וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוט רוצה סלולר

ערן גבאי

31.10.2007 / 14:29

HOT ביקשה רשמית רישיון להפעלת שירות סלולר; מנכ"לי חברות הסלולר: זו תהיה טעות עסקית והתאבדות

חברת הכבלים HOT פנתה הבוקר למשרד התקשורת, בבקשה לקבל רישיון להפעלת תקשורת סלולרית על גבי תשתיות של חברות הסלולר הקיימות (MVNO). חברת הכבלים מבקשת לקבל את הרישיון בהתאם להחלטת הממשלה בעניין, שקובעת כי יש לאפשר למתחרים חדשים לבדוק אפשרות של הפעלת שירותי סלולר מתחרים אל מול חברות הסלולר הקיימות - מתוך ניסיון לעודד את התחרות בשוק הסלולר הישראלי.

חברת הכבלים מתבססת גם על דו"ח של חברת הייעוץ החיצוני ששכר משרד התקשורת, חברת NERA. הדו"ח קבע כי שוק הסלולר הישראלי תחרותי דיו ואין נדרשת בו התערבות - אך יש מקום לכך ששר התקשורת יתיר לשחקנים חדשים לשאת ולתת עם חברות הסלולר. זאת, בניסיון לבחון אם ניתן להגיע להבנות שיאפשרו פעילות של שחקן חדש בשוק הסלולר.

בדו"ח NERA נקבע כי מידת הנחיצות או סיכויי ההצלחה של שחקן חדש שכזה אינם גבוהים, וכי הוא יוכל לפנות בעיקר למנויי הפרה-פייד (מנויים המשלמים מראש).

כעת מבקשת חברת הכבלים משר התקשורת, אריאל אטיאס, לקבל לידיה רישיון להפעלת שירותי סלולר כדי שעמו - ובהתאם להמלצות דו"ח NERA - היא תוכל לגשת לחברות הסלולר ולנסות להשיג לפחות מאחת מהן אישור לפעול על גבי התשתיות שלה.

לצורך ניסיון המשא ומתן עשוי השר אטיאס לקצוב 9-6 חודשים, שרק לאחריהם - ואם כשלו הנסיונות לקבל את האישור מחברות הסלולר - יוכל השר לכפות על חברות הסלולר את פעילות הכבלים על גבי התשתית שלהן.

רוצים לחולל מהפך

מנכ"ל הכבלים, דוד קמיניץ, הכריז במסיבת עיתונאים בתחילת השנה על כוונתה של HOT להיכנס לשוק הסלולר כמפעיל וירטואלי, תוך התחייבות לחולל מהפך בשוק זה.

באותה מסיבת עיתונאים הציגה HOT נתונים על הורדות מחירים של עד כ-50% במדינות רבות באירופה המערבית ובארה"ב - בהן הרגולטור הביא להגברת התחרות בשוק הסלולר על ידי הכנסת מפעילים וירטואליים. קמיניץ הצהיר אז כי יידע להפחית את מחירי השירות הסלולרי בישראל ב-30%.

מנכ"לי חברות הסלולר רואים בזלזול את הניסיון של חברת הכבלים לקבל רישיון לפעילות סלולרית. מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, אמר היום ל-TheMarker כי "פעלה בישראל חברת ייעוץ של משרד התקשורת וקבעה במסקנותיה כי אין צורך ב-MVNO. אם הכבלים ייכנסו לשוק הסלולר הם יעשו טעות".

"אני סבור שלא כדאי ולא נכון לגרום למישהו להתאבד. אין צידוק כלכלי להכנסתם של מתחרים חדשים לשוק הסלולר, באמצעות הפעלתם על גבי התשתיות הקיימות. התחרות בשוק צריכה להיות על בסיס תשתיות עצמאיות. חברת הכבלים רגילה לפעול בסביבת מונופול ולא התנסתה בפעילות בשוק תחרותי - לכן, למרות שירות גרוע, הם מצליחים לשרוד. הם לא יכולים להתחרות במחירים הנמוכים של שוק הסלולר ולא באיכות הרשת", הוסיף אבנר.

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, אמר ל-TheMarker כי "המשרד עוד צריך לגבש את מדיניותו בנושא. חברת הייעוץ של משרד התקשורת תמכה בעמדת חברות הסלולר וקבעה שאין מקום ל-MVNO בישראל. חברת הכבלים תעשה טעות עסקית אם תיכנס לשוק הסלולר, אבל ימים יגידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully