וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

תערוכת E for All הייתה אמורה להיות הדבר הגדול הבא, אבל התבררה כמסמר מרכזי בארון של מגה-תערוכות

עצוב לי, קוראים יקרים, ממש עצוב לי. הסיבה לכך היא לא שני בלטי דיסק שגורמים לי לכאבים עזים ברוב שעות היממה אלא התמונות של תערוכת E for All אותן אני רואה ברחבי הרשת. טוב, האמת היא שגם פריצות הדיסק תורמות לסבל, אבל התמונות הן מה שמציף את בלוטות הבכי.

כשהודיעו אנשי ארגון ה-ESA בשנה שעברה כי הם משנים לחלוטין את הפורמט של תערוכת E3, והופכים אותה לאירוע מצומצם, נשמעה זעקה ברחבי הרשת. אנשים קראו למישהו להרים את הכפפה ולעשות E3 אלטרנטיבית, אולי אפילו פתוחה לקהל הרחב (דבר שהיעדרו לא הפריע ל-E3 ב-2006 למשוך 40,000 מבקרים). בסופו של דבר, נקבע תאריך ל-E for All – תערוכה שמתקיימת במקום מושבה ההיסטורי של אי-3 – מרכז הכנסים הענקי סטייפלס, בלוס אנג'לס.

לבד, בחושך, בפינה

כשהגיעו התמונות הראשונות מהתערוכה, לא האמנתי לעיניי – זה נראה כל כך ריק. ציפיתי שהיותה של התערוכה הזאת פתוחה תמשוך אליה לפחות את אותו מספר המבקרים שהיה ב-E3, או לפחות מספר קרוב, אבל התבדיתי. לא היו תמונות של תורים מרהיבים באורכם בכניסה, דווח כי כמעט ואין תורים לפני עמדות ההדגמה. האנשים פשוט לא הגיעו.

הסיבות לכך, רבות הן. התערוכה הזאת לא מספיק חשובה בשביל שעיתונאים מרחבי העולם יגיעו אליה, וגם המבקרים הפשוטים לא התלהבו מההיצע מספיק בשביל לתפוס טיסה ללוס אנג'לס. בעקרון, קיבלנו תערוכה אזורית קטנה ובלתי-רלוונטית כמעט לחלוטין. שלבו את זה עם אי-הצלחתה של E3 הקטנה ביולי האחרון, וקיבלתם את מותה של הראוותנות בתערוכות מחשבים. מעכשיו, רק מסיבות עיתונאים קטנות, אולי תערוכה או שניים (טוקיו ולייפציג) במהלך השנה, וזהו. נגמרו הימים בהם היינו יכולים לסמוך על מאי בכל הקשור להכרזות, הדגמות וכמויות מטורפות של מידע.

הדבר הזה עצוב מבחינת רמת ההתרגשות שלנו, אבל אני בטוח שמרבית המפתחים שמחים עכשיו. הם זוכים עכשיו לפתח משחקים בלי לעמוד בדד-ליין קשיח של דמו או סרטון לאי-3. מעכשיו יש לוחות זמנים טובים יותר, ולא צריך לעבוד במשך חודשים על ממתקים לעיניהם של העיתונאים והצרכנים.

מותו של המגסון

חברת נינטנדו הודיעה השבוע על הפסקת תמיכה במספר קונסולות ישנות. לא מדובר בגיימקיוב או גיימבוי אדוונס, אלא בקונסולות הרבה, הרבה יותר ישנות. הישנה שבהן היא ה-Famicom, המוכרת גם בשם NES או מגסון, אשר הושקה לפני לא פחות מ-24 שנים ביפן. חוץ מכך, מפסיקה נינטנדו לתמוך גם בסופר פמיקום, נינטנדו 64, גיימבוי וגיימבוי פוקט. הסיבה לכך זה, היא מחסור בחלקי חילוף.

די מדהים לראות שבנינטנדו המשיכו את התמיכה ב-Famicom כמעט חצי יובל, למרות שמאז התחלפו כבר 4 דורות של קונסולות. אם הידיעה הזאת מעציבה אתכם בגלל שאתם עדיין משתמשים במגסון בתור קונסולה עיקרית, אולי כדאי שתשקלו לקנות משהו יותר מתקדם, ולשמור את המכונה הקלאסית למקרים מיוחדים, פן תתקלקל מהר.

אם תרמה, יבוא שוטר

אחת הבעיות עם משחקים מרובי משתתפים היא שאנשים לא תמיד נחמדים או הוגנים. בדיוק בשביל זה יש כמעט בכל משחק כזה מערכת שמגנה על שחקנים מפני הפרות משמעת וסדר. לעיתים מדובר בפיקוח אנושי של מנהלי, במקרים אחרים זוהי מערכת ממוחשבת המאפשרת לשחקנים להעיף את הגורם הבעייתי מהשרת בעזרת הצבעה דמוקרטית.

כיום, כשהקונסולות מצטרפות יותר ויותר לעולם המקוון, גם הגורמים הבעייתיים מגיעים. זה מה שקרה ל-Warhawk- משחק פעולה מקוון שיצא לפלייסטיישן 3 לפני זמן מה. עכשיו מודיעים המפתחים כי הם דואגים לשלומה של הקהילה, והדאגה הזאת תתבטא בפיקוח אנושי על שרתי המשחק. קבוצה של אנשים הקשורים לחטיבת הבידור של סוני תקבל סמכויות מיוחדות על שרתי Warhawk. הם יוכלו להזהיר שחקנים, להעיף אותם מהשרת או אפילו לחסום את חשבונותיהם.

זו רק ההתחלה, אני מנחש. חברות שמפתחות משחקים לקונסולות מתחילות רק עכשיו להבין שקהילה מקוונת דורשת שוטרים, פן תתדרדרנה לכאוס. זה לא מצב אידאלי, ולא מצב נחמד, אבל זה מה שצריך להיות בעולם בו לא כולם נחמדים. חבל, חבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully