וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים להבאת אייפון לישראל

1.11.2007 / 13:24

חברת iDigital, שהחלה לא מכבר לייצג את אפל בישראל, ורוצה לייבא גם את האייפון, נמצאת במגעים עם סלקום ופרטנר

נכון להיום, אם אתם רוצים מכשיר אייפון שלא רק יעבוד בתור אייפוד אלא גם יצליח להוציא ולקבל שיחות מרשת סלקום או אורנג' (פלאפון ומירס עובדים בשיטה שונה לגמרי מזו של הטלפון), אתם צריכים לעבוד קשה. קודם צריך לקנות מכשיר – משימה לא קלה בפני עצמה אם נתחשב בכך שרכישת הטלפון מצריכה התחייבות לחברה אמריקאית, לאחר מכן צריך לפרוץ אותו כך שיפעל בכל הרשתות הסלולריות, ואולי לפרוץ עוד קצת בשביל שגם יתמוך בעברית. באפל אף הגדילו לעשות, ולא מאפשרים כיום רכישה של יותר מ-2 מכשירים על ידי לקוח אחד, כשאמצעי התשלום היחידי הוא כרטיס אשראי.

השאלה הנשאלת היא למה חברות הסלולר הישראליות לא מקלות עלינו, ולא מביאות את האייפון באופן רשמי – עם תמיכה בעברית וברשתות שלנו? התשובה היא שהן דווקא כן מנסות. על פי הידיעה שפורסמה במעריב עסקים, חברת iDigital – שהחלה לפני מספר שבועות לייצג את Apple בארץ - נמצאת כיום במגעים עם שתי הספקיות על הבאת המכשיר לישראל. אין עוד פרטים קונקרטיים על המגעים, וגם תאריכי יעד עדיין לא פורסמו, אבל דבר אחד כבר ברור – ב-iDigital לא מסתפקים בכך שקנו את הפעילות של חברת ידע, אלא גם מנסים לעשות משהו עם המותג הזה.

ניסיון העבר מלמד כי אפל רוצה שמכשיר הטלפון שלה יימכר ברשת אחת בלבד בכל מדינה ויגיע רק בתוכניות שכוללות התחייבות. בכך היא יוצרת ייתרון אצל חברה סלולרית אחת, ובתמורה מקבלת חלק מהרווחים. בשביל שהלקוח לא ישים את כרטיס הסים של החברה הנבחרת בצד ויעבור למתחרים, המכשירים ננעלים, ואפל נלחמת בכל פריצה שיוצאת. המדינה היחידה בה אולי נראה מכשירים "פתוחים" באופן רשמי היא צרפת, בה יש חוק האוסר נעילת טלפונים סלולריים לרשת מסויימת. בישראל, כנראה, המכשיר אכן יהיה נעול, ונשאר רק לקוות כי חוק ניידות המספרים יקל על מעריצי האייפון לעבור בין רשתות אם המכשיר יימכר אצל המתחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully