וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו מטפל בכם... יותר מדי

תוכנת OneCare של מיקרוסופט מרשה לעצמה לשנות הגדרות שנוגעות לעדכונים אוטומטיים של מערכת החלונות

מעטים הם האנשים שמבינים – באמת מבינים – מה הולך במחשב שלהם. המצב הזה משתנה עם השנים, אך עדיין מרבית המשתמשים רוצים פתרונות קלים נטולי הסתבכויות. הם לא רוצים להתקין עשרות תוכנות בשביל להגן על המחשב, וגם לא רוצים התרעות תמידיות על סכנות.

המהנדסים של מיקרוסופט ניסו להגיע לקהל הזה בעזרת תוכנת ה-OneCare, מערכת הגנה כוללת ל'חלונות'. מראית העין המשולבת מקלה על המשתמש הפשוט – הוא רק מתקין משהו של מיקרוסופט, לא תוכנה חיצונית מפחידה. אבל מה שהמשתמשים הללו לא יודעים, אלא אם הם קוראים את מה שכתוב בתוכנת ההתקנה, הוא שהתוכנה הזו מרשה לעצמה לשנות את ההגדרות של 'חלונות' בשביל לספק הגנה טובה יותר. ההגדרות אותן OneCare משנה קשורות למערכת העדכונים האוטומטיים Windows Update.

כך, למשל, גם אם המשתמשים סימנו באופן מפורש כי הם אינם מעוניינים להתקין עדכונים אוטומטיים של מיקרוסופט, או רוצים לאשר התקנת כל עדכון ועדכון, מערכת ה-OneCare יכולה לשנות את ההגדרה הזאת להתקנה אוטומטית של עדכונים. למה זה מציק? כי לאחר התקנת עדכונים מסויימים, המערכת מרגישה צורך לעשות הפעלה-מחדש באופן אוטומטי. ואם העדכון מותקן בלילה, כשהמשתמש ישן, אז המחשב לא טורח לחכות עד שהבעלים שלו יתעורר וישמור את כל מה שהוא צריך.

זה בדיוק מה שקרה ב-9 באוקטובר. אנשים התעוררו וגילו כי המחשב שלהם הופעל מחדש, גם אם הם בפירוש אמרו לו לא להתקין עדכונים לבד. במערכת התמיכה של OneCare רק משכו בכתפיים ואמרו שזאת לא אשמת, הם דווקא הודיעו על התכונה הזאת של המערכת באחד מהמסכים הראשונים של ההתקנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully