וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך ליוזנט: חלק שני

dragonflyXXL

22.10.2007 / 19:39

החלק השני של המדריך ליוזנט מביא לכם את ההוראות המדוייקות להורדת קבצים מהמערכת

ההסברים במדריך מבוססים בעיקר על תוכנת NewsLeecher. זו אמנם לא התוכנה היחידה בשוק אך מניסיון של מספר שנים גיליתי שהיא המוצלחת ביותר לצרכים שלי. בכל אופן, השתדלתי להתמקד יותר בטכניקה ופחות בתוכנה עצמה.

התוכנה

כמו שכבר ציינתי יש מספר תוכנות טובות למדי בשוק. אנחנו נתמקד ב-NewsLeecher. מחיר התוכנה הוא כ-20$ לשנה. ישנן, אמנם, אלטרנטיבות חינמיות כמו Ninan, אבל רובן יותר מסובכת ודורשות יותר מאמץ בשימוש.

התחברות

לאחר שבחרנו ספק Usenet, נרשמנו וקיבלנו את פרטי ההתחברות לשרת (כתובת הרשת, Port להתחברות, שם משתמש וסיסמא, ומספר החיבורים שמאפשר לנו השרת בו-זמנית) נפתח את התוכנה ונתחיל בהגדרות במסך Options. לא נשכח גם ללכת לתפריט Download ולקבוע את מיקום הספרייה בה יישמרו הקבצים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

קביעת שרת

לאחר שסיימנו עם ההגדרות הכלליות לתוכנה, נגדיר את השרת לפי הפרטים שקיבלנו מהספק: נבחר בטאב Manager ובאפשרות Add.

הורדת הקבוצות

4. לאחר שהגדרנו את השרת והחיבור, נצטרך לבצע משיכה ראשונית של שמות הקבוצות שניתן לגשת אליהן. קודם על Subscribe to Groups ואז מורידים על ידי לחיצה עלFetch Entire Group List כדי לקבל רשימה עדכנית. הפעולה הנ"ל גם מאפשרת לנו לקבל אינדיקציה עדכנית שפרטי החיבור שהגדרנו נכונים וההתחברות לשרת הצליחה.

טכניקות הורדה בסיסית שנתייחס אליה היא הורדה בעזרת Headers.

הורדה בעזרת Headers

לאחר קבלת הרשימה ניתן לחפש ולבחור קבוצות ספציפיות שבהם אנחנו מעוניינים בעזרת חיפוש. לדוגמא: hdtv.
שימו לב לטור ה-"Popularity": מספר גבוה יותר מצביע על כמות גדולה יותר של הודעות ולכן מרבית הסיכויים שאלה יהיו הקבוצות שבהן תמצאו את מה שאתה מחפשים. מתוך הרשימה האפשרית ניתן לבחור בעזרת לחיצה על הכפתור הימני וללחוץ "Subscribe" בשביל להרשם.

קבוצות וירטואליות

"קבוצה וירטואלית" מאפשרת לנו לאחד מספר רב של קבוצות בשרת ובהמשך תאפשר לנו הורדה באופן יעיל יותר (הודעות רבות מופיעות בו זמנית בקבוצות שונות. שימוש בקבוצה וירטואלית תאפשר הורדה ללא כפילויות ובחירה מדוייקת יותר של הודעות).

נסמן את כל הקבוצות שבחרנו, כפתור ימני ו-"Selected: Attach to Virtual Group". ניתן שם לקבוצה: HDTV.

עדכון הכותרות

נעבור לטאב Articles, נצביע על הקבוצה שיצרנו: HDTV ונלחץ על הכפתור "Update".
בשלב זה התוכנה תנסה להתחבר לשרת ולהתחיל למשוך את כל כותרות ההודעות שנמצאות בו בקבוצות שציינו. ברוב המקרים זהו תהליך שלוקח די הרבה זמן בפעם הראשונה. לא צריך להבהל מכמות הזמן שלוקח העידכון הראשוני. כמו כן מומלץ לא להגזים בכמות הקבוצות שאיתן מתחילים, איכות עדיפה על כמות.

מתחילים להוריד

לאחר ש(סוף סוף...) הסתיימה הורדת ה-Headers אפשר להתחיל בהורדה.
סידור ההודעות לפי שם (לחיצה על כותרת הטור Subject) תאפשר סידור ההודעות בצורה שמאפשרת זיהוי מהיר של תוכן.
מתוך הרשימה ניתן לבחור סדרה של הודעות או לבצע חיפוש מהיר בעזרת ה-quick search שמופיע מעל הרשימה.
העברה לתור ההורדה בעזרת Ctrl+D (להורדה מיידית) או Ctrl+P (במצב pause).
וזה פחות או יותר מסכם את ההורדה בעזרת headers.

תיקון במקרה הצורך

בסיום הורדת כל סדרת ההודעות, מה שנשאר הוא לבדוק שכל החלקים הגיעו ולשחזר חלקים פגומים או חסרים. נפעיל את תוכנת QuickPar בעזרת דבל-קליק על קובץ ה-PAR2 המוביל. (במידה והגדרנו בתפריט האפשרויות קבצים פגומים שמאותרים כבר בזמן ההורדה יופיעו כ-uppercase ויתנו לנו עוד אינדיקציה לגבי איכות ומצב החלקים). בתוך התוכנה ניתן לבחור באפשרות Auto Repair לתיקון אוטומטי או ללחוץ באופן עצמאי על הכפתור "Repair" במידה ומופיעים חלקים בעייתיים.

תהנו

כרגע צפיתם במדריך חלקי. המדריך המלא, עם פירוט יותר גבוה של הגדרות והסבר על דרך נוספת לחיפוש תוכן ביוזנט - מנועי חיפוש מיוחדים וקבצי NZB, נמצא בקישור המצורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully