וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: ארכוס 405

דידי חנוך

4.11.2007 / 15:35

הקטן מבין נגני הוידאו החדשים של ארכוס נחמד מאד, אבל מפסיד למתחרים מבית ומחוץ

Archos 405 הוא הראשון משני נגני הוידאו בסדרה החדשה של ארכוס שאנו סוקרים. מדובר בנגן בעל מסך 3.5 אינץ' שעיקר ההבדל בינו לבין הדור הקודם הוא בנפח האחסון ובמחיר. בדקנו במקביל אותו ואת דגם 605WiFi, ובסקירה זו נתייחס גם לאח הגדול. בסקירה הבאה, בהמשך השבוע, נפרט, כמובן, יותר בנוגע ל-605.

ממשק

הממשק הוא הכוח והחולשה של מכשירי ארכוס. מצד אחד, מדובר בממשק רב עצמה שמאפשר הרכבת רשימות השמעה רבות, הוספת סימניות בוידאו ושליטה מלאה בכל הנעשה.

מצד שני, היכולות האלה עשויות להיות בעוכריו של המכשיר בעבור משתמשים הרגילים לאייפודים. הן הופכות אותו, במיוחד בכל הנוגע למוזיקה, למכשיר מעט מסורבל לשימוש. מבין שני הנגנים שבדקנו, הסוגיה הזאת אקוטית בהרבה ב-405. מסך המגע של ה-605 מקל מאד על השימוש, והיעדרו פוגע בדגם הקטן יותר במידה משמעותית.

אכסון

ארכוס 405 מגיע עם זיכרון מובנה של 2 גיגה בלבד - מעט מאד לנגן וידאו בימים אלה, והרבה פחות מ-30 הגיגה שהיו בדגם הקודם. עם זאת, הדגם החדש זול יותר ומכיל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס SD. זאת אומרת שבמחיר של 400 ש"ח ניתן להגדיל את נפח האחסון של המכשיר פי 5, ומחירי כרטיסי הזיכרון יורדים בעוד הנפח גדל כל העת.

הצד השני של הקטנת הנפח הוא העובדה שהנגן הפך מנגן דיסק קשיח לנגן מבוסס פלאש, ובכך הוריד 45 גרם ממשקלו והפך למכשיר עמיד בהרבה.

מימדים ומסך

ארכוס 405 הוא מכשיר די קומפקטי. 9.96 על 7.8 ס"מ בעובי 1.32 ס"מ. זה נשמע כמו מכשיר דק, עד שמשווים אותו למתחרה המשמעותי ביותר בתחום נגני הוידאו הקומפקטים: 11 על 6.18 ס"מ בעובי 0.8 סנטימטר. אלה המימדים של האייפוד טאץ'. נדבר על ההשוואה מול הטאץ' גם בהמשך הסקירה, אבל בתחום המימדים בהחלט מדובר בחיסרון של ה-405. נגן בעל מסך 3.5 אינץ' צריך כיום להיות קומפקטי יותר, ו-405 מרגיש כאילו הוא שייך לדור אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תמונות ותכונות נוספות

ממשק התמונות של 405 דומה מאד לזה של הדור הקודם. מדובר בממשק טוב מאד, מהיר ובעיקר נוח מאד להצגת תמונות ולצפייה בהן.

ארכוס 405, כמו שאר מכשירי הוידאו של ארכוס, עובד בשיתוף עם ה-DVR Station כדי לשמש כמקליט וידאו דיגיטלי. נפח האחסון המצומצם עומד בעוכריו בתחום זה, אבל להקלטות נקודתיות הוא עושה את העבודה. על תחנת ההקלטה נרחיב בסקירה של 605WiFi, אבל נציין כבר כאן שמדובר בגרסה משופרת לעומת הדור הקודם של המכשיר.

וידאו ומסך

איכות המסכים של ארכוס היא תכונת דגל של החברה, וזה עדיין במצב בדור הנוכחי. עם זאת, צריך לציין שמדובר במסך בפורמט 3:4, כך שתכנים בפורמט רחב לא יוצגו עליו באופן אופטימלי. למי שרוצה לצפות רק בתכנים טלויזיוניים ואחרים שעובדים בפורמט הרחב, המכשיר יהיה נוח מאד. לאחרים, המסך הצר עשוי להיות מאכזב. זה בולט, כמובן, בעיקר בצפייה בסרטי קולנוע.

פורמטים

בסעיף זה אנו נתקלים ברעה החולה המסורתית של ארכוס. כשתרכשו את המכשיר, תקבלו נגן שמסוגל לנגן MP3, WMV, WMA ו-MPEG4. אבל על מנת לצפות בתכני DVD בפורמט MPEG2 או לשמוע קבצים המקודדים בפורמט AC3 הנפוץ, יהיה עליכם לשלם יותר. מצער לראות שגם לאחר שהורידו מחירים במידה משמעותית והפכו את המכשירים שלהם לעממיים יותר, הצרפתים עדיין מתעקשים על שיטת הסלמי האהובה עליהם. לו היו מוסיפים 15 דולר לעלות המכשיר, ולא דורשים כסף על תוספים, אני סבור שרוב הלקוחות היו שמחים לשלם ולא חשים את תחושת הרמייה הקלה שאופפת את הצורך ברכישת תוספים על מנת לנגן פורמטים סטנדרטיים אותם הנגן מסוגל בבירור לנגן.

המתחרה מבית

את הבעיה הראשונה של 405 תמצאו לידו על המדף, בדמות 605WiFi. מדובר בנגן גדול יותר, עם מסך מגע בגודל 4.3 אינץ' שעולה על אחיו הקטן בכל תחום פרט ליכולת ההרחבה (אין ל-605 חריץ לכרטיס הרחבה). ובדגם הזול ביותר, הפרש המחירים בין השניים קטן מאד.

המתחרה מחוץ

אבל הבעיה האמיתית של 405 היא נגן שסקרנו כאן לאחרונה: אייפוד טאץ' החדש של אפל. מדובר בנגן קטן יותר, יפה יותר, עם ממשק נוח יותר ותוספת ה-WiFi המבורכת. לטעמנו, יש לארכוס שני יתרונות בלבד על הנגן של אפל: יכולתו לנגן את קבצי WMA ו-WMV הנפוצים, ויותר מכל המחיר. במחיר של 950 ש"ח, ארכוס 405 הוא נגן הוידאו האמיתי האיכותי היחיד בשוק שעולה פחות מ-1000 ש"ח. הדגם הזול יותר של האייפוד טאץ' עולה בערך פי 2 מהנגן של ארכוס. זה בהחלט הפרש משמעותי.

סיכום

קשה שלא לחבב את ארכוס 405. נגן נאה, נוח לשימוש, עם ממשק טוב ואיכות וידאו ושמע מצוינים. אם הוא היה יוצא לפני שנה במחירו הנוכחי, הוא היה להיט. בעולם שיש בו אייפוד טאץ' וארכוס 605WiFi, קשה גם להמליץ עליו. אלא אם אתם מסרבים לשלם יותר מ-1000 ש"ח על נגן וידאו טוב (עמדה סבירה בהחלט, אגב), אנחנו ממליצים לשלם יותר על האח הגדול מבית ארכוס או על המתחרה של אפל.

מספרים

מחיר: 950 ש"ח
נפח: 2 ג"ב. הרחבה ב-SD עד 16 ג"ב
מסך: 3.5 אינץ'
זמן סוללה: 16 שעות מוזיקה. 5 שעות וידאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully