וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורדקמפ ישראל 2007: סיכום

בוריס בולטיאנסקי

26.10.2007 / 23:03

פלטפורמת הבלוגים וורדפרס הפכה לפופולרית כל כך, עד שהוחלט לארגן כנס המוקדש לה גם בישראל

אמש התקיים במכללת אפקה הצפון תל-אביבית כנס ה-WordCamp הישראלי. וורדקמפ במקור הינו כנס המיועד לקהילת המשתמשים והמפתחים של פלטפורמת הבלוגינג הפופולארית WordPress. נראה שהשימוש הנרחב במערכת וורדפרס מקיים סביבו קהילות מגובשות – בארצות הברית הכנס מתקיים כבר שנתיים, וכל יום שומעים על בלוגרים ממדינות נוספות (למשל סין, ארגנטינה, אוסטרליה וגרמניה) אשר מארגנים כנסים כאלה.

לפני הפתיחה בפועל נשא [[טל גלילי]], יוזם הכנס, דברי פתיחה ובירך את הבאים. בנוסף נאמרו מספר מילות ברכה ע"י [[פרופסור מוטי סוקולוב]] - נשיא מכללת אפקה, אשר אמר בין היתר כי "הבלוגרים מייצרים דמוקרטיה ואת עולם התוכן של העתיד". הכנס עצמו התחלק לשני חלקים – החלק הראשון היה תיאורטי בעוד שהחלק השני הוקדש יותר לעבודה פיזית על הבלוג.

חלק ראשון – השפעה, כסף ובלוגים

הראשונה שדיברה בכנס הייתה [[לורל ואנפוסן]] - מרצה אורחת מארצות הברית ובלוגרית ותיקה, אשר פעילה שנים רבות בתחום. ואנפוסן דיברה על יצירת בלוג אמיתי ומעניין וכן על הדרכים לגרום לקוראים להשאר ולחזור שוב לבלוג שלכם על-ידי הפיכתו לבמת דיון (לדבריה, זהו ההבדל העיקרי בין אתר סטטי לבלוג). במהלך ההרצאה ניכר היה שואנפוסן היא מרצה מיומנת המסוגלת להעביר מידע מרוכז ולשלב בזמן הזה גם הומור ואינטרקציה עם הקהל – בדיוק כפי שהיא מצפה מאיתנו לעשות בבלוג.

בשלב הבא התקיים פאנל על הבלוג ככלי שיווקי לעסקים. הפאנל נוהל ע"י [[מרים שוואב]] והשתתפו בו [[כפיר פרבדה]], [[אוריאל אוחיון]], [[יגאל חמיש]] ו[[ישראל בלכמן]]. בלכמן ציין את שתי הסיבות העיקריות להקמת בלוג עסקי – הצורך בקיום שיחות בין הארגון לסביבה, ויצירת מאגר ידע ארגוני. אם לסכם את הפאנל ואת שלב השאלות שהופנו למשתתפיו אפשר ללמוד כי התועלת העיקרית של הבלוג הארגוני היא בהעברת הדיון על מוצרי או שירותי החברה אל המגרש הביתי שלה.

בהמשך העביר [[זיו קיטרו]] הרצאה קצרה וממצה על נושא הפודקאסטים. השימוש בהם מסייע בהנגשת הבלוגים לאוכלוסיות מוגבלות ראייה וכן מאפשרים הפודקאסטים להתעדכן בבלוגים המבוטאים דרכם בכל רגע נתון (למשל בזמן שעומדים בפקק בדרך לעבודה) וכן לעסוק בדברים אחרים, כגון קריאה, במקביל להאזנה.

בסוף החלק הראשון [[אהוד קינן]] הנחה פאנל בשם "וורדפרס זה לא רק לגיקים" – בפאנל השתתפו [[תומר ליכטש]], [[ניב קלדרון]], [[יאיר רוה]], [[אורי אשי]] ו[[מיטל שרון]]. כל אחד ממשתתפי הפאנל סיפר כיצד הבלוג שלו התחיל את דרכו וענה על שאלות הקהל.

חלק שני – וורדפרס: מלכלכים את הידיים

לאחר הפסקת הצהריים התחיל החלק היותר מעשי של הכנס – חלק שהיה מיועד יותר עבור אנשים שטרם פתחו בלוג או שנמצאים רק בתחילת דרכם הבלוגוספרית. [[שרית עמר]] ו[[שרון גפן]] הציגו את שלבי ההתקנה וההגדרה הראשוניים של וורדפרס – פעולות אשר ניתן לבצע בלא יותר מ-5 דקות. [[חנית כהן]] דיברה על אופטימיזציית זמן הטעינה של הבלוג, כך שהתוכן (הדבר העיקרי שאנשים מגיעים עבורו לבלוג) יטען ראשון, עוד לפני כל התפריטים והגרפיקה וכלי הסטטיסטיקה.
צביקה אבנרי דיבר על בעיות מרכזיות המתעוררות לאחר ההתקנה הרגילה של וורדפרס והתרכז בשינויים שיש לבצע לצורך שיווק הבלוג באמצעות התאמתו למנועי החיפוש ושיפור בהבאת התנועה פנימה לתוך הבלוג.

[[מיה מרום]] דיברה על הפרדת הקוד והעיצוב, והדגימה כיצד שינויים קטנים בקובץ העיצוב משנים את מראה הבלוג והופכים אותי ליותר זכיר ושמיש. לדבריה, יש ההשקעה בעיצוב הבלוג נגזרת מאותן הסיבות לכתיבה – העברת מסר שאנשים יזכרו ויחזור להתעדכן בו.
מפאת חוסר זמן, החליט עו"ד [[יהונתן קלינגר]] לוותר על ההרצאה שלו על צווי איסור פרסום, לשון הרע, זכויות היוצרים והבלוגר ובמקום זה הציג את עיקרי ההרצאה ונתן זמן לשאלות בסוגיות משפטיות שיכולות לעניין את הבלוגר.

את הכנס חתמה מצגת של לורל ואנפוסן על טיפים מגוונים לוורדפרס. הטיפים עסקו בעיקר בניהול הבלוג, ההתייחסות לתגובות ספאם והמלצות לשימוש בתוספים שונים. בין היתר ציינה ואנפוסן את התוסף המעולה של [[צפריר ריהן] – ריהן אגב היה הראשון שהגה רעיון לקיום כנס וורדקמפ בישראל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

סיכום

מכיוון שהכנס עסק בבלוגינג, אפשרה הפלטפורמה העלאת התכנים שהועברו לבלוג הכנס – וכך כל מי שלא עלה בידו להגיע או שפספס חלק מן ההרצאות יכול לקרוא אותם שם. בנוסף הכנס התאפיין במספר רב של אנשים שעשו לייב-בלוגינג וכן העלו תמונות מן הכנס באמצעות הרשת האלחוטית במכללת אפקה (שכפי כל הנראה לא ממש הצליחה להתמודד עם העומס).

בסה"כ נראה שהכנס הצליח – גם אם לא בהיקף לו ציפו מארגניו (גילוי נאות: כותב שורות אלה נטל חלק בארגון הכנס). את הכנס פקדו פחות מ-200 אנשים וזאת בניגוד ל-430 האנשים שנרשמו. לדברי טל גלילי היות ומדובר בכנס ראשון, אפשר לומר שהוא הצליח אפילו מעל המצופה בתחילת הדרך לפני כ-3 חודשים. לדעתו, הכנס הוא המחשה מצויינת ליכולת לעשות דברים בעולם האמיתי באמצעות הקשרים שנוצרו באינטרנט ומבלוגינג בפרט. גלילי מקווה שהכנס הזה יכול לשמש בתור התחלה להבאת אנשים לרשת לצורך יצירת תוכן עצמאי ועסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully