וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון בחרה באריקסון

דידי חנוך

31.10.2007 / 12:26

החברה השבדית תקים את רשת WCDMA/HSPA העתידית של פלאפון. הגיע הזמן, או מעט מדי, מאוחר מדי?

חברות פלאפון ואריקסון הודיעו היום שאריקסון היא החברה שנבחרה להקים את רשת דור 3.75 של פלאפון. אריקסון תפרוש 2000 תחנות בסיס סלולריות במשך שנה.

בסוף השנה מצפות החברות להגיע לכיסוי מלא של המדינה, ולאפשר ללקוחות פלאפון לעבור למכשירים בטכנולוגיה שנמצאת בעץ הפיתוח של GSM. פירוש הדבר מכשירים עם כרטיסי SIM, ומכשירים של חברות נוקיה וסוני אריקסון שלא מפתחות מכשירים בטכנולוגיית CDMA בה משתמשת פלאפון כיום.

מנכ"ל פלאפון גיל שרון אמר בהודעה לעיתונות ש"אנו רוכשים את הטכנולוגיה הסלולרית העדיפה שתאפשר ללקוחותינו להמשיך להנות משירותי התקשורת הטובים ביותר בישראל ויסייעו לפלאפון לשוב לעמדת מובילות בתעשייה הסלולרית".

פרשנות

ההכרזה של היום היא צעד הכרחי, אם כי מאוחר מעט, בדרך לתחרות משמעותית יותר בשוק הסלולרי. תהליך הגיור האיטי ומצאי המכשירים הדל יותר של טכנולוגיית CDMA שם את פלאפון בשנים האחרונות במצב של פיגור מתמיד ברמת המכשירים לעומת סלקום ואורנג'. החברה אמנם עשתה מאמצים גדולים לפצות על כך באמצעות תוכן עשיר יותר, אך נחיתות המכשירים גרמה לירידה במעמדה והציבה אותה במקום שלישי מובהק בשוק בן שלוש שחקניות.

עם הגעתה הקרובה של ניידות המספרים, צפויה לפלאפון שנה קשה עד שהרשת החדשה תוקם ותאפשר לה להתחרות כשווה מול שווים לעומת שתי מתחרותיה. ימים יגידו האם העיכוב בקבלת החלטה לעבור לעץ הטכנולוגי של GSM יותיר נזק בלתי הפיך למעמדה של חברת הסלולר הראשונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully