וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה מתחזקת, מוטורולה צוללת

דידי חנוך

29.10.2007 / 8:13

ברבעון השלישי של השנה, נוקיה התחזקה, סמסונג מתבססת במקום השני, ומוטורולה ממשיכה לרדת

חברת המחקר IDC פרסמה לאחרונה את נתוני המכירות של חמשת חברות הסלולר המובילות לרבעון השלישי של השנה. היה זה עוד רבעון מצוין לנוקיה הפינית, ורבעון טוב מאד גם בסמסונג וסוני אריקסון.

נוקיה מכרה מעל 100 מיליון מכשירים זה הרבעון השני ברציפות ומכרה יותר מכשירים משלושת החברות הבאות ברשימה ביחד. עם נתח שוק עולמי של 38.6 אחוז, נוקיה מתקרבת ליעד המוצהר שלה של 40 אחוז. למרות שעיקר נפח המכירות של החברה היה במכשירים הזולים יותר כגון 1110 ו-1116, מכשירי סדרת N המתקדמים סייעו להגדיל את הרווחיות הבריאה של נוקיה.

סמסונג ניצבה במקום השני במכירות העולמיות זה הרבעון השני ברציפות, והחברה הקוריאנית מתקרבת למוטורולה בסך המכשירים שנמכרו השנה. IDC מדווחים גם שהחברה גם הציגה רווח תפעולי יפה תודות להצלחת מכשירי סדרת Ultra המתקדמים. ברבעון השלישי החזיקה סמסונג ב-14.7 אחוז מהמכירות העולמיות של מכשירים סלולריים.

זאת שיורדת

ברבעון השלישי של 2006 היתה מוטורולה במקום שני מבוסס היטב עם 21.1 אחוז מהשוק העולמי. שנה לאחר מכן, החברה מחזיקה במקום השלישי העולמי עם 12.9 אחוז נתח שוק והפסד תפעולי בחטיבת המכשירים הסלולריים. עם זאת, במוטורולה יכולים לשאוב עידוד קל מכך שהרבעון השלישי היה מעט טוב יותר מהשני, ומכמעט מיליון מכשירי סדרת RAZR 2 שנמכרו ברבעון. המכשירים המתקדמים גם סייעו לחברה לצמצם את ההפסדים.

סוני אריקסון מאטה בעלייה

הצמיחה המטורפת שאפיינה את סוני אריקסון בשנה האחרונה האטה מעט ברבעון השלישי, והחברה הציגה צמיחה של 30 אחוז "בלבד" לאחר שלושה רבעים בהם צמחו המכירות שלה ב-60 אחוזים. ניתן לייחס את ההאטה לכך שנפח המכירות של החברה גדל במידה משמעותית ושקשה יותר להציג צמיחה גדולה באחוזים כשמדובר במספרים גדולים. עם זאת, IDC מציינים שברבעון האחרון צמחה סוני אריקסון פחות מסמסונג בעלת נפח המכירות הכמעט כפול משלה. סוני אריקסון הציגה גם היא רווח תפעולי יפה וזכתה להצלחה בכל שלושת מותגי המשנה שלה: ווקמן, סייברשוט ובראוויה (השלישי ביפן בלבד, לעת עתה).

האחרונה בגדולות

LG נותרה במקום החמישי ברבעון האחרון, אבל צמצמה את הפער מסוני אריקסון לארבעה מיליון מכשירים בלבד. החברה הקוריאנית התמקדה במידה רבה בשווקים מתפתחים ומכשירים זולים יחסית, מה שפגע ברווח התפעולי שלה.

בסה"כ ניתן לומר שהרבעון השלישי של השנה חידד מגמות קיימות: החוזק של נוקיה, ההתקדמות של סמסונג, המשבר של מוטורולה, העלייה הבלתי פוסקת של סוני אריקסון והשיפור המתמיד והאטי של LG.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully