וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: סמסונג Z720

כן, זה קרה: הגיע לישראל טלפון סלולרי של סמסונג שאינו גרוע, או סביר, או טוב: הוא מצוין

לפני מספר חודשים, כשכתבתי ביקורת על מכשיר סלולר של סמסונג, הזכרתי כמה גרוע היה הממשק שלהם בעבר, וכמה אומללה הייתה בחירת המכשירים שיגיעו לארץ. עמדתי מאחורי הדברים שלי – לדעתי, מה שקיבלנו מהמבחר הגדול של סמסונג העולמית היו הפירורים השרופים, הלא-מבושלים והממש-לא טעימים.

אבל בחודשים האחרונים הכל משתנה. המכשירים שמגיעים איכותיים יותר ויותר, והממשק הסטנדרטי החדש של המכשירים הללו לא רע בכלל. אני לא הייתי מעדיף אותו על סימביאן, אבל מרבית האנשים שרוצים את הטלפון הסלולרי בשביל שיחות ולא בשביל אפליקציות מתוחכמות דווקא כן יעדיפו משהו פשוט יותר ומגניב יותר.

בנוי היטב

הסיבה לכך שאני כותב את כל זה היא הביקורת על ה-Z720 של סמסונג – הטלפון הכי טוב שיש כיום לחברה הזאת בשוק, ואחד הסליידרים הטובים ביותר שנמכרים בארץ. האיכות של הטלפון הזה מתחילה עוד מהעיצוב והרכבה – הפלסטיק שלו נעים למגע, פעולת הסלייד קפיצית במידה הנכונה ואיכות ההרכבה נראית מרשימה במיוחד.

מדובר גם באחד הטלפונים הדקים ביותר בקטגוריה. עם עובי של 13.8 מילימטרים בלבד. הדבר אומר שבעלי הטלפונים הדו-חלקיים כבר לא צריכים לשלם מחיר עבה (תרתי משמע) על כך שהטלפון יכול להיפתח ולהיסגר – המכשיר הזה נכנס בקלות לכל כיס. ויחד עם זאת, כפי שכבר אמרתי, הוא לעולם לא מרגיש דק מדי או רעוע מדי. ותמיד, אבל תמיד יש מקום לאצבעות על הכפתורים, אפילו אם האצבעות הנ"ל ענקיות.

הכל עובד

שני הדברים שמייחדים את המכשיר מאחרים בקטגוריה הם המצלמה והקישוריות. מדובר באחד המכשירים הראשונים בשוק שלנו בו המצלמה כבר מתקרבת לרף האיכות שאחריו כבר לא צריך מצלמה ייעודית. 3 מגהפיסקלים זה אמנם נתון לא מחייב, אבל מבדיקה שלנו עולה כי זאת באמת מצלמה לא רעה בכלל, במיוחד בתנאי תאורה בהירים. היעדרותו המצערת של הפלאש והתגובה האיטית-יחסית ללחיצה על כפתור הצילום לא יאפשרו לכם לעשות צילומים בלתי-מתוכננים של "רגעי קודאק", אבל כן יעשו את העבודה כשאין לחץ זמן.

מבחינת קישוריות, מדובר בטלפון דור 3.5 (HSDPA) מה שמבטיח מהירויות גבוהות יחסית כשמשתמשים בו כבמודם וכשמנסים להוריד משהו מהאינטרנט לסלולרי. ואם כבר הורדתם תוכן לא טקסטואלי – וידאו או אודיו – יש כאן גם אפשרות לשמוע אותו דרך רמקול חזק מאוד, או דרך אוזניות אלחוטיות אליהן המכשיר מתחבר דרך חיבור בלוטות'

בכל הקשור לתוכנה, זהו אותו הממשק הסלולרי אליו התרגלנו ממכשירים שסמסונג השיקה בשנה האחרונה. הממשק נוח יחסית, מהיר מאוד, מינימליסטי מבחינת הקטע הגרפי וכולל מספר עזרים כמו שליחת מספר הטלפון העדכני לאחר שהסים מתחלף למספרים שנקבעו (בשביל לקבל את המספר של הגנב התיאורטי), הגדלת הודעות סמס בשביל נוחות בקריאה ואפילו צפייה במסמכי וורד באמצעות קירוב והרחקת הדף הוירטואלי.

מעל לכל, הממשק הזה פשוט לשימוש בשביל אנשים שלא ממש מבינים בטכנולוגיה. הוא לא עושה הרבה, אבל מה שהוא כן עושה – מתבצע היטב, בלי בעיות ובלי שגעונות שאפיינו מכשירי סמסונג בעבר.

אליה ושקע בה

החסרון הגדול של המכשיר – חסרון קבוע בטלפונים של סמסונג, הוא שילוב בין שקע האוזניות לבין שקע ההטענה. מאוד מעצבן אותי שאי אפשר לשמוע מוזיקה באוזניות עת המכשיר נטען. נקווה שבקרוב ישכילו בחברה להפריד את השקע לכניסת אוזניות סטנדרטית וכניסת מיניUSB בשביל הטענה וחיבור למחשב.

החסרון הגדול של החבילה בה המכשיר מגיע - וכאן זו כבר אשמת חברת אורנג' בדיוק כמו שזו אשמתה של סמסונג – הוא היעדרותו של כרטיס זיכרון. במכשיר עצמו יש 20 מגהבייטים של זיכרון, מה שלא מספיק לכלום. כרטיס זיכרון של 2 גיגהבייטים עולה בימינו פחות מ-200 שקלים, אז למה להתקמצן?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לסיכום

אסיים כפי שהתחלתי – זהו המכשיר הכי טוב של סמסונג שהגיע לארץ, ואחד מהסליידרים הטובים ביותר בשוק כיום. אם אתם מחפשים טלפון סלולרי פשוט אך נוח, זו אחת האפשרויות הטובות שעומדות בפניכם.

מספרים

מחירים
69 ש"ח לחודש (2484)
19 ש"ח לחודש למדברים בעלות של מעל 200 ש"ח (684)
משקל: 80 גרם
מסך: 240x320 פיקסלים. 2.1 אינץ'
זיכרון: 20 מ"ב מובנה. אפשרות הרחבה באמצעות מיקרוSD
מצלמה: 3 מגפיקסל, אוטופוקוס
זמן סוללה רשמי: 300 שעות המתנה, 5 שעות דיבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully