וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכה של גוגל

TheMarker

30.10.2007 / 9:31

גוגל מתכוונת להקים שכבה חברתית בשם מכה-מכה שתחבר את כל יישומי החברה - מאורקוט ועד ג'ימייל

בשבוע שעבר הפסידה גוגל בקרב על השקעה בפייסבוק, ורכישת נתח באחד מאתרי הרשתות החברתיות הפופולריים באינטרנט. עם זאת, גוגל טרם הניחה את נשקה, ובכוונתה להשיב מלחמה.

אתר חדשות הטכנולוגיה טק-קראנץ' (TechCrunch) מדווח כי בכוונת גוגל ליצור שכבה חברתית שתקיף את כל יישומיה, בשם הקוד מכה-מכה (Maka-Maka). לגוגל כבר יש רשת חברתית משלה, אורקוט (Orkut), אך התוכנית של גוגל נרחבת יותר.

סרטון פנימי של הרצאה לעובדים חדשים בגוגל זלג ליו טיוב. מי שהספיקו לראותו לפני שהורד, אומרים כי הוא נראה אמין, ובו מוזכר פרויקט מכה-מכה לראשונה.

כלים לאתרים חיצוניים

פרויקט מכה-מכה צפוי להיחשף בשלבים, לפי טק-קראנץ'. ההצצה הראשונה אליו צפויה להגיע בתחילת נובמבר. לפני מספר שבועות כבר נפוצו דיווחים כי בכוונת גוגל לפתוח את אורקוט בפני מפתחים חיצוניים, בדומה לפייסבוק. לפי הדיווחים, בתחילת נובמבר צפויה גוגל להודיע על השקת חבילת כלים שתאפשר למפתחי תוכנה לפתח יישומים חיצוניים עבור אורקוט, iGoogle (דף הבית האישי של גוגל) ובהמשך גם עבור יישומים נוספים.

כמו כן, גוגל ככל הנראה מתכוונת לאפשר גם לאתרים חיצוניים - כמו רשתות חברתיות מתחרות - להשתמש באותם כלים, ולפתח יישומים הפועלים במספר רשתות חברתיות, המזינות לתוכם מידע ושואבות מהן מידע אחר.

אמנם רבים מהיישומים הראשוניים עשויים להיות חיקויים של היישומים שכבר קיימים בפייסבוק, אך עם הזמן ניתן לצפות גם ליישומים חדשים ומפתיעים.

אורקוט הוא אחד מאתרי הרשתות החברתיות הפופולריים בעולם, אך עיקר משתמשיו נמצאים בשווקים מתעוררים כהודו וברזיל, ומספר משתמשיו בארה"ב קטן למדי - כחצי מיליון, לפי נתוני חברת מידרוג האינרטנט קומסקור. אף כי בארה"ב משתמשים כבר רגילים ליישומים הקטנים שמופיעים בפורטלים ואתרי רשתות חברתיות כפייסבוק ומייספייס, בשווקים אלה יהיה מדובר בדבר חדש למדי. ובכל מקרה, גוגל מעוניינת במינוף עוצמתה בתחומים אחרים לרכישת משתמשים חדשים לאורקוט - גם בתוך ארה"ב.

מכה-מכה עשוי להיות פרויקט שמסייע בכך - הרעיון הוא שהמידע מכל היישומים השונים של גוגל יוזרם לכלים שנועדו למפתחים. מעבר לאורקוט, לגוגל יש את Google Reader, המאפשר למשתמשים ליצור עמוד אליו מוזרמים העדכונים באתרי האינטרנט והנושאים המעניינים אותם, את עמוד הבית האישי, לוח שנה אישי, שירות דואר אלקטרוני, שירות תמונות, שירות מסרים מיידיים, ועוד. ככל שאנחנו משתמשים ביותר יישומים כאלה, גוגל למעשה יודעת עלינו יותר. כעת היא מתכוונת לנצל ידע זה על מנת לנסות להרכיב רשת-על חברתית - להכניס אפשרויות חברתיות ליישומים שעד כה לא נחשבו לשכאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully