וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט רוכשת חלק מפייסבוק

חוה טרטנר

24.10.2007 / 23:04

מיקרוסופט ניצחה את גוגל במאבק: רוכשת 1.6% מהרשת החברתית ב-240 מיליון ד'. העסקה משקפת שווי של 15 מיליארד ד' לפייסבוק

חברת מיקרוסופט הסכימה לשלם 240 מיליון דולר תמורת 1.6% ממניות הרשת החברתית פייסבוק. בכך הסתיים, לפחות זמנית, מאבק האיתנים בין מיקרוסופט וגוגל על רכישת נתח ברשת החברתית הלוהטת. העסקה משקפת לפייסבוק שווי של 15 מיליארד דולר.

בשבוע שעבר דווח כי מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק ומייסדה, שוקל הצעות שהגישו יאהו, מיקרוסופט וגוגל לרכישה של נתח מיעוט של 5% בחברה תמורת כ-750 מיליון דולר. כל ההצעות מעריכות את שוויה של פייסבוק ביותר מ-10 מיליארד דולר. לפייסבוק צפויות להיות הכנסות של כ-300 מיליון דולר, כך שהערכת שווי של 10 מיליארד דולר מעניקה לה מכפיל הכנסות של 33 - מספר שנחשב גבוה גם בתור מכפיל רווח.

כעת צפויה עסקת הפרסום הקיימת בין הרשת החברתית לענקית התוכנה להתרחב, מהפרסום בארה"ב אותו כולל ההסכם בין שתי החברות היום לפרסום הכלל-עולמי של פייסבוק.

"אנו שמחים לעשות צעד קדימה בשיתוף הפעולה עם מיקרוסופט", אמר אוון ואן-נטה, סגן נשיא בפייסבוק. "אנו סבורים כי שיתוף פעולה זה יאפשר לפייסבוק להמשיך להתחדש ולגדול כמובילה טכנולוגית וכשחקנית מפתח בתחום הרשתות החברתיות, וכן יאפשר לנו להביא מודעות פרסומת רלוונטיות ליותר מ-49 מיליון המשתמשים שלנו".

קווין ג'ונסון, נשיא חטיבת פלטפורמות ושירותים במיקרוסופט, אמר כי "ביצוע ההשקעה והרחבת השותפות יסייעו למיקרוסופט ופייסבוק לשפר את עמדתן בשוק הפרסום העולמי. לא רק שתי החברות ירוויחו מכך, אלא גם המשתמשים והמפרסמים שלהן".

פייסבוק, אשר עד לאחרונה היתה פתוחה לסטודנטים בלבד, צוברת תאוצה ברחבי העולם כאשר כ-59% ממשתמשיה מגיעים מחוץ לארה"ב, וכ-250 אלף גולשים חדשים נרשמים בה מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully