וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: iPod Touch

דניס ויטצ'בסקי קיבל את האייפוד החדש ביותר. והוא מתלהב ממנו. ממש מתלהב ממנו. הנגן הכיפי בעולם? יש מצב

לפני מספר חודשים החזקתי ברשותי למשך מספר ימים את האייפון – הטלפון הסלולרי הראשון של חברת אפל. לא הצלחתי להתרשם מיכולות הטלפון שלו – באותה התקופה עדיין אי אפשר היה לפרוץ את המכשירים כך שיעבדו עם רשתות שהן לא AT&T האמריקאית, אבל כן יצא לי להזיל כמויות בלתי-אנושיות של ריר על ממשק המשתמש של המכשיר. אם בעזרת הגלגל של האייפוד המציאה החברה מחדש את הגלגל, עם האייפון הם המציאו מחדש את המגע.

אייפון נטול פון

הסיבה לכך שאני מספר לכם את כל זה, היא שלפני כחודש וחצי עשו אנשי Apple את המהלך הנבון, והוציאו את הדור החדש של נגן המולטימדיה שלהם – ה-iPod Touch. אייפוד גע, בעברית. את המכשיר ניתן לתאר כאייפון בלי הקטע של הטלפון. למרות שחסרים לו עוד כמה דברים, ברמ"ז מתוך רמ"ח אבריו זהו אייפון, עם אותו הממשק, אותו המסך ואותה התחושה ביד. אז כן, חודש וחצי לאחר הכרזת ה"גע" וכשבוע וחצי לאחר שאפל החלו לשלוח אותו ללקוחות שרכשו את המכשיר, נגעתי בו, ב-Touch, לראשונה.

הדבר ראשון – באמת ראשון – שאתם צריכים להבין, הוא שאת האייפוד טאץ' לא קונים בשביל הפונקציונליות שלו. הוא הרבה יותר מדי יקר בשביל מה שהוא עושה. נגן של 16 גיגהבייט ב-400 דולרים קונים בשביל הסטייל ובשביל הדברים שמסביב. למזלנו, כאן יש מספיק כאלה.

שני כפתורים פחות

אם ראיתם אי פעם את האייפון, ה-Touch ייראה לכם כמעט אותו מכשיר. כפי שכבר אמרתי, המסך הוא כמעט אותו המסך (הזה של האייפוד מעט יותר איכותי), עם ציפוי למניעת שריטות שאשכרה עושה את עבודתו; הגודל הוא אותו הגודל; חווית השימוש היא אותה חוויה.

ההבדלים החיצוניים הם בכך ששקע האוזניות הפעם נמצא בתחתית המכשיר ולא מצריך מתאם מיוחד; הציפוי של החלק האחורי הוא ציפוי מראה רגיל של אייפודים ולא ציפוי מט של האייפון; שניים מתוך ארבעה הכפתורים של המכשיר, אשר שלטו בעוצמת הצליל, נעלמו.

כל זה משאיר אותנו עם שני כפתורים בלבד. האחד – שממוקם על הצד העליון של המכשיר - מכבה ומדליק את המסך; השני, הממוקם מתחת למסך עצמו, על פני המכשיר, מוציא אותנו לתפריט הראשי. כל שאר הדברים נעשים בעזרת נגיעה במסך, ולעיתים סיבובו של המכשיר.

סיבוב המכשיר משנה כי יש כאן גם גלאי הטייה, שמאפשר לכם לשנות את האוריינטציה של התמונה מאופקית (נוחה בדפדפן האינטרנט, ממשק הניווט הויזואלי Coverflow וצפייה בתמונות) לאנכית ( נוחה בניווט בין רשימות שירים). במקרים מסוימים, כמו צפייה בוידאו, המכשיר מחליט בעצמו שהוא מראה את הסרט רק במצב אופקי, ואין לכן מה לעשות בקשר לזה. לא שיש לכם סיבה להתלונן על זה, כי הדבר הגיוני מאוד.

הממשק הכי טוב

אבל עזבו אתכם מהשוואות לאייפון, צריך גם להבין את חווית השימוש במכשיר בלי להסתמך על השוואות. אז במקום להגיד שהממשק של האייפוד טאצ' הוא כמו זה של האייפון, אגיד פשוט שהממשק של אייפוד טאץ' הוא הממשק הטוב ביותר שראיתי בנגן מולטימדיה מאז ומעולם. הכל כאן אינטואיטיבי, החל מרשימות של בחירת שירים, ועד לכפתור הנעילה שמוחלף בממשק המבקש מכם להזיז מתג וירטואלי מצד אחד של המכשיר לצד שני בשביל "לפתוח" אותו. תנועות אצבע קטנות ולא מחייבות מביאות אתכם בדיוק לאן שצריך.

מעבר למוזיקה וסרטים, למכשיר יש WiFi ודפדפן אינטרנט, שמיושמים היטב. המקלדת הוירטואלית אמנם נראית קצת מוזרה בהתחלה, אבל מתרגלים אליה מאוד, מאוד מהר. הכפתורים שלה מספיק טובים בשביל שגם אנשים עם אצבעות גדולות יוכלו להקיש הודעות מהר מאוד עם שתי אצבעות. טריק נחמד הוא הגדלת הכפתור כשאתם לוחצים עליו, כך שאם אתם רואים שהאצבע נמצאת על הכפתור הלא נכון, כל מה שצריך לעשות זה להזיז אותה קצת. הדפדפן, גם הוא טוב, והאפשרות לעשות תקריב על חלק מהדף בעזרת נגיעה עם שתי אצבעות באמצע המסך והזזתן החוצה (פעולה הפוכה ל-Zoom out) מאפשרת לקרוא טקסטים ובו בזמן גם לקבל פרספקטיבה על הדף השלם.

הבעיה עם הדפדפן, כמו גם עם כל המכשיר הזה, היא היעדר התמיכה בעברית. אבל חייבים לסייג שהיעדר התמיכה הזה הוא, ככל הנראה, זמני ביותר. לא רק שחברת אפל מיוצגת עכשיו על ידי יבואנית חדשה שמבטיחה לשפר את רמת התמיכה במוצרי החברה בישראל, גם ראינו כבר אנשים "פורצים" עברית על האייפון, והארכיטקטורה של שני המכשירים לא מאוד שונה. אפל אף הבטיחו לאפשר תוכנות צד-שלישי על המכשיר בפברואר הקרוב, מה שבוודאי יקל על כל מי שירצה לשים תמיכה בעברית.

נכון לעכשיו, כל התוכנות שאפשר לשים על המכשיר באות יחד אתו וכוללות, מעבר לדפדפן, גם שעון, מחשבון, יומן ולוח שנה. כל שאר הדברים אותם ניתן לשים כאן הם פיראטיים, או מבוססי דפדפן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הכי כיף

הסיומת של הביקורת הזאת לא מאוד שונה מההתחלה שלה. כבר אז אמרתי שהמכשיר הזה הוא לא לכולם. יותר מבכל אייפוד שבא לפניו, זהו סממן סטטוס ואביזר אופנתי הרבה יותר ממכשיר מולטימדיה נייד. זה לא שאת מה שהוא עושה בתחום המולטימדיה הוא לא עושה טוב, אבל כל החבילה הזאת לא שווה 400 דולר מהבחינה היבשה והעובדתית. ה-Archos 605 Wifi , למשל, הרבה יותר מוצלח טכנולוגית.

אבל מבחינת העיצוב וחווית המשתמש, אין על האייפוד Touch. הוא האייפוד הכי מוצלח, ואחד מהמכשירים היפים ביותר שתוכלו להחזיק בכיס או בתיק שלכם. רק אל תשכחו לקנות לו גם תיק מגן, כדי שלא יתלכלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully