וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים שמוגים

בוריס בולטיאנסקי

24.10.2007 / 15:08

הבלוגרים חושפים את השלדים בארון של החברות האחראיות לגלובוסים בשדרות רוטשילד, ומתווכחים על צנזורה

הרבה טקסטים נכתבו על הגלובוסים שהוצבו בשדרות רוטשילד בתל-אביב. כטרנד-חולף-קבוע-למשך-כמה-שבועות-במהלך-השנה הם בהחלט הספיקו ליהכנס לתודעת התושבים בתור אחד הסממנים של העיר. עם זאת, פעמים רבות סופג מיזם זה (כמו גם מיזמים אחרים – למשל פסלי השוורים) ביקורת רבה על הצביעות שהוא מייצג בפועל.

[[יואב לרמן]], בלוגר המתגורר בתל-אביב וכותב את אחד הבלוגים האורבניים המרתקים ביותר, מפנה את קוראיו לבלוג של [[יוחאי עילם]] אשר הצליח, לדעתו של לרמן, לתפוס בצורה הטובה ביותר את המשמעות הצינית של הגלובוסים המוצגים ברוטשילד באמצעות המצלמה שלו. ההומלס האפור ששוכב לו על הספסל ממול לגלובוס הזוהר מסמל באופן ברור למדי את מצב הביש אליו נקלענו כיום – במיוחד נוכח הדברים שנשכחו בצד הזוהר המזויף.

לרמן, כמו רבים אחרים (למשל [[אמיתי סנדי]]) מפרסם בבלוג שלו גם קישור לאתר הבלופים – אתר המציג את כל הגלובוסים ואת כל השלדים בארונות של החברות העומדות מאחוריהם.
בדיוק כמו התמונה שצילם עילם, גם אתר זה ממחיש את הצביעות הרבה אשר מסתתרת מאחורי הזוהר המזויף והפלסטי של הגלובוסים.

עדכונים מחזית הצנזורה

הבלוגרים [[חנית כהן]], [[שרון גפן]] ו[[טל גלילי]] נכחו בתחילת השבוע במפגש העיון שערך איגוד האינטרנט הישראלי בנושא הצנזורה של האינטרנט. מתוך הלייב-בלוגינג שערכו השלושה במהלך המפגש אפשר ללמוד כי במחנה המתנגדים למהלך ולהצעת החוק 892 לא קיימת הסכמה על התגובה וההתייחסות להצעת החוק ,כמו גם על כל נושא הצנזורה באינטרנט ודרכי הפעולה כנגדה.

אישית, אני מתנגד לצנזורה על ביטוייה הרבים ואין לי כל ספק שלא חסרים אנשים אשר חולקים איתי את הסלידה מניסיונות כפייתה של הצנזורה על הציבור הרחב, וכל זאת במסווה של טובת הכלל וערכים. עם זאת, כלל לא נראה שהרבה נעשה במטרה למנוע את החקיקה הדרקונית הזו (ודיבורים על "היום שאחרי" אינם אלא הודאה בכישלון המאבק מראש).

MU להמונים

ארז וולף – כנראה האדם שתרם יותר מכל אחד אחר לתרגום וללוקליזציה לשפה העברית של מערכות ניהול התוכן מבוססות קוד פתוח, פרסם ביום שני טריילר המבטיח שהיום תשוחרר הגרסה העברית החופשית של מערכת WordPress MU.

ייחודה של המערכת הוא ביכולת לנהל לא רק בלוג בודד מהתקנה בודדת אלא בלוגיה שלמה כאשר כל בלוג ובלוג יכול לשבת בסאב-דומיין משלו וכל הבלוגים חולקים מאגר מידע משותף.
מערכת WordPress MU תורגמה לראשונה לעברית בידי מערכת אתר בלוגלי, אך התרגום מעולם לא שוחרר להורדה חופשית באינטרנט, ככל הנראה משיקולים כלכליים ומניעת תחרות.

בלוגלי אינו האתר היחידי בארץ שמפעיל בלוגיה מבוססת וורדפרס מו בשפה העברית. אך זאת סביר להניח כי הוא המקצועי ביותר מבין האתרים הללו, הן בגלל הותק והניסיון שנצבר במהלך קיומו והן תודות להרכב הצוות שלו אשר תרמו רבות לוורדפרס בעברית גם מחוץ לפרוייקט בלוגלי.

החל מהיום (נכון לרגע כתיבת שורות אלה, המערכת טרם שוחררה) יכול כל מי שיחפוץ בדבר לפתוח לעצמו מערכת בלוגים מבוססת על וורדפרס – דבר שבהכרח יביא לתחרות עם בלוגלי ובסופו של דבר יתרום לפיתוח והטמעת המערכת בקרב משתמשי ישראל.

מלחמת השפות בבלוגים של מיקרוסופט

קהילת הבלוגים של מיקרוסופט ישראל היא לא קהילה צעירה. אופי התפתחותה, כמו גם התכנים שמייצרים הבלוגרים המשתמשים בה, סוללים את הדרך להתברגות מהירה ברשימת הבלוגים המעניינים בתחום הטכני והאנושי בעברית וגם באנגלית.

דווקא נושא שפת הכתיבה בבלוגים של מיקרוסופט עורר באחרונה הדים בקהילה. כך, למשל, מיכל פרסמה בבלוג שלה פוסט שהתחיל במילים "רוצים יותר מבקרים בבלוג? תתחילו לכתוב באנגלית". לדברי מיכל, ממנהלי מערכת הקהילות, יותר מ-60% מן המבקרים בבלוגים מגיעים לא מישראל, וזאת בעקבות מנועי החיפוש אשר מנתבים כמות מבקרים גדולה לבלוגים תוך כדי הסתמכות בעיקר על התכנים אשר נכתבו בשפה האנגלית.

מנגד מתחבט [[דורון בן-דוד]] אל מי הבלוג שלו מכוון ולאיזה ציבור הוא פונה. בן-דוד מודע לכך שכתבה שהוא פרסם באתר שלו בשפה האנגלית תזכה לרמת חשיפה של פי –50 מאשר אותה הכתבה בעברית. בראש וראשונה הייתה מטרתו בבלוג לפנות אל קהל המפתחים הישראלי – קהל אשר יתחבר יותר להווייתו הישראלית. בסופו של דבר מציין בן-דוד כי היופי בבלוג שלו בעברית הוא האפשרות לפגוש את מרבית הקוראים שלו באופן אישי ולא סתם לתרום כתבות לגוגל עבור מפתחים ברחבי העולם.

גם [[דרור אנגל]] אינו מסכים עם מיכל – לדבריו, אם ירצה לכתוב באנגלית, לא יעשה זאת במסגרת הבלוג שלו בקהילת המפתחים של מיקרוסופט אלא באתר חיצוני. אחת המטרות של אנגל בבלוג בעברית היא הבאת קוראים מישראל ובעברית ולאו דווקא התמקדות בקוראים אשר מגיעים מבחוץ וקוראים באנגלית.

של מי הפלטפורמה הזו בכלל?

רפי לירן, המנהל את בלוג הצרכן תוהה האם הבלוגים העסקיים (דוגמת הבלוג של טיב-טעם) והבלוגים של משרדי הפרסום ויחסי הציבור השונים דוחקים את הבלוגרים הרגילים לפינה ובעצם גורמים להם לאבד את הפלטפורמה שלהם.

לירן מעלה את השאלה הזו לדיון בפורום הבלוגים של תפוז. מן התגובות שנצפו עד עכשיו ניתן ללמוד כי הבלוגרים לא מודאגים מן "ההשתלטות על הפלטפורמה שלהם" ואינם חוששים מירידה בערכם בעקבות כניסתם של גופים בעלי אינטרס כלכלי מובהק לתחום. כמו כן, נשאלת השאלה – למי זכות הקניין על הפלטפורמה הזו – אם לא לכל המשתמשים בה, בלי קשר למי שמייצג אותם או עומד מאחוריהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully