אוזניה סטנדרטית, כפי שניתן למצוא ב-N95 ו-5700. עם זאת, מדובר כנראה באוזניות המוצלחות ביותר בהן נתקלתי במכשיר של נוקיה והפעם הראשונה שבה לא ממש חשתי צורך לחבר במקומן את האוזניות שלי.

הסטנדרטי

N76 הוא לא רק מכשיר של קצוות. בסה"כ, מדובר במכשיר בעל מערכת הפעלה וממשק שיהיו מוכרים ונוחים לכל מי שרגיל למכשירים הסימביאניים של נוקיה. זה ממשק טוב, עם יתרונות מוכרים (אפשרויות קנפוג רבות, גמישות רבה בהתקנת תוכנות, יכולות מתקדמות) וחסרון מוכר (איטיות רבה ומעט חוסר יציבות לעומת מכשירים בסיסיים יותר).

גם מצלמת 2 המגפיקסל סטנדרטית, ואיתה היישומים המצורפים לשליחת תמונות לאתרים וכיו"ב. מכיוון שמדובר במכשיר שלא מיועד לעסקים כי אם ללקוחות פרטיים, לא תמצאו כאן את רוב תוכנות קוויקאופיס המוכרות שמאפשרות קריאה של קובצי אופיס. אבל את אלה ניתן להוריד מהרשת ולהתקין. זה היתרון של מכשיר שפתוח להתקנות.

זמן הסוללה של המכשיר מספק בהחלט. זמן ההמתנה הרשמי הוא 200 שעות עם 2.5 שעות דיבור. לצורך השוואה, זמן הדיבור התיאורטי של N95 הוא 6.5 שעות. מעשית, הנסיון שלי היה הפוך. המכשיר החזיק ימים שלמים בשימוש רציף בלי להתקרב יותר מדי לסוף הסוללה שלו. זה אמנם מכשיר שצריך לטעון בכל לילה, אבל לא כזה שדורש חיבור חשמלי זמין למשך כל היום.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הסיכום

במשך התקופה בה אני כותב ביקורות סלולר, בניתי לעצמי מוניטין מסוים כפאנבוי של נוקיה. אין לי בעיה עם זה, כי רוב המכשירים של החברה הפינית באמת מצוינים בעיני. אבל מדי פעם גם נוקיה מוציאה מכשיר שאין דרך להגדירו פרט ל"מאכזב". כזה היה 6280 בזמנו, וכזה הוא גם N76.

ברור לי שיש אנשים שהבעיות של המכשיר יפריעו להם פחות ושיתרונותיו ימשכו אותם. עם זאת, לרוב הצרכנים יש מכשירים מתאימים יותר בשוק. באותו המשקל (115 גרם) ובמחיר זול יותר, תוכלו לרכוש את E65 של נוקיה שפרט לרדיו מספק כל מה שיש ב-N76 וכולל מבנה מוצלח בהרבה, קישוריות WiFi וזיכרון פנימי .

N76 במספרים

מחיר במבצע 50%: 45 ש"ח לחודש (1620 ש"ח)
מסך: 240x320 פיקסלים. 2.4 אינץ'
זיכרון: 26 מגה
הרחבה: כן. מיקרוSD
קישוריות: דור 3. בלוטות'. מיניUSB
רדיו: כן

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully